Ludvika-Borlänge

Ludvika-Borlänge
Vad menar du med bäst? Tobbe och Harri borde kunna svara. Men är det med MTB eller räser? Jag ritade på skoj en väg, och på trixiga småvägar är det bara sex mil, så cykla iväg och reka lite, ta de vägar som ser trevliga ut.

Ludvika-Borlänge
Cykelbanan parallellt med riksvägen ut från Ludvika. Efter ett tag blir det viltstängsel och där finns en avtagsväg på höger sida till gamla riksvägen. Rätt dålig asfalt här men görbart. Den leder ut till korset vid Morberget så du slipper vajerräcket dit.

Kör sedan över Rämshyttan och Idkerberget.

LA-Blg1.PNG ht=725

LA-Blg2.PNG ht=725

45 km enkel resa. Över Smedjebacken-Romme är fina vägar men torde vara rätt mycket längre? Inte så kul väg till Smedjebacken heller. Tidigare i år kunde man åka över Gubbo till Smedjebacken men nu ligger det enligt uppgift en massa grus på asfalten.

Kolla kartor här: http://www.gis.lst.se/lanskartor/

Ludvika-Borlänge
OKidoki, jag chansar, få se om jag lever i morgon..*S*..
Tuft när man bytt arbetsort.

Bor i Blge, jobbade tidigare i falun..Perfekt cykelpendlingavstånd.
jobbar nu i Ludvika, lite långt för att cykelpendla varje dag..

Ludvika-Borlänge
Jepp, det är asfalt Idkerberget - Tuna-Hästberg Rämshyttan. Utan att överdriva kan man säga att vägen Borlänge till Idkerberget är "kuperad"

Spraxkya - Rågåker är grus.
Det går en asfalterad cykelväg parallellt med riksvägen från ridskolan till Lindan.
Cykling är inte viktigt för Borlänge kommun, men det är viktigt för kommunen att flickorna kan cykla säkert till sin ridning.

Den börjar vid med en passage genom viltstängslet vid den avtagsväg på stora riksvägen vi borlängebor kallar lindankrysset. jag har satt dit ett kryss.
Man kör in på Idkerbergsvägen vid Preemmacken "Trollebo"

Jag har ritat i med rött på kartan jag snott på internet.
LA-Blg2.jpg ht=725

Ludvika-Borlänge
Körde över Morberget,tunahästberg, rämshyttan, idkeberget, vek sen av och körde paralellt med rvg 60 över Lindan och hem.
Helt ok väg...
Underbart härligt kuperad..

Hade dessutom turen att få sälskap av en man som kom cyklandes från sunansjö..

Tillbaka
Topp