Luleå-tråden

Luleå-tråden
Vi kör igång Måndagsträning nu på Måndag 17/5 alla är välkommna...
Samling vid Gäddviksbron klockan 18:00 på södra sidan av bron ifall det kommer nytt folk...

Luleå-tråden
Det blev ett bra pass i solen idag, vi (jag, Mats och Danne) körde fart Avan-Selet-Måttsund runt. Hårdkörning i några backar och utförskörningar sved bra i påkarna. Jag skarvade vidare efteråt och fick ihop årets första 10-milare med ett rullsnitt på 32km/h. Många andra lvg-cyklister i farten - roligt att se:)

Nu verkar dock pollenet ha kommit igång på allvar - knappt jag kan hålla upp ögonen:(

Det blir väl lugnkörning på måndagsträningen - kanske vi kan köra backintervaller på Ormberget på onsdag?

Luleå-tråden
Jodu Micke bra kört, vi höll 35.41Km/h över totalt 7mil. Du är grymt stark i backarna...
Tänkte precis samma sak, det måste vara lugn körning på Måndag så vi inte skrämmer bort alla nybörjare... Hrmm dvs mig... ;-)
Nja Onsdag är väl fart eller?
Men när ska man då hinna med backe, behöver verkligen den träningen men jag skippar inte fart om det kommer fler för fart på onsdag...

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
det där med farten på måndagar är lite knepigt, om det kommer 6 stycken vara 5 är tränade och en helt värdelös så ska man krypa i 20km/h ? största problemet är väl att nybörjarna kommer alltid ensamma..
Ett alternativ för dom starka kan ju vara att man inte lägger sig på rulle alls utan drar hela tiden och går ut i vägen än att glida ner. vet att jakob gjorde det en del gånger på måndagsträningarna förra året..^_^

Luleå-tråden
Joomen så kan man göra men ska man köra slut på de som vågar sig till samlingen eller hur ska man göra... Jag håller med om att det kan vara svårt... Förra året kom det några rookies en gång men sen såg vi dem inte mer...

Luleå-tråden
Mazze skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Nja Onsdag är väl fart eller?
Nja, onsdagar är "traditionellt" hårdare än måndagar, men det har körts både fart, backintervaller och gp-träning då, beroende på vad för lopp som en del tränat inför...All träning så länge det är hårdare än måndagar är OK=D

> Men när ska man då hinna med backe, behöver verkligen den träningen men jag skippar inte fart
> om det kommer fler för fart på onsdag...
Fartträning 'behöver man inte', väl inbäddad i klungan - men ensam och avhängd i backen hör ingen dig skrika;)
Jaja oavsett, jag kommer nog att köra backe på onsdag.

Luleå-tråden
som sagt så tror jag att det skulle funka ganska bra om det visar sig så att några är i jätte bra form att dessa kör jätte förningar och går runt sig själva ^_^.. sedan kan man ju istället för att köra hårt i backarna direkt släppa bra lucka istället och sedan gasa på så man kommer ifatt i toppen

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Joomen så kan man göra men ska man köra slut på de som vågar sig till samlingen eller hur ska
> man göra... Jag håller med om att det kan vara svårt... Förra året kom det några rookies en
> gång men sen såg vi dem inte mer...

Jag tycker Peter Erdehag hade en bra filosofi när han höll i måndagarna - han förklarade direkt att det krävdes att man orkade med 7-10mil med rullsnitt 25-30km/h, om det då innebar att man var tvungen att ligga på rulle hela tiden så var det ok.

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
>...sedan kan man ju istället för att köra hårt i backarna direkt släppa bra
> lucka istället och sedan gasa på så man kommer ifatt i toppen
Så har jag gjort - även att släppa lucka på slätan och spurta ikapp fungerar bra.

Men VIKTIGAST att poängtera på måndagarna är att man skall hålla ett jämnt tempo, inte att alla skall trissa upp farten mer och mer, så att det till sist går lika fort som på onsdagarna - vilket har hänt (jag har varit skyldig till det, vilket Erdehag inte tyckte om:) ). Sen kan tex de 5 sista kilometrarna mycket väl vara frifart.

Luleå-tråden
vi får införa något slags bonus/bestraffnings system ? den som kör för hårt på måndagar få tvätta cyklar, den som lockar till sig mer folk får sin cykel tvättad alternativt en öl efter träning på färjan som spurtraketen bjuder på ? eller så bjuder alla varandra på öl varje måndag om vädret är fint

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> vi får införa något slags bonus/bestraffnings system ? den som kör för hårt på måndagar få
> tvätta cyklar, den som lockar till sig mer folk får sin cykel tvättad alternativt en öl efter
> träning på färjan som spurtraketen bjuder på ? eller så bjuder alla varandra på öl varje
> måndag om vädret är fint

Vi som inte dricker öl, får vi tvätta cyklar VARJE måndag då?

/Föredrar mjölksyra framför kolsyra

Luleå-tråden
Hihihi!
Njae nää men jag tyckte han fick in en poäng där...
Förresten så har jag fixat det där med backintervaller, hädanefter kör jag dem på söndagar så är man lagom mör till måndagspasset :-)
Gjorde min i fm med gott resultat efter att ha börjat ta min allergimedicin å see nu orka jag hela backen upp... Mina luftrör hängde med denna gång...
Riktigt skönt väder för backe, lätt vind och nyregnat så syre fanns så det räckte...
Synd bara att man punkterade men det är sånt som händer...
Vi ses imorn ;-)

Luleå-tråden
Jag får tacka för en trevlig Måndagsträning igår. Hoppas att ni står ut med ett liknande tempo i någon vecka till för då har jag åtminstone en rimlig chans att hänga med. Kul var det i alla fall.

/Micke

Luleå-tråden
MH skrev:
> Jag får tacka för en trevlig Måndagsträning igår. Hoppas att ni står ut med ett liknande
> tempo i någon vecka till för då har jag åtminstone en rimlig chans att hänga med. Kul
> var det i alla fall.

På nån vecka så är det du som kör slut på alla på slutet:)
Det gick väl fort - många vårystra ben driver upp farten;) Alla får försöka bli bättre på att hålla en jämn fart, det gick lite väl ryckigt igår.

Luleå-tråden
Kul träning var det i alla fall.
Det var bara en bild som blev nått från igår så jag lägger upp den här:-)
Ha överseende med motivet... hehehe!
Ändrar mig å lägger upp en till som nästan är skarp...

/Mats

Bilagor

• 20100517104.jpg
    20100517104.jpg
    67.6 KB · Besök: 41
  • 20100517101.jpg
    20100517101.jpg
    75.5 KB · Besök: 43
Luleå-tråden
Mazze skrev:
> ...Ha överseende med motivet... hehehe!

Ooo, my eyes!!

Värsta bergsgetterna jue
=D

Vart kör vi imorgon kväll? Jag skall cykla arbetsprov på dagen hos läkaren så jag skippar mina tänkta backintervaller...
Klöver? Gemensamt dit och fri fart hem till Avan...sen återsamling och lagtempo till Gäddvik?
Eller platt och snabbt? Boden T&R?
Jag ställer upp på allt, bara det gör ont - och länge:)

Luleå-tråden
Jösses, kortärmat i Luleå redan? Och jag som kört med arm- och benvärmare i Stockholm. Kände jag mig tunn innan så känner jag mig nästan löjlig nu.

MickeS, är det du på Figmon? Fina (om än något oskarpa) bilder.

Luleå-tråden
evo skrev:
> Jösses, kortärmat i Luleå redan? Och jag som kört med arm- och benvärmare i Stockholm. Kände
> jag mig tunn innan så känner jag mig nästan löjlig nu.
Vi har haft ryssvärme sen slutet av förra veckan - soligt och uppemot +27 grader...känns konstigt att ta av sig långkalsongerna innan industrisemestern=D

> MickeS, är det du på Figmon?
Jupp.

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> ...känns konstigt att ta av sig långkalsongerna innan
> industrisemestern=D

Jag trodde att du körde med vita långkalsonger :-)

/Magnus

Luleå-tråden
Bättre än så blir det inte, hoppas det kommer folk till fartträningen imorgon efter gårdagens "lugna" måndagspass... Från en som känner av pollen rejält, Usch!!!

Luleå-tråden
Lumber skrev:
> Jag trodde att du körde med vita långkalsonger
> :-)

Har du kvar din Free Willy-våtdräkt?

:D:D:D:D

Välkommen imorgon kväll - så jag och mina albyl-bruna spiror får kräkkränka dig=D

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Har du kvar din Free Willy-våtdräkt?

Japp, om du arrangerar späckhuggarsafarit så kommer jag och snorklar i träsket.

> Välkommen imorgon kväll - så jag och mina
> albyl-bruna spiror får kräkkränka dig=D

Onsdagar verkar läskiga, jag ska samla mod och komma någon måndag så får du kränka mig då.

/Magnus

Luleå-tråden
Lumber skrev:
> MickeS skrev:
> --------------------------------------------------
> > Har du kvar din Free Willy-våtdräkt?
> Japp, om du arrangerar späckhuggarsafarit så kommer jag och snorklar i träsket.

Räcker verkligen vattnet?
=D

> > Välkommen imorgon kväll - så jag och mina albyl-bruna spiror får kräkkränka dig=D
> Onsdagar verkar läskiga, jag ska samla mod och komma någon måndag så får du kränka mig då.

Onsdagar ska vara läskiga - brutala dagar som dessa skapas riktiga män ur den norrländska myllan, framvattnade med svett och mjölksyra...
Måndagar är mer som en fikastund på dagis - mysigt, högljutt och kladdigt. Det enda man behöver samla mod inför är Sebbes tråkningar om att man inte har tvättat cykeln sen förra sommaren=D
På måndagar får man även lära sig att det inte fungerar med gamla söndertorkade reservslangar från 1982 när man får punka, eller hur Ulf;)

Luleå-tråden
Mats/Sebbe: ang pollen - jag har i år, dvs förra veckan och denna, druckit björksav i förebyggande syfte (tydligen en gammal huskur mot pollenbesvär). Har tidigare år haft problem med ögon, näsa och luftvägar trots medicinering, men nu är det bara ögonen som känns av. Kanske är det saven som hjälpt?

Luleå-tråden
1982, det var den sommaren jag cyklade till Italien från Göteborg, fick första punkan först i München om jag minns rätt, och det berodde på utslitna däck. Tänkte att dom slangarna skulle hålla hur länge som helst. Nåväl, i kväll har jag med mig nytestade reservslangar./Ulf

MickeS skrev:
> På måndagar får man även lära sig att det
> inte fungerar med gamla söndertorkade
> reservslangar från 1982 när man får punka,
> eller hur Ulf;)

Luleå-tråden
Shit pomfritt!!!
Det gick undan idag, å jag som trodde pollenstrulet skulle sätta p för mig men icke :-)
Kollade min cykeldator vi hade över 41km/h i snitt upp till Boden å då hade jag dessutom glömt starta klockan i nästan 2 kilometer från Gäddvik, annars hade vi nog legat på 42km/h.
Tufft men bra pass!!! MIG GILLA:-)

Luleå-tråden
Ja fi fan, ikväll fick jag lida...
Benen ville inte alls, jag hoppas att det var eftermiddagens arbetsekg som spökade.
Höll på att storkna i mjölksyra från första början, hade tom svårt att ligga på rulle från Boden=D
Ni andra körde galet fort - starkt gjort av alla!

Luleå-tråden
jag kommer också. Vad sägs om en klöver-runda i inte för tufft tempo. Jag är lite sliten, har kört 4 dar den här veckan, ville utnytta det härliga vädret

Tillbaka
Topp