Luleå-tråden

Luleå-tråden
Tre livsnjutare på cykel mot Boden i 13-14 plusgrader och solen lysande på oss. Ser att vi lyckades hålla knappt 35km/t dom första 1:30 sedan säckade mina ben ihop totalt vilket iofs var väntat då detta var första längre turen i år. Nu har jag skrapat ihop 113km totalt varav 85 i dag. Måste som vanligt tacka loket och luftplöjjaren Mazze som borrar oförtrutet där framme, han får ju mest träning och det unnar vi honom..... Och Micke som alltid tycker det går för långsamt och därför alltid har ett litet busryck i bakfickan... ;-)
Till er som satt hemma så gick ni miste om årets (hitils) bästa cykeldag.
Jag har gjort mig förtjänt av en stor kall nu då jag överlevde den ensamma hemfärden (inte det andra;-).
/JG

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Häftigt Janne!!!
Du körde starkt idag så även Micke... Jag tyckte det var perfekt... Vi fick nog alla en bra träningstur, känns definitivt i benen nuu.... Men det skaa det göra... Häärligt!!!
Mee like!!!
Jaa jag vet jag är lite...Hrmmm!!!

Får tacka för turen...

Ser nu att prognoserna för morgondagen är mer mörka, molnigt och en 8 grader bara...
Men jag kör så länge det inte regnar... Gäddvik kl 13 och den här gången kanske avan-selet-kallax eller så turen via rutvik ut till brändön... Spelar inte så stor roll men det är temperaturen som avgör när jag drar igång...

/Mats

Luleå-tråden
Usch och fy, benen är som träpåkar nu:) Fast det förstod jag ju att det skulle gå fort idag med tanke på sällskapet...första 3 milen hade jag så ont i benen så jag tänkte avbryta men skam den som ger sig:)
Familjen uppskattar inte riktigt att man är som en zombie då man kommer hem efter ett cykelpass=D
Blir nog vilodag imorgon som det känns nu - de 15 mil jag fått ihop igår/idag är ungefär 50% längre sträcka än vad jag fått ihop på en pendlingsvecka i vinter...och något hårdare mil dessutom;)

Sen blir det hårdkörning på måndag igen=D

Luleå-tråden
Då är det ännu mer djävligt bra kört Micke, jag tyckte du körde starkt som faan!!!
Hatten av!
Då förstår jag om du vilar... Mer än veckopendlingen, bra jobbat!!!

/Mats

Luleå-tråden
Nu har de ändrat sig igen väderleksgubbarna så det ser ut som att man kan blåsa iväg redan 11, då gör jag nog det...
Men jag kör direkt ut till Brändön via Rutvik eftersom det inte verkar vara nån annan som är på :-)
Ha de!

/Mats

Luleå-tråden
Jag kör imorgon annandag påsk (måndag) från g:a Gäddviksbron, ca 11:30 om fler är intresserade...
Klöver T&R om benen svarar, annars blir det nog Seletrundan motsols.

Luleå-tråden
Såså, hästar har inte högre blodvärde än vi, i normalfallet vill säga...
Stressa dom och mjälten pumpar ut hela sitt innehåll av blodceller och dom har 55-60% i hc, det du.
Jag hade flygit fram till att doping polisen tagit ett enda prov och satt en så stor fot i ändan på mig att röven hade tävlat med månen om att lysa vitt på himlen.
Nog om detta, Friel har sagt vila för mig men klövern är alldrig trevlig så varför inte???;-)
Jag säger inte nej utan säger kanske kanske kanske........ (ni får lägga till musiken själva).
Micke, bättre lok än mazze får man leta efter (var är alla cyklister) fattas bara en dragkrok eller linfäste bakom han.
/JG

Luleå-tråden
Imorrn kör jag på nyhojen...
Känns som rätt när vi ska i backarna å slita...
Hoppas den går själv uppför eller vad tror ni?
Kan för övrigt meddela att jag precis dopat mig med en skvätt Laphroaig, Mmmmmm...

/Mats

Luleå-tråden
JA fy tusan, klövern är alldrig trevlig men besegrad blev den av oss alla 4. Mopedisterna var avundsjuka när vi blåste igenom byn, vi gick på maxfart uppför medan mazze hade mazzefart...
Soligt och varmt i skogen men huga för att passera bergnäsbron, det var 10 grader kallare där.
Nu är det taptoo för mig för idag(tror jag) med en stor kall och maaat.
Grabbar ni körde skiten av mina ben, speciellt mazze med sin mazzefart.
Micke hur orkar du lyfta denna kroppshyddan i backarna, det gör mig alltid förundrad vilken motor du har, impressed!
Och Sebbe vi tror att du mörkar då du orkar sticka i väg som du gör.
Och Mazze vad skall man säga, motorn i gänget en räddande ängel när vi alla är rökta så tar han vinden hela vägen hem, hatten av (hjälmen).
/JG

Luleå-tråden
Utan tvivel är man inte riktigt klok som nån sa - utsätta sig för sånt där frivilligt:)
Härlig känsla då benen dör efter 3 mil och man inser att det är 6 mil kvar innan man är hemma...
Sälklubban var nära innan jag kom hem, men mjölk och muffins avstyrde det värsta!
28 mil på 4 pass - mjukstart på säsongen eller vad? Tanten hemma skakar på huvudet och ser medlidsamt på mig när jag kommer hem som ett lik=D

Bra kört alla.
(Nästa gång ska jag rycka sönder er totalt...=D)

Luleå-tråden
Fyy fan, va slut jag är :-)
Mee like!!!
Det var nog utan jämförelse årets tyngsta körning, trainern inräknad...
Finns inget som slår Klövern...
Kan berätta att körningen från Selet upp till Klövern enligt min klocka gick på 31:41 sträckan var 16,2km och snittfarten hela 32km/h... Respekt!!!
Sen var det bara vilja tillbaks till Gäddvik...
Tack för sällskapet grabbar, alltid lättare att köra på när man är fler så är det bara ;-)
Å Janne vilken körning upp till Klövern du gav mig en match hela vägen, starkt jobbat med tanke på att du nyss börjat hoja igen...
Sebbe: Meen det är nog så tungt att köra tempohoj i de backarna på de dåliga vägarna... Suck!!!

Nuu är Nilsson trött nu ska Nilsson viilaaaaa....
Vi ses ev på Onsdag då om vi kör igång med snabbeträningen eller?

Luleå-tråden
Mazze skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi ses ev på Onsdag då om vi kör igång med snabbeträningen eller?

Gaah! Redan? Vill inte (snyftar som ett litet barn)...

18.00?
:)

ps. Nu har Janne mobbat mig nog för sälspäcket, så nu idag påbörjar jag Bantning2011. Siktar på att gå från dagens 90 kg till 54 kg till midsommar - då j*vlar ska ni få se på åka.

Luleå-tråden
Ta mig tusan det såg jag inte. Faktum är att jag har 31:05 på samma sträcka, jag stoppade och startade min då vi lämnade selet.
Men Mazze du har nog en del vila att kvittera ut nu, själv har jag en dag kvar innan jag får ligga i soffan och lapa kalla stora.
Micke jag är imponerad över din kapacitet, inte det andra....;-))
Jag kommer inte på Onsdag då jag tar ut lite vila.
/JG

Bilagor

• Road Klövern 4-25-2011, Puls - Tid.png
    Road Klövern 4-25-2011, Puls - Tid.png
    40.4 KB · Besök: 99
Luleå-tråden
MickeS: Hehehe!
Då ses vi på Onsdag, men gärna kl 17.00 om det passar herrarna?
Kan bli lite kallt om vi kör för sent...

Luleå-tråden
Då ses vi 17 då på onsdag :-)
Vila benen nu pojkar, de ska jag göra...
Sebbe: Massage, ahh! Det skulle sitta som en smäck just nu benen känns som två stela påkar:-)

Luleå-tråden
Sebbe du som dealar med allt och alla, hur ser tullen på sådana här packet som landar från US?
Blir dom glada och vill direkt stämpla in skatt och fanstyg ovanpå priset?
/J

Luleå-tråden
@Brolle: Med paket från US brukar det vara svårare att smita undan tullen än tex Kina.
anledningen är nog att dom inte vill skriva ner värdet. men handlar man av privat person är det inga problem. men tullen gör ju sina stick kontroller och kan kräva "kvitto" även om det står "gift". men det duger med en skärmdump och lite photoshop. sedan vet jag inte om tex UPS/USPS paket kollas extra noga jämfört med EMS, men jag har torskat flertalet mer på mina UPS paket jämfört med EMS/Kina
sedan momsas det ju även på frakten..

Luleå-tråden
Du hade rätt Sebbe, jag kontrollerade sadelhöjden när jag tinat upp där hemma och se den sitter på 71 och inte 74 som den skulle... Så nu har jag höjt den...
Men fyy va kallt!!!
Skönt med en varm dusch...

Luleå-tråden
Ett kort pass 45 km totalt i kylan, kroppen svarar bättre än förra veckan, orkade med några hårdförningar vilka smakade mumma. Krampande vader ställde till det lite men det hade kunnat vara värre.
Mats - tandkräm funkar på glidande kolfiberstolpar.

Luleå-tråden
skulle jag köra med 3cm lägre sadel, blidde det nog rullstol resten av året då mina knäskålar antagligen skulle explodera, om jag nu inte slö cyklade till krogen..

Luleå-tråden
Var ju förbi Gäddvik idag och visade upp min Motobécane CT3 från -83. Här kommer lite mer info. Den har Vitus 888 rör och förstås fransk standard på alla gängor (nav, vevlager, styrlager, pedalaxlar). Ett helsike att få tag på reservdelar eftersom inga nya delar har tillverkats med den standarden de senaste 25 åren. Det är eBay som gäller, fick leta länge innan jag fick tag på en ny axel till baknavet. Orginalväxlarna var Huret Eco men jag har bytt bakväxeln till första eller möjligen andra generationens Shimano XT (ca -87). Övrigt är Normandy högflänsnav och Maillard 700 pedaler, finns inga bättre med 14 x 1,25 mm gänga. Bromsarna är Weinmann Vainqueur kopior gjorda av Dia-Compe. De andra uppgraderingarna förutom bakväxeln är att frikransen är bytt från 5-delat till 6-delat. Provade även montera 7-delat men det rymdes inte. Styret har jag nyligen bytt från orginal randonneur bockstyre till ett sk Landskronastyre (kohornsstyre), tänker nu mest använda Moton som glidare.

Luleå-tråden
tricket med att gå från 6 delat till 7 delat är att stoppa in några mm extra distanser på höger sida axeln och discha om hjulet. blir dock lite mindre axel utstick på bägge sidor men ska inte vara några större problem.. har nog en nästan ny 8 delad aris krans liggandes om du vill testa men inte säker då jag inte sett den på 20 år

Luleå-tråden
Motobecanen såg fin ut, Ulf, det är nått visst med gamla vackra stålramar:)
Mats: Ja. Antingen sitter de eller så glider de. Glider de får man dra åt mer eller öka friktionen med tex dyr kolfibersmörja eller tandkräm.

Luleå-tråden
Ringde till Jakob i kväll och gnällde på hans frånvaro, dock verkar han laddad och har kört monster pass på sin Bushido hela vintern, gått upp 5kg explosiva lår muskler i vardera ben. så han dyker upp på eventuell helg träning och lovar att snittet inte går under 40km/h. själv jobbar jag lör7-16 sön 12-21 och känner mig lycklig lottad att slippa bli förnedrad..

@Ulf om du drar slipper du oroa dig för vurpa..

Luleå-tråden
Kan konstatera att efter morgonens korta tur till jobbet, 35minuter så har sadelstolpen sjunkit från 74 till 73 cm, en hel centimeter på 35minuters körning.
Nu blir det till att sätta carbonpasta på stolpen och se om den stannar där den ska...
Tack Ulf för pastan!

Luleå-tråden
Inga höjdartemperaturer utlovade till helgen,7grader, men jag tänkte köra iaf lördag.
1200 G:a gäddviksbron, tur efter humör & väder.

Jag pratade med Jakob för nån vecka sen på stan och då såg han laddad och bitig ut=D

Mats: dra en tejp 1cm ovanför sadellåset på sadelröret så ser du snabbt om stolpen rör sig.

Luleå-tråden
Tips är att sätta en liten tejpbit i kanten vid stolpen, så ser man om den skrynklar sig och däremed börjat sjunka ner

Här nere på ön trampar vi vidare, men idag är det vila, mina ben är möra, det blir så om man öppnar med 17, 17, 15 mil + lite andra "korta" pass i bergen med 6,5 mil - pust
Nästan så man längtar hem till plattmarken lite faktiskt

Luleå-tråden
Tack för tipset!
Det verkar dock som att stolpen nu sitter där den ska, hemkörningen från jobbet med carbonpasta på stolpen och den har inte rört sig...
MickeS: Jag ska försöka komma imorgon...
linbacks: Hööru trampa inte ihjäl dig nuu... Int alls avis nääähää då ;-)
Har för övrigt sett dina sköna filmer, kul som fan å kolla... Fasen va fort det går när ni kör utför... Att ni vågar... Ska med famlijen till Mallis 3juni men det är fruns 50-års present, så det blir inte en meter cykling, har försökt men förhandlingarna har strandat...

Tillbaka
Topp