Look-storlek

Bjasse

Ny medlem
Look-storlek
Lurar på en ny Look lvg- ram nu när de finns till hyggliga priser.

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med vad jag ska för storlek?

Har 83 cm i beninnermått. Är det 51 eller 53 centimeter som gäller då?

Björn

Look-storlek
Då var det klart det blev en Look 555, i storlek 53, efter rekommendation från den lokala handlaren och CC. Läste också om en kille här på forumet som hade ungefär samma mått som jag, och han blev rekommenderad en 53:a av de flesta.

Slänger upp några bilder, tagna med mobilkamera. Nu återstår det angenäma problemet att bestämma vad för prylar man ska hänga på ramen. Förhoppningsvis kan jag visa upp hojen i "lätta räser- tråden" när våren närmar sig.

Björn

Bilagor

• IMG_0010.JPG
    IMG_0010.JPG
    70.4 KB · Besök: 27
  • IMG_0013.JPG
    IMG_0013.JPG
    56.2 KB · Besök: 22
Look-storlek
Tja Bjasse, fin cykel! :-) Jag köpte en likadan för en vecka sedan typ. Om du kommer på vad man ska använda de där supertunna brickorna till som man fick med styrlagret, så får du gärna säga till. Jag sket i mina.

Look-storlek
Okej, nu vet jag vad de där brickorna var till för. Om ni får problem med att det blir trögt att vrida gaffeln/styret (vilket jag fick) så är det bara att dra på några brickor under den översta lagerskålen på styrlagret. Utan brickor så vilar den översta lagerskålen direkt mot ramen vilket är obra.

EDIT. eller ja, inte översta lagerskålen, men typ den allra översta lagerdelen, "kåpan" liksom som styrstammen ligger mot.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp