Lurad här på K&S?

Lurad här på K&S?
Happymtb agerar inte polis eller dagisfröken mellan köpare och säljare men kan hjälpa till med uppgifter om det behövs. Rätta mig om jag har fel Jonas.

Men att fixa till köp & sälj med koppling till användare och ett rating-system vore väl fint. Det skulle ju självsanera rätt mycket.

Senast ändrad:
Lurad här på K&S?
Det är förmodligen som någon skriver, En strulpelle som inte hade avsikt att "lura" mig i första skedet men sen blev det bara så. Förmodligen glömde han att lägga ner skiva i lådan han skulle skicka, hur man nu kan göra det, och sen inte pallat skicka den till mig. kanske pga att det kostar eller av ren lathet. För jävligt ändå.

Vill ge han till måndag. Se ifall där trillar in en skiva i postlådan. Efter det vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Senast ändrad:
Lurad här på K&S?
Det är som Jansson99 säger. Vi hjälper till med det vi kan, men kan förstås inte garantera något av det som skrivs i en annons lika lite som Blocket kan göra det.

Men annonserna modereras aktivt trots att det här är en helt kostnadsfri tjänst både för säljare och köpare, alltid något!

Lurad här på K&S?
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är sannolikt bara en slarver du har att göra
> med, om avsikten hade varit att blåsa dig på
> pengar hade det knappast handlat om en begagnad
> slitdel.

Jag är en slarver ibland, och rätt tankspridd också. Det är absolut möjligt att jag skulle kunna missa lägga i en mindre viktig del i ett paket. Jag skäms över det, men inser att hur mycket jag än försöker kommer det bli fel ibland. Tyvärr!

Men jag ser förstås till att hålla motparten så skadeslös som möjligt. Det är en hederssak. Att sluta svara på mail efter ett tag tycker jag låter mycket märkligt. Det är inte en egenskap jag förknippar med slarvighet.

Så jag säger: Häng ut "slarvpellen"! Den typen av "slarvighet" bör beivras! :-)

Lurad här på K&S?
Freddie L skrev:

> Att sluta svara på mail efter ett tag tycker jag
> låter mycket märkligt. Det är inte en egenskap
> jag förknippar med slarvighet.
>
> Så jag säger: Häng ut "slarvpellen"! Den typen
> av "slarvighet" bör beivras! :-)

+1

Lurad här på K&S?
Freddie L skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > Det är sannolikt bara en slarver du har att göra
> > med, om avsikten hade varit att blåsa dig på
> > pengar hade det knappast handlat om en begagnad
> > slitdel.
>
> Jag är en slarver ibland, och rätt tankspridd
> också. Det är absolut möjligt att jag skulle
> kunna missa lägga i en mindre viktig del i ett
> paket. Jag skäms över det, men inser att hur
> mycket jag än försöker kommer det bli fel
> ibland. Tyvärr!
>
> Men jag ser förstås till att hålla motparten
> så skadeslös som möjligt. Det är en hederssak.
> Att sluta svara på mail efter ett tag tycker jag
> låter mycket märkligt. Det är inte en egenskap
> jag förknippar med slarvighet.

Nu var min huvudpoäng snarare att detta sannolikt inte är ett exempel på att någon försöker lura TS på pengar, utan snarare bara en person som inte riktigt vet hur man beter sig.

Sedan har ju ingen av oss någon aning om vad som egentligen har hänt. Har TS uppfattat situationen rätt? Har säljaren råkat ut för något som gör att hen inte går att nå, eller att en saknad sliten bromsskiva knappast är prioriterat just nu på grund av andra saker som vi inte känner till? Att hänga ut individer med ett ofullständigt underlag känns inte helt klockrent.

Lurad här på K&S?
Hänga ut och hänga ut.. spelar väl ingen roll vad orsaken är att säljaren inte levererar. Som köpare är det intressant att veta vilka riskerna är att handla från X.

Lurad här på K&S?
Kan vi inte prata om Sverigedemokraterna? Är inte säljaren en misstänkt Sverigedemokrat? Vad ska vi göra åt Sverigedemokraftera? Kan vi rösta in Folkpartiet istället?

Lurad här på K&S?
Haha.. Typisk sverigedemokrat..
Det känns som det kvittar mig och inte riktigt har med detta att göra..

Dock så skickade jag sms till honom idag och fråga om han skickat?
sms konversationen:

Jag: Skickar du?

Han: Hej. Vad ska jag skicka? vem är avsändaren?

Jag: Avsändaren är killen du lovat att skicka en 160mm skiva och som har betalt och skött sin del.
Killen du ignorerar mailen ifrån. Som jag skrev jag vill inte hänga ut dig på happymtb men du ger snart mig inget val. Som jag sakt i mailen du har tills på måndag på dig. Har jag skivan då så är allt lugnt och jag skriver att det är löst på happymtb.

Han: Allt är skickat. Det är inte lönt att hota.

Jag: Hotar absolut inte. Du har inte skickat skivan som du "glömde" första gången du skicka. Klart jag kommer skriva att du är en slarvig och otrevlig säljare som inte vill göra rätt för sig. Och slutar svara på mail när du känner för det. Det är en bromsskiva för max 250:- lönt att skita ner sig för det? Mèn det är helt upp till dig.

Han: Jag ahr skickat allt sen får du jättegärna skriva vad du vill på happymtb. Har precis avslutat mitt cykelintresse så kommer inte vara aktiv på den sidan. Kommer varken sälja eller kolla på forumet. /namn

Jag: Jovisst så bara för att du avslutat ditt cykelintresse så är det inte viktigt att göra rätt för dig? Och då bör du tycka det är ok att jag lägger ut all info jag har om dig på forumet så köpare i framtiden ser att du inte är seriös?

Han: Jag har skickat allt och sover gott om nätterna. Jag skickade skivan i ett vitt kuvert med 3 frimärken. /namn

Jag: Varför inte bara svara på mitt mail och berätta det då? Tyvärr låter det inte trovärdigt numera. Precis som din returadress stod på första paketet? Men det försvann när du skickade det andra gången?

Han: Ny låda eftersom den andra inte var bra nog. Nu tänker jag sluta svara på dina sms.

Jag: Rent skitsnack men okej hur gör vi då?`om det kommit bort på posten? Hur gör vi då? Delar på kostnaderna för en ny vorre rimligt? Låt säga 100:- på mitt konto. För jag anser det tillhör god vilja att vilja lösa det och mötas på mitten av problemet.

Han: Låter bra skicka kontonr: imorrn

Så det är NOG löst.. förmodar att där aldrig kommer 100:- på kontot men det återstår att se.

Tror det gått för lång tid så han inte kan erkänna att han skitit i att skicka skivan bara.
Blev ju en hel roman :)

Lurad här på K&S?
Slanta upp 32kr och beställ en NY skiva, se mitt förra inlägg.
Och att den begagnade bromsskivan skulle vara spikrak är föga troligt, speciellt efter att enbart legat i ett kuvert...

Lurad här på K&S?
pennerdal skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är sannolikt bara en slarver du har att
> göra
> > med, om avsikten hade varit att blåsa dig på
> > pengar hade det knappast handlat om en begagnad
> > slitdel.
>
>
> +1
>
> I klartext: vem köper en begagnad bromsskiva?

Trexo.

Lurad här på K&S?
bojsänke skrev:
> Kan vi inte prata om Sverigedemokraterna? Är inte
> säljaren en misstänkt Sverigedemokrat? Vad ska
> vi göra åt Sverigedemokraftera? Kan vi rösta in
> Folkpartiet istället?

Det går lika bra med Socialdemokraterna :-)

Tillbaka
Topp