Lunds Kommun: Kallelse till alla skryllecyklister

Hej,
Jag har fått i uppdrag av kommunen att samla in en lista med namn och e-postadresser på personer som är intresserade av stigcykling i skrylleområdet. Det förs numera en dialog med kommunen och stiftelsen som har hand om stora delar av Skrylle. Målet är att försöka få till en permanent bana för stigcykling utan intressekonflikter. Efter ett inledande vintermöte med några få personer kommer det att under våren kallas till ett större öppet möte för alla intresserade=listan med namn och e-postadresser.

Så skriv ett PM till mig med ditt namn och e-postadress för att visa att du bryr dig om stigcykling i Skrylle. Jag har redan en ganska diger lista men jag vet att ni är många fler därute som behöver komma fram i ljuset.

Slutligen vill jag säga att det är härligt att bo i en kommun som faktiskt väljer att föra en dialog med oss och vara öppna för våra önskemål. Låt oss göra något bra av detta.

/P

Senast ändrad:
Tack.
Vi är flera som är engagerade. Dirty_Rider var sedan tidigare inkopplad på samma uppgift men med mer fokus på Genarp. Jag kom in senare i bilden...

Det pågår ett liknande arbete i Genarp. Det omfattar en kortare slinga på kommunens mark söder om Risen samt en längre sammanhängande slinga på Häckeberga och Björnstorps marker. Slingan på kommunens mark är strax klar, eventuell smyginvigning innan jul. Det finns en lokalt förankrad arbetsgrupp som för dialog med kommunen, Länsstyrelsen Skåne och berörda markägare. Hoppas det kan funka lika bra i Skrylle som det har gjort hittills i Genarp!

Väldigt bra.

Skrylle borde vara perfekt för mtb, det är rätt flackt och vackert. Brukar promenera där om jag är i Skåne.

Härligt, bra initiativ. Vi är i full gång redan på Romeleåsen. Ser fram emot att få cykla i skrylle också.

De ansvariga från kommunen har nu bett oss att invänta kommande möten och tills dess undvika att cykla i naturreservaten. De har även satt upp anslag med samma information i skogen bl.a. vid stigarna bakom Dalbybadet.
/P

Angående en eventuell första visning av slingorna i Genarp innan jul, blir vi tyvärr på grund av omständigheter som vi inte råder över, tvungna att skjuta på den till våren!

Tillbaka
Topp