Luleå-tråden

Luleå-tråden
Sträckan stämmer iaf, jag har lite över 12km till Sinken hemifrån.
Tiden Sinken-Sinken stämmer nog också, det tog lite över en timme för mig att transportera mig dit T&R. Så snittet Sinken-Sinken hamnar på just under 33km/h.

Luleå-tråden
Hehehe!
Nää så illa var det väl inte...
Min bensin tog slut i sävastnäs såå därifrån å hem gick det vääldigt lugnt...
Men det var en rolig körning, jag fick 15,8mil på 5h11min exakt...
Phuhu!!!
Det var en bra tid mellan råne - niemisel¨måste jag säga.
Det var första gången på en rikigt långkörning å kul var det...
Hoppas det blir fler gånger...
PS Skickade en bild till Thomas DS
/Mats

Luleå-tråden
som kommer här...

Bilagor

• tordagstr1.jpg
    tordagstr1.jpg
    85.5 KB · Besök: 51
Luleå-tråden
Jag blev inspirerad av grabbarna grus tur till Niemisel igår. Kunde inte hänga med då så jag körde den idag istället. Tog precis 2 tim från Porsön fram till Niemisel, snabbkaffe hos frisören där sen såg jag hotande regnmoln så jag fortsatte direkt vidare mot Boden men där tog krafterna slut. Fick några småskurar på mig men inte värre än att jag torkade upp efter ett tag. Stannade för spagetti Carbonara på Blå Ängeln, sen hem i lugnare tempo över Bodforsen, Avan och Bergnäset. 15,3 mil totalt, körtid 5:12, snitt 29,5 km/t, turen tog ca 6 tim, inga punkteringar.

Luleå-tråden
Såg dig Ulf när du körde förbi Norra Hamn i em - du såg fräsch ut:) Fina, roliga vägar mellan Sundom och Boden, eller hur? Starkt kört att ta rundan själv...hur var vinden idag?

Luleå-tråden
MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg dig Ulf när du körde förbi Norra Hamn i em
> - du såg fräsch ut:) Fina, roliga vägar mellan
> Sundom och Boden, eller hur? Starkt kört att ta
> rundan själv...hur var vinden idag?

Motvind längs älven från Boden ner till Luleå, annars ganska fördelaktig vind. Sundom-Boden, visst trevliga cykelvägar. Nu vet vi att det är ett bra alternativ till Artic-rundan (Luleå-Selet-Klöverträsk-Älvsbyn-Boden-Luleå) för 15 mils distanspass. Såg fräsch ut i Norra hamn: jag hade dopat mig med en Red Bull i Gäddvik, mitt nya hemliga vapen för nödsituationer, den borde vara dopingklassad om den inte redan är det.

Luleå-tråden
Hehehe!
Går inte jag körde nog max i torsdags... Känns så i dag i alla fall ;-)
Men det blir en tur imorgon lördag om det inte regnar...
/Mats

Luleå-tråden
Glöm inte bort måndagsträningen med LCK 1800 ikväll!

Regnar det inte på onsdag så kör vi även då - 1800 samling som vanligt vid parkeringen g:a Gäddviksbron.

Luleå-tråden
Bara jag & Rolle som inte var rädda för lite vind ikväll:)
Körde i motvinden till Avan och vände där, då vi båda var rätt schletna efter helgen. Gott sen att få trycka på i 45-50 i medvinden trots trästockar till ben=D
Blev "bara" 59km totalt idag...

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Glöm inte bort måndagsträningen med LCK 1800
> ikväll!
>
> Regnar det inte på onsdag så kör vi även då -
> 1800 samling som vanligt vid parkeringen g:a
> Gäddviksbron.

Igår onsdag regnade det ju men ikväll torsdag ser det lovande ut. Vi kör 18:00 från parkeringen g:a gäddvikksbron.

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> hur gick det på Majrundan ? fullt ös från sinken
> eller luskörning fram till örarna ?

Det gick rejält fort i början, snitt 42 i tätklungan fram till Brändön. 65 nerför Sinken och sen över 40 hela vägen upp från Sinken mot Bensbyn, då splittrades förstås fältet. Jag hängde med fram till Brändön och där dribblade jag till det i vändningen så jag tappade täten. Sen blev det till att nöta på ensam, jobbigt i motvinden från andra vändningen i Persön tillbaks till Ormberget. Bra träning!

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Blir ingen gemensam träning idag heller för mig - yngsta avkomman bröt benet igår så jag kör själv senare ikväll...

Apropå Majrundan, gps:en visar att det gick 45 i uppförsbacken upp från Sinken - snittet till Örarna, där jag fick kasta in handduken, låg på just under 46km/h! På rakorna gick det över 52km/h =D Vi har kört alldeles för lite fartträning innan, kände jag;)
Majrundan.JPG ht=460

Luleå-tråden
kan nog stämma med farten. igentligen borde vi börja med onsdagsträningrna i mitten på april.
fast idag blir det ingen fart för mig tog en liten runda tidigare idag och det kändes segt..
men jag ligger gärna på rulle..

Luleå-tråden
Sebastian jag hoppas du vet namnet på alla som var med idag, jag kan följande:
Sebastian N, Jakob ?, Ulf ?, Jag(Mats N), Den andra karln och så tjejen Kia?
Jag skickar 3 bilder till Thomas.
/mats

Luleå-tråden
Alltså när man ser dina gps kurvor så tror man nästan inte det är sant att man varit med och kört, ser ju ut som rena rama proffsen ;-)
Kul att kunna se sitt träningspass sådär...

/Mats

Luleå-tråden
huvva vad jag var sleten igår. tack för rundan och kebab med ris på bergäset ska man hålla sig undan innan träning. hade ju tippat på måndags fart så jag tänkte den slinker nog ner..
Vaknada kl 10:30 i morse..^_^

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Hej på er!
> Jag kommer på fartpasset imorgon onsdag om det
> inte ösregnar...
> Kunde tyvärr inte vara med i måndags...
> /Mats

Får se hur det blir för mig, vurpade tidigare idag. Lågfartsvurpa, cykeln klarade sig hyfsat, nya repor på reglagen etc, men kroppen känns inge vidare. Ena styrändan åkte in i ljumsken, himla tur att det satt en plastplugg i styrändan annars hade det nog det slutat riktigt illa. Hoppas kunna komma imorgon ändå./Ulf

Luleå-tråden
Vad kör ni för typ av träning måndag resp. onsdag? Har varit lite sugen på att hojja ut och vara med någon gång. Fick smak av det där med att cykla klunga efter majrundan. Vilken fart alltså, jämfört när man får ligga själva med all vind på näsan.

Luleå-tråden
Måndagar kör man så alla orkar hänga på, dom svagaste sätter gränsen. Onsdagar går det fortare, blir man avhäng några gånger så får man räkna med att cykla själv nästa gånga man släpper rulle. Givetvis väntar man vid punka o dyl.

edit: är du inte van att ligga i grupp och cykla rekomenderar jag att du testar måndagsträningen först.
annars kan det kännas ganska nervöst/jobbigt att ligga i klunga när det går snabbt, speciellt för dom som ligger bakom dig..^_^
men är du en super talang med jätte kondis så får du gärna ligga först och borra i motvinden

Luleå-tråden
Måndagar kan det bli fri fart vid backar, men man väntar in varandra. Onsdagar är det alltid fri fart.
då vi tränar olika kör vi inga bestämda intervall pass. mer som lagtempo..

allt mellan 5-15 mil

Luleå-tråden
ulfn: ajdå, tur att du klarade dig undan värre skador:(

tobake: klart du skall komma, måndagar kör vi efter var och ens förmåga, men vi 'försöker' hålla jämnt snitt på ca 30km/h (ibland blir det 27km/h, ibland bir det 33km/h - beroende på form/väder & vind), gäller bara att orka sträckor på 6-10 mil i den farten.
Känner man sig osäker på om man orkar går det bra att ligga på rulle hela passet - vind tar bara de som känner för det. Är det bara "rutinerade rävar" med, som vi vet pallar med kan vi köra lite fortare/ryckigare även måndagar.
Onsdagar kör vi över vår egen kapacitet så gott det går =D , dvs "tufft" lagtempo, backryck och spurter över ungefär samma distans som på onsdagar.

Kom bara ihåg vätska och energi för uppemot 10 mil så äre inga problem:)

ps. har laddat för onsdagens pass med 'löpning' ikväll, så se upp...ni är varnade... =D
och sebbe, kom nu ihåg att äta senast 2 timmar före passet - imorrn är det din tur att dra, inga ursäkter tillåts;)

Luleå-tråden
Usch och fy, ikväll gick det tungt på klubbträningen - kroppen ville inte alls:(
8-9 tappra(galna?) cyklister som trotsade kalla vindar och körde Måttsund-Selet-Avan-rundan. Imponerande högt tempo från start gjorde att folk droppade hela tiden - Tomas Å och Micke R körde starkast och snittade 40 till Avan. Jag, Mats, Rolle och Hardy kämpade på tillsammans efter vi fått släppa innan Ale - mellan Gäddviksrondellen (0:38) och Avan (1:48) snittade vi trots det 37,55km/h:)
Tack alla för draghjälpen!

090617.JPG ht=437

(gemensamma passet mellan ca 29:52 och 2:08:46)

Luleå-tråden
vart tog jakob vägen ? tyckte han började damma på alldeles för fort före kallax byn. Hoppas han vurpar med sin nya trek, den är för snabb för mig, bättre var det med gammel gianten..

Luleå-tråden
Fy fasen vad bra vi körde tyckte jag i alla fall, det var ju hur kul som helst även om man fick släppa efter tag... Riktigt kul å se passet så här efteråt i grafik Micke, snyggt jobbat. Sebbe sluta med gainer under träning ta den före istället. På träning kör jag bara med vatten och druvsocker och efteråt en powerbar...
Vi ses på Måndag gubbar eller tidigare kanske, blir det väder nån av dagarna som kommer så drar jag ut på en runda...
/Mats

Luleå-tråden
tack för en trevlig runda idag vart ju trevlig fart efter lite tjat.. och en ännu trevligare avslutning på färjan. tyvär lyckades jag bara locka med mig en av nykteristerna.
lycra, stepp skor och framhjul i handen är värsta grejen på krogen..

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> ...vart ju trevlig fart efter lite tjat...
Körde de för fort igår igen? ;)
Var ni många?

Tyvärr ville akvariefiskarna flytta till nytt akvarium, då det gamla sprungit läck, så det blidde ingen måndagscykling för mig.

Luleå-tråden
Dämpa?? Du körde ju som en trimmad amazon efter måttsund ;-)

PS Vilken nykterist fick du med dig? DS
/Mats

Luleå-tråden
trimmad ? jag hörde hur ni satt där bak och små snacka mest hela tiden så fort kan det inte gått förän jakob satte fart vid kallax by ^_^.. fast det var nog jag som peppade honom en hel del......
göran heter han väl..han som har den där svart silvriga sintesin ? pratade hur gott det skulle vara med en kall öl hela vägen från bergnäset. sedan när vi paserat färjan viftade jag med visa kortet.. lyckades med nöd o näppe få han o vända..

Edit: som enväldig ledare för måndags träningarn betämmer jag härmed att passen avslutas i sakta fart förbi färjan(5km/h). Mitt visa kort inte är guld så får ni gärna ta med er egna.
Sedan eftersom micke är en ansvarsfull småbarnspappa som inte håller på med några ogentligheter så avsätter jag honom dom dagar det är fint väder. regniga dagar får han gärna chefa för då vill jag ändå inte sitta ute o öla.

och så till sist måste vi nog börja planera tour de france middagen.
ni som inte vet så sitter man ett gäng på något hak som har Eurosport och kollar någon maffig bergsmålgång medans man käkar..

Luleå-tråden
Från kvällens pass - 5 fartfantomer gjorde allt för att köra sk*ten ur de andra=D

090624.JPG ht=437

Över 37 i snitt till OK i Sävast, trots en allt annat än jämn farthållning:)
Tack för ett riktigt roligt intervall-/fartlekpass!

Tillbaka
Topp