Luftning framgaffel Fox Stepcast

Born58

Medlem
Kan man lufta utan att plocka isär, hade en förhoppning om att komma åt som på bilden men det verkar inte möjligt.
20250706_125640.webp

Kan man lufta utan att plocka isär, hade en förhoppning om att komma åt som på bilden men det verkar inte möjligt.Visa bilaga 778558
Du kan ta ut LSC-vredet och avlufta dämparen hjälpligt, lite pilligt att lossa låsclipset där men det finns ett hål på sidan som du får sticka in ett vasst verktyg (*tandläkarverktyg*) i.

Problemet är att man inte får en bra avluftning gjord om du inte kan dra ut dämparenheten till sin fulla längd. Därtill så är det svårt att trycka ihop gaffeln för att jobba ut bubblorna.

Lägg tiden på att demontera ytterbenen och ta ut cartridgen, detta besparar mycket huvudvärk. Du får dessutom till en ytterbensservice samtidigt.

Tack för svar
Menar du att man kommer åt brickan genom att sticka in verktyget från sidan i ett hål på lockout "muttern"? För uppifrån kan jag inte se att det går.
Ytterbenservice gjorde jag, bytte bussningar osv. Jag hade även cartridgen bortmonterad o bytte olja. Innan fungerade inte lockout men nu är den funktionen ok. Inser att jag även borde lufta...

Tack för svar
Menar du att man kommer åt brickan genom att sticka in verktyget från sidan i ett hål på lockout "muttern"? För uppifrån kan jag inte se att det går.
Ytterbenservice gjorde jag, bytte bussningar osv. Jag hade även cartridgen bortmonterad o bytte olja. Innan fungerade inte lockout men nu är den funktionen ok. Inser att jag även borde lufta...
Ja precis, du trycker in något spetsigt så kan du få låsringen att komma ur sitt spår, därefter får du gå på med ett till spetsigt verktyg ovanifrån för att faktiskt ploppa ur låsringen

3 punkter:
- Låsringen sitter på en god del energi, tappa inte bort den när den far ut vid demontering.
- LSCdelen innehåller en fjäder och en lägeskula, dessa vill också rymma när du tar upp den, håll lite papper/trasa runt så du fångar.
- Avlufta med stora vredet helt öppet (vrid det moturs till stoppet)

Tillbaka
Topp