Lösning på irriterande svett i ögonen?
Tjena, nu när det är lite varmare och man kämpat någon timme i sadeln börjar svetten rinna från pannan ner i ögonen och ut på glasögonen. Efter ett tag med dropp börjar det svida i ögonen och gnugg med handskar och fingrar resulterar i en irritering i själva ögat. Rinnandet på glasögonen resulterar i intorkning av svett/salter och gör att man inte ser något och lösningen på det är inte att försöka torka med svettiga handskar/fingrar för då blir det ännu svårare att se igenom. Skölja glasögonen med sportdryck blir då enda chansen vilket förstås inte är optimalt. Att ha med flera glasögon och byta efterhand är också struligt, tappade ett par på förra årets LidaLoop när jag hade den taktiken.
Har jag fel hjälm som släpper ned svett från pannan? Bättre med en som har tjockare svettband?
Har jag fel glasögon som inte tål lite rinnande svett?
Kör jag för sakta så att pannan inte kyls tillräckligt?
Har jag fel huvudform samt för känsliga ögon?
Skall man ha en bandana, banana, banjana eller vad det heter i pannan eller blir man ännu mer svettdroppande då?
Tacksam för förslag på lösningar, hälsar ingvar!
Har jag fel hjälm som släpper ned svett från pannan? Bättre med en som har tjockare svettband?
Har jag fel glasögon som inte tål lite rinnande svett?
Kör jag för sakta så att pannan inte kyls tillräckligt?
Har jag fel huvudform samt för känsliga ögon?
Skall man ha en bandana, banana, banjana eller vad det heter i pannan eller blir man ännu mer svettdroppande då?
Tacksam för förslag på lösningar, hälsar ingvar!