Luleå-tråden

Luleå-tråden
Kan du röra armen "obehindrat" om man bortser från smärtan o så
Tänkte då det nu är fastbultat så behöver man inte hålla det i stillhet för att det ska läka fast, det kommer ju som ingenstans
Tänkte så som för ERik, han kunde/fick väl inte röra armen så där värst mycket innan ändarna tagit ihop så att säga

Eller så är jag helt ute och cyklar -(vits??)

Luleå-tråden
Jorå jag kan röra armen max 90 grader framåt/uppåt
90 grader utåtsidan första 6v sedan ökad rörlighet men det känns bättre redan nu med smärtan som börjar klinga av, jag kommer att börja köra på trainern någon gång nästa vecka.
Enligt sjukgym så är det plattan som tar all belastning när man använder armen fram till vecka 6 det är först då som ben börjat bildas men fortfarande svagt, får inte lyfta något. Enligt opererade läkare så skulle vi få börja hoja på trainer 6-8 dagar efter op...
Känner suuuget efter att få börja hoja nu när smärtan inte är så intensiv...

/Mats

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Phuhu! Nu börjar man kunna andas normalt igen, faan va ont det har gjort...
Sebbe: Hur går det för Tomas haru hört nått från honom?
Om så är fallet, hälsa honom från mig...

/Mats

Luleå-tråden
Och jag är äntligen tillbaks i sadeln igen! - cyklade till jobbet imorse, så länge jag inte andas för djupt så går det bra.
3 omgångar med dislokerade eller knäckta revben samt 1 avsliten lårmuskel senaste året - få se hur länge man håller ihop nu då...

Lycka till med läkandet och rehabiliteringen, Mats!

Luleå-tråden
MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> få se hur länge man håller ihop nu då...

Köptips!
sumo.jpg ht=424

/Magnus

Luleå-tråden
Tänk om lule ck skulle ta upp den som ny klubbräkt nästan våra fäger ju, när vi kommer svischande över bron HIHIHIHIHI! Tack Magnus!!! Dessutom skulle alla andra cyklister garva på sig allt motstånd borta...Hepp!!!
Eller kan det vara så att Magnus försöker sälja sin våtdräkt från vansbrosimmet, hehehe!

MickeS: Tackar tackar! Var förbi Jorma med hojen, det var en del skador på den me...Tyvärr!!!
Växelörat riktigt skevt, bakväxeln har fått sig en rejäl smäll/skrapad. Hjulet bak måste troligen bytas. Framgaffel och styre/styrstam obligatoriskt byte vid krasch ifall det finns någon spricka. Pedalerna skrapade ordentligt, Spännen/lås på mina nya specialized skor måste också bytas.
Förutom ersätta hjälm och klubbdräkt..

/Mats

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Ser ju varken lätt eller aero ut:)

Luftmotstånd och låg vikt är ute, 2010 är det volym som gäller!!

/Magnus

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Eller kan det vara så att Magnus försöker
> sälja sin våtdräkt från vansbrosimmet,
> hehehe!

Busted!! :-)

/Magnus

Luleå-tråden
oj vad många vi var denna fina dag, ni vet att jag är lite schitzo ^_^..
trisst när jag vart ledig hela dagen och känt mig lite tvungen att vänta till 18..
men men sånt händer när halva gänget är klantar sig. ^_^ nästa år tror jag vi måste öva lite teknik
typ bmx o sånt som dom riktig spurtarna.

funderar även om det finns något intresse att flytta fram tiden ? börjar ju bli kallare på kvällen.
själv slutar jag oftast 12 när jag inte jobbar kväll eller är ledig, men 17, ännu tidigare, typ direkt från jobbet ? när ni nu slutar.. jakob pluggar så där är det bara en fråga om prioteringar.
micke s pendlar ju.Ta fin hojjen och direkt ut efetr jobbet ? eller måste du hämta kidsen först ?

Luleå-tråden
Tycker nästan synd om dig Sebbe :-)
Förstår hur det känns när man kunde ha kört tidigare i klart varmare väder.
Nåja, kämpa på!
Förresten, hur går det för Tomas å hans nyckelben + ev revben?

/Mats

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> funderar även om det finns något intresse att flytta fram tiden ? börjar ju bli kallare på
> kvällen. själv slutar jag oftast 12 när jag inte jobbar kväll eller är ledig, men 17, ännu
> tidigare, typ direkt från jobbet ? när ni nu slutar..
> micke s pendlar ju.Ta fin hojjen och direkt ut efetr jobbet ? eller måste du hämta kidsen
> först ?

Brukar komma till 1800 direkt från jobbet - kan ev lite tidigare.
Just nu så kör jag fettorehab i egen regi och takt, blir nog så nästa vecka också. Efter det skall jag börja fundera på gruppträning igen:)
Kanske nått helgpass härframöver?

Luleå-tråden
Nu har jag tagit bort stygnen, tog dock en bild men mobilkameran innan...
Soo here goes, samt en röntgenbild på före och efter.
Visst ser man tjusig ut... Not!!!
Men till nästa sommar e de bara ett minne blott :-)

/Mats

Bilagor

• stygnen eft op av nyckelben.jpg
    stygnen eft op av nyckelben.jpg
    66.9 KB · Besök: 126
  • före op_1.jpg
    före op_1.jpg
    34 KB · Besök: 66
  • platta_1.jpg
    platta_1.jpg
    29.8 KB · Besök: 61
Luleå-tråden
Oj, förstår att de ville operera!

Är det titan?
Fast förresten, hade du inte varit mer aero med kort nyckelben? Buteljaxlade Mats, typ =D

Vill du ha hjälp med att plocka stygnen så är jag expert - har tränat en del på katterna;)

Luleå-tråden
kommer inte på måndagsträningen. håller på att renovera..
Jorma M har frontat med en bil igår tydligen fick han en öppen lårbens fraktur..

Edit: enligt jocke

"Ser inget vidare ut, han har flera olika frakturer på högra benet, han är nedsövd och väntar på vidare operationer Han blir nog i Sunderbyn 1 vecka iaf"

Luleå-tråden
Aj!! "Bara" benet som manglades? Mer info om olyckan?
Och Åberg et al som försöker styra upp biltrafiken i dagens NSD...
Vilken oturssommar det är för "lule"cyklisterna:(

Luleå-tråden
Enligt Sebbe:
Jorma och jocke var på väg hem fr ett träningspass, på sista biten från sundomvägen ner till jorma (grusvägen) cyklade jorma å jocke i bredd i spåren på vägen med minst grus...
Får möte med en bilist (ingen aning om bilen saktar av eller ej) precis när de möter bilen får jorma sladd på hojen och frontar bilen...

/Mats

Luleå-tråden
Var förbi Jorma på ortopedavdelningen idag.
Han mådde efter omständigheterna bra, har fått ett rör inhamrat i benet sedan kvarstår skador på menisken som kan bli svårare att åtgärda men de ska försöka fixa knäet oxå.
Med det sagt så åker jag å frun till Rhodos imorgon, sool å bad inget annat...
Ha det allihopa!

PS Sebbe hälsa Tomas fr mig DS

/Mats

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Här vare dött!
Japp.

> Någon som cyklar eller har ni lagt av :-)
Cyklar för fullt, men bara MTB till och från jobbet med omvägar på upp till 400% - nu börjar ju den riktiga cyklingen:) Det där med sol-och-sommarcykling är ett överskattat nöje.

Hur är det med nyckelbenet?

Luleå-tråden
Säger du det? Hehehehe!
Jorå jag är igång sedan den 13 september. Börjar jobba nu på fredag (har gått sex veckor då)...
Jag å Ulf var ut till Persön idag runt 2-snåret stannade å fika på macken också...
Sedan åter å hem 68km för mig men fy fasen va kallt det blev på slutet...
Kan ha varit sista träningspasset ute denna säsong, klart.se har ju lovat tom snö måndag nästa vecka brrr....

Jag har inte ens mtb:n att tillgå står ju hos Jorma för genomgång, får köra inne på nya trainer och brukshojen till jobbet...
Sen så blir det ju Arcus i december tror jag det var...

/Mats

Luleå-tråden
själv var älvsbyn det sista jag cyklade seriöst och då hade jag inte cyklat närmvärt på 2 veckor innan heller. Nu har det varit 4 veckors heltids renoverande av en lägenhet + 1 vecka i turkiet. När jag cyklade till jobbet i går kändes det nästan som jag var döende..

så det är bara att börja på ruta 1 igen

Luleå-tråden
Alla ska vi dö nån gång... Hehehehe!
Kändes lite så för mig oxå faktiskt när Ulf drog på, lungorna hängde utanför bitvis...
/Mats

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> hoppas tempen vänder för dom stackars
> skidåkarna på lördag då. Enligt yr.no ska det
> gå ner på runt -15.

Yr.no tror ju att det är -17 nu när det är -27, så dom kanske man ska ta med en nypa salt.

/Magnus, som varken cyklar eller åker Kronanloppet imorgon.

Luleå-tråden
haha har inte stått på ett par skidor sedan 2002 då mina karhu inte ville vara med längre..
tycker det här med skidor är så dyrt flera tusen för ett par skidor !! kan ju köpa en finfin framgaffel för det beloppet

Luleå-tråden
Mats mfl - hojta gärna till här framöver om/när ni skall köra i Arcus, jag kommer om det passar.
Imorrn passar det inte, sovmorgon är inplanerad=D

Luleå-tråden
Är inte Arcus stängt för ombyggnad sista jag kolla, och vad jag förstod skulle dom inte öppna för brukande tidigast Mars.
Vad gäller och isåfall vilka tider gäller?????

Luleå-tråden
Kanonträning på Arcus idag!!!
Vi var en 7-8st, inga som helst problem med att cykla där inne.
Nu äre så här, Peter bor i Karlsvik och har lovat hålla koll på när vi kan köra där trots fjärrvärme installationen...
Han kommer att lägga in informationen på: www.razer.se där ni klickar på gästboken så ser ni...
Väl mött!!!

/Mats

Luleå-tråden
Hahaha!
Kan bli lite knivigt det Sebbe!
Nää då får du nog leta rätt på nått skönt spår ute i det fria, men akta dig så du inte kör omkull bara det gör ont...

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> någon som är sugen på att hojja ute imorgon ?
> enda kravet är att jag tar mig fram med mina 32mm
> biltema dubbdäck..

Jag kommer nog att köra ett utepass imorgon kväll efter jobbet - om det inte tinar för mycket/blir för mjukt. Vet dock ej när jag kommer att sluta...mest troligt mellan 1630 och 2000 nån gång. Kör då stan-örnäset-lerbäcken-hertsön-kronan-lulsundet-björks-porsön-mjölkudden-stan-hem, eller tvärtom.

Tillbaka
Topp