Luleå-tråden

Luleå-tråden
Kommer inte ikväll, kör till å från jobbet idag det får räcka...
Jag kommmer dock på Onsdagsträningen om det inte regnar eller haglar;-)
Vilar Tisdag...
Vi ses, kör på nu ni som hojar ikväll...

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Måndagspasset
http://connect.garmin.com/player/36078696

0-drygt 15km är till jobbet och sen ut till Gäddvik, gemensamma rundan blev drygt 65km: Gäddvik-Gammelstad-Rutvik-Björsbyn-Sinken-Kronan-Örnäset-Hertsön-Lövskär-Hertsön-Örnäset-Svartöstan-Centrum-Bergnäset...

6 cyklister började i snålblåsten, Sebbe var den första att kliva av - jag tyckte han rapade och svettades öl, kanske dags för en vit månad med lite cykling som omväxling? =D
Sen gick BIC-Micke på bakhjul nedanför Kronanbacken, ont i armbågen som resultat - hoppas det inte var alltför allvarligt!
Vi 4 som var kvar hade sen en trivsam tur ut till Lövskär, Jakob fick igång dieselmotorn på rakan ut så det gick lite fort emellanåt:)

Snittfart 32km/h på gemensamma rundan, gick väl fort bitvis för att vara måndagsträning.
Dags att flera 'nybörjare' törs komma på onsdagspassen, det pallar ni med så fort som ni kör:)

Luleå-tråden
Usch ja! Denna kyla det är inte roligt... Nu fåre faan bli riktig sommar... 6 grader på morgonen å nordanvind, jag är less!!!
Var Ulf eller Sebbe me?
Jag måste vila efter 2 veckors ganska intensivt cyklande, laddar för Onsdagen och förhoppningsvis varmt väder nudå...
Ser nu att Rantrampet går av stapeln kl. 18.00???
Cykla i kvällsol säger annonsen, jahaja! Där tappar de massor av cyklister, för sent helt enkelt. Min kompis kan inte komma tex pga tiden... Prognosen säger dessutom 9-10 grader, nästan 10mm vatten å inte minst av allt vind 9ms SO...BRRR!
Är det regn så kör jag inte, fick nog av att frysa arslet av mig i Sjulsmark...

Luleå-tråden
Ja, det blev en snopen avslutning på min måndagsrunda idag när jag gick på bakhjulet. Men det var rätt beslut att avrunda där. På den korta bit som jag hade hem så stelnade höger armen till rejält. Det börjar släppa lite nu så min min förhoppning är att kunna vara uppe på cykeln igen redan imorgon. Jag tänkte nog försöka hänga med på onsdag. Det känns som om det är läge att bli rejält kränkt. Det är alltid bra att ha något att jobba emot. Jag lär knappast komma tillräckligt nära ett bakhjul för att gå omkull iallafall.

/Micke H

Luleå-tråden
Mazze skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Prognosen säger dessutom 9-10 grader, nästan 10mm vatten å inte minst av allt vind 9ms
> SO...BRRR! Är det regn så kör jag inte...

Ajdå, ingen lovande prognos - jag kör inte heller i regn/blåst och +8. Vi får hoppas att vädergubbarna gissar fel.

MH: Bra om det inte var alltför allvarligt med armen - räkna med smärta av ett annat slag på onsdag om en utvilad Mats kommer och kör:)

Luleå-tråden
Onsdagspasset Boden T&R;
http://connect.garmin.com/player/36291031

Gemensamma passet mellan ca 9-68 km, rullsnitt totalt 38,8km/h, snittet i medvinden till Boden 41,2km/h - benen var som träpåkar sista kilometrarna hem=D
Dåligt med mjölksyratålighet än så länge, men med lite mer ryck och stötar så skall det väl tränas upp;)

Hoppas det blir väder på lördag så vi syns i Råneå!

Luleå-tråden
Jag tycker vi körde på bra idag, trots att vi bara var fyra stycken...Jag satte igång mätningen när vi började köra ordentligt enl min garmin körde vi 41.6 första 3-milen och 4:a mil på 40.6.
Bra tryck på dagens pass... Det är en bra fartsträcka att köra upp till Boden...
Jag hoppas du får rätt Micke, att vi ses i Råne... Får helt enkelt köra en soooldans på lördag förmiddag...

Luleå-tråden
Hej, jag är på semester i Luleå från 25/6 till 13/7 och är på jakt efter en mtb- eller xc-cykel att låna eller hyra samt tips om leder och turer i Luleå-trakten.

Mvh, Johan
0709-360093

Luleå-tråden
6 grader på morgonen!! Jag måste flytta ner till Luleå... :)

Nä den här kylan i Norra Norrland får fan ta och ge sig nu... så här ihållande grinväder kan jag inte minnas. Här kom det en skvätt regn på kvällen och sedan sjönk det under nollan.

Luleå-tråden
Instämmer i MickeS hyllning!!! :)
Bra kört Ulf!!! Med punktering å allt...

Pratade med en bekant som körde in på strax över 10 timmar, han blev påkörd fr sidan i sitt framhjul efer bara 4 mil så han stöp i backen... Å vingelpellen som gjorde det bara försvann han sket i å stanna å kolla till Hasse :-(
Nu kunde han fortsätta, men bara ett par mil fr mål gick någon på hans bakhjul, nu vurpade inte Hans men bakhjulet blev så skevt så det vart att köra utan bromsen bak till mål.
Det har börjat gå snabbare å snabbare men fler blåbär som ska vara med å köra som inte kan klungkörning... Trist!!! Hasse sa att detta var hans sista vättern just pga detta... :-(

Luleå-tråden
Visst, hyfsad VR-debut, jag är nöjd. Hade nog kört en halvtimme snabbare om allt hade gått utan strul. Det var omväxlande väder. Duggregn i starten, sen ett par omgångar kraftigt regn och för övrigt rätt bra väder. Jag tappade en vattenflaska efter ett par mil och tvingades sen till ett oplanerat depåstopp ungefär halvvägs för att fylla på den andra flaskan. Fick köra solo ett par mil efter det innan jag fick kontakt med en lämplig klunga igen. Sen fick jag punktering på bakhjulet ca 4 mil från mål och det tog lite tid att fixa och det blev då solokörning resten av vägen till Motala.

Den omtalade backen vid Jönköping märkte jag aldrig av, märkte inte ens av att jag passerat Jönköping förrän jag insåg att vi var på väg norrut mot Hjo på västra sidan av Vättern. "Jönköpingsbacken" måste ha varit en lång stigning som påminner om Sinkenbacken, värre än så blir det aldrig. Jag gick aldrig ner på lilla klingan fram och det var kanske lite dumt.

Det var VR-premiär för mig och jag måste nog säga att jag inte kommer att köra fler gånger med målet att åka så fort som möjligt. Det är inte lyckat att blanda motionärer av olika slag med de som kan cykla fort i samma lopp. Det blir en hel del incidenter och jag såg några, dock inga vurpor. Bästa och säkraste sättet att uppleva VR borde vara att köra som glad motionär och ha som mål att bara ta sig runt; åka i sin egen takt, aldrig haka på klungor, stanna i alla depåer och äta och dricka av det som erbjuds, hinna prata med folk och njuta av landskapet etc, låta det ta 12-14 timmar. Jag träffade några oldboys på VR-campingen som körde på det sättet och de verkade väldigt nöjda, många hade kört 20-30 lopp.

Luleå-tråden
Jaha! Ska försöka ta en lugn runda imorgon, någon som är på?
Kör en återhämtningsrunda imorgon. Start runt 09.30(har en tid att passa) fr exempelvis Gäddvik...
Tänkte mig 8-10 mil.

Luleå-tråden
Har blivit dåligt med träning de senaste 2 veckorna, förra veckan idrifttagning i Kiruna = 0 cykelträning efter Rantrampet. Bara skogsjogg i söndags...
I måndags kände jag mig allt annat än pigg, trodde det var löppasset som satt i, men följde med BIC-Micke Klöver T&R, 95km alles - absolut inget krut i benen, pulsen på max i alla backarna, krampade som f*n på hemvägen. Vaknade tis med bihåleinflammation och värk i bröstet:( Tack för den...Börjar känna mig bättre nu iaf.
Kanske jag dyker upp nu på måndag, onsdag ska jag tebaks i Kiruna så då blir det ingen cykling för mig.

Luleå-tråden
Opps! Krya på dig Micke!
Körde 96,3Km ensam med motvind 5ms i 5mil, snittade närapå 34km/h.
Det blev med andra ord ingen återhämtningsrunda idag heller Suck!!! ;-)
Helt ok, nu ska jag börja vara ned mot VetSM nästa helg i Ljusdal...
Kommer inte nästa vecka mån, ons...
Men sen dyker jag upp igen, som "guben i låddan" :-)

Luleå-tråden
Café Rävasten i Vändträsk (mellan Boden och Älvsbyn) har sommaröppet onsdag-söndag 12-17. Det är det perfekta stället att stanna till på när man är ute på en långtur i bra väder. Jag funderar på att sticka dit i slutet på nästa vecka (jag är bortrest denna helg) nån dag som det är bra väder, typ köra Avan-Boden-Vändträsk-Klövern-Selet, starta vid 10-tiden från Gäddvik. Jag lägger in en blänkare här igen om jag åker så kan vi se om nån vill hänga med.

Luleå-tråden
Det är klart att du och andra semesterbesökare är välkommen att hänga med! Vi brukar nog snitta kring 30 på långturerna och det är OK att ligga på rulle hela tiden om det känns bäst. Ni är också välkomna att delta i våra Luleå CK klubbträningar på måndag- och onsdagkvällar. Måndagar kör vi lugnt, snitt kring 30, ja lite långsammare än så om det behövs, ingen blir avhängd. Onsdagar kör vi hårt och ryckigt, snittfarten kan bli 35-40. Vi samlas både måndagar och onsdagar kl 18:00 vid gamla Gäddviksbrons södra brofäste. Vi ställer alltid in om det regnar. Se info på http://luleack.wordpress.com/

Luleå-tråden
vi vart ett gäng som körde boden rundan. bitvis hårdkörning och ryckigt tempo. vart helt mör i benen då jag tog planet x hojjen där sadeln var för låg och den lät som en skördetröska. tror det är dags att gå igenom den...

Luleå-tråden
Ok! Låter som ni fick köra på då... Synd att din cykel låter illa, själva ska jag någon gång nästa vecka troligen förbi Jorma med min hoj...
Jag kommer på fartpasset imorgon...

Luleå-tråden
Härligt med värme visst är det :-)
Idag var vi fyra tappra som möte upp för fartpasset med start i Gäddvík...
Jag(Mats), Ulf N, Janne och multisportaren Micke...
Vi körde på rätt hårt till Boden, Micke fick ge sig i Avan tror jag. I Boden svängde vi vänster och for tillbaka mot Selet via Mockträskvägen. Sedan ned till Avan och färjan över å hem för min del, snittfarten till Avan låg på 38km/h. Huuga det gick undan...
Sen tog vi det lugnare ;-)

/Mats

Luleå-tråden
Det ser ut att bli bra cykelväder i morgon lördag. Jag tänker köra en långtur Gammelstad-Sunderbyn-Avan-Boden-Vändträsk-Klöverträsk-Selet-Avan-Gäddvik-Gammelstad. Samling lördag 10:00 vid Gammelstads kyrka (Nederluleå kyrka) för de som vill hänga med. Jag skulle tro att turen tar 4-5 tim inkl fikastopp i Vändträsk.

Luleå-tråden
Vi är några Nybyare som funderar på att komma till eran snabbare träning för att utbyta "erfarenheter" och träningsrundor samt att det kan va kul att cykla med andra (så länge man hänger med...)
Vilken var eran snabbare träningsdag? och vilken tid...

Luleå-tråden
Tjena Nybyare :-)
Ni är så välkommna, vi har varit ganska få den senaste tiden...
Vi kör snabbpasset på Onsdagar med start kl:18, samling Gäddviksbron södra sidan.
Det brukar bli en 5-6mil i hög fart... Eller det kändes som hög fart i alla fall ;-)
Senast snittade vi 38Km/h i 54Km...

Luleå-tråden
mina ben pallade inte att åka med er ut på lördagen då jag (dumt nog) fick för mig att springa
en runda. hoppas ni får en god tur i alla fall och vi syns på Måndag då dom är utvilade.
/Janne

Luleå-tråden
Huuga! Vi körde på bra, jag å Ulf. 127km för min del å 34.4km/h i snitthastiget...
Vi är så jämna jag och Ulf trots att vi lovat varandra att ta det lugnt så gick det hyfsat fort ändå:-)
Du får komma laddad en annan gång Janne

Luleå-tråden
Ser på min garmin att vi snittade runt 36-38km/h på de snabba avsnitten av passet ca:48km totalt
:-)
Nu är Nilsson trött nu ska Nilsson viiila...

Luleå-tråden
Alla verkade vara sugna på att fort i går (utom mina ben). fick ihop 66km från min startplats, trevligt med lite fikapaus efter vägen även om dom andra kunderna i fiket såg på oss som att vi prexis stigit ut ur ett rymdskepp!!
Mazze o Ulfn: ni är en riktiga lok, jäklar vilket drag ni har trots backträningen.
allstars på torsdag?
/Janne

Luleå-tråden
blir ingen allstars då jag inte fått en enda intresse anmälan.
fast det är väl samma visa som alla år.. folk dyker upp ändå, men jag har inte bokat bord.
sedan öppnar dom ju först 16 då lär det vara 30 km kvar, fast etappen slutar väl vid 17:30
problemet är väl att maten kommer mitt i backen och det vet ju alla att det enda som funkar i en sådan backe är väl typ gel vilket jag tvekar på om allstars har..

Luleå-tråden
Tveksamt just nu. Det är ju regnprognos för i kväll på alla vädersiter: klart.se, yr.no och smhi.se.
Jag kör hellre bål- och ryggträning på gymmet ikväll, men jag kommer till fartpasset om prognosen ändras och det blir fler som kör.

Luleå-tråden
Ok, jag ser att det är stor risk för regn men kör nog hellre i lätt regn ute än inne på trainern... Tror jag tralala!!! ;-)
Men blir man ensam så skiiter jag i det...

Luleå-tråden
hmm, jag som just skulle fråga hur många ni blir
Jag och Per är lite sugna på komma, men regnar det så vete skam, men duggregn är ju ingen fara, men kommer inga av er så är det ju föga ide...
Hur många blir ni tror ni (om det max duggregnar)

/Stefan

Luleå-tråden
Nu har klart.se ändrat sig till rejält regn men när jag kollar ut så ser det helt ok ut varm halvklart inga regnmoln ännu.
Har du någon telefon Stefan så skulle jag kunna ringa dig kl17 å säga hur det blir... Jag får leka Sarri å kolla sumpen å så... Nää jag bor ju ganska nära gäddvik så jag ser ju hur det ser ut kl17 å äre inte regnmoln då så kör i alla fall jag kl18
Ulf kommer oxå om det inte regnar säger han, sen hade vi en hel nya med bra fart i benen i måndags som vi försökte locka till kvällens pass får hoppas några av dem också kommer...
/Mats 070-3931066

Luleå-tråden
Skicka ett sms om ni kör eller inte, så tar vi "sockertoppar" beslut efter det...
Gärna så många som möjligt hoppas vi på att vi blir givetvis...

070-5512626

Tillbaka
Topp