[lvg] Karmansbo - kaktur

[lvg] Karmansbo - kaktur
Seerinmian skrev:
-------------------------------------------------------
> Meddela om det är någon/några som tänkte haka
> på någon annanstans utmed vägen, tex Morgendal,
> annars riskerar ni att missa tåget.

Jag tänkte haka på i Morgendal, hoppas att natten ska göra under för min förkylning.

/Johan

[lvg] Karmansbo - kaktur
baggy skrev:
> Seerinmian skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Meddela om det är någon/några som tänkte
> haka
> > på någon annanstans utmed vägen, tex
> Morgendal,
> > annars riskerar ni att missa tåget.
>
> Jag tänkte haka på i Morgendal, hoppas att
> natten ska göra under för min förkylning.
>
> /Johan

OK! Ca 1145-1500 vid Morgendal. PM:ar dig mitt mobilnr ( såg ditt i din profil, om vi skulle behöva synka nåt)

[lvg] Karmansbo - kaktur
Skulle någon råka bli kvar i området mot kvällen så kan jag nämna att några stycket tänkte grilla hos mig och snacka cykel +ANNAT.

[lvg] Karmansbo - kaktur
Jag hoppar, vill inte knäcka min spillra till immunförsvar.

Kommer dock med bil, mer osäkert om Anki + gäster kommer. Familjsomfan är välkommen att antingen hänga i Sunnansjö och/eller haka på mig till Karmansbo.

[lvg] Karmansbo - kaktur
Sparar aktuell prognos till eftervärlden:

avansert_meteogram.png

[lvg] Karmansbo - kaktur
Tobbe Arnesson skrev:
> Sparar aktuell prognos till eftervärlden:
>
Samma väder som jag hade när jag kämpade mig ned till Anundshög för två veckor sedan. Det blir SV3 rakt i nyllet på förmiddagen och en fin bris på SV5 i ryggen hem. Kan behövas med en välfylld kakblåsa.
Lycka till!

[lvg] Karmansbo - kaktur
Tillbaka i Västerås nu och avnjuter en kall öl. Avundas inte gänget som ska fortsätta mot Stockholm. Hade kanske orkat till Enköping sen hade det blivit storbonk. Kämpa på ni andra.
Det var länge sedan en öl smaker så bra. Ta en välförtjänt öl på Lilla Barkarby ni som kommer dit.

Senast ändrad:
[lvg] Karmansbo - kaktur
mzi skrev:
> Hur kan man bonka efter ett så massivt
> kaloriintag? :-)
Kalorierna var det inget fel på, mer att det var för dåligt med vätska.
Tyvärr mitt vanliga misstag.

Senast ändrad:
[lvg] Karmansbo - kaktur
Från powerstop:et hos mig, ännu ett känt fikaställe för happy.

Bilagor

• 331510_10151054702993503_1562277799_o.jpg
    331510_10151054702993503_1562277799_o.jpg
    90.8 KB · Besök: 39
[lvg] Karmansbo - kaktur
baggy skrev:
> Harri, kan du bjucka på någon bild när jag
> anförde mot Kolsva?

Tja, vet inte om jag fick något vettigt på just det men här kommer några från mobilen.

IMG_20120804_120650.jpg

IMG_20120804_120657.jpg

IMG_20120804_120948.jpg

IMG_20120804_120953.jpg

IMG_20120804_121102.jpg

IMG_20120804_122931.jpg

IMG_20120804_130131.jpg

IMG_20120804_130141.jpg

IMG_20120804_133433.jpg

IMG_20120804_133436.jpg

IMG_20120804_134103.jpg

IMG_20120804_134110.jpg

IMG_20120804_140422.jpg

IMG_20120804_141710.jpg

IMG_20120804_141726.jpg

IMG_20120804_145916.jpg

IMG_20120804_145918.jpg

IMG_20120804_171634.jpg

IMG_20120804_171653.jpg

[lvg] Karmansbo - kaktur
Hehee, kan hända den bäste! :)

Ren propagandacykling idag, som Alfsomfan uttryckte det! Tack för cykelsällskapet! =)

Sjukt svedd i ansiktet och skalpen av solen, någon mer som fick smaka på solen? ;)

Senast ändrad:
[lvg] Karmansbo - kaktur
Den glada klungan från Stockholm/Uppsala på väg mot Karmansbo med focus på kakbuffen.

Bilagor

• P1040638.JPG
    P1040638.JPG
    130.9 KB · Besök: 39
  • P1040642.JPG
    P1040642.JPG
    112.6 KB · Besök: 39
  • P1040648.JPG
    P1040648.JPG
    112.9 KB · Besök: 42
  • P1040650.JPG
    P1040650.JPG
    106.3 KB · Besök: 46
  • P1040654.JPG
    P1040654.JPG
    83.4 KB · Besök: 39
  • P1040656.JPG
    P1040656.JPG
    128.1 KB · Besök: 44
[lvg] Karmansbo - kaktur
Stocholmsgänget anlände ca 2230 till Barkarby, "lätt" slitna men väldigt nöjda med dagen. Ca 35 mil, 30,8 i rullsnitt. Mer kommentarer kommer när hjärnan börjat funka igen ;-)

[lvg] Karmansbo - kaktur
Tack för en underbar kakdag! Dagen började med fint väder men en elak motvind som höll i sig hela vägen. Det mötte upp cyklister från lite varstans vilket enligt planeringen, det var välkommen draghjälp i motvinden. Med ca 4-5mil kvar till karmansbo så mötte "The locals" upp och hjälpte till med dragjobbet till kakorna, tack!

Kakorna var goda och välkommna för många hungriga cyklister, tyvärr så hade dom elavbrott vilket gjorde att kakorna snabbt tog slut och ev. lunchmat var svårt att få fram. Men det löste sig med en räkmacka som personalen gjorde iordning för våra hungriga magar!

På vägen hem så fick vi åka på den asfalterade banvallen, propagandacyklingen! Dom lokala förmågorna var starka och våra 20 mil i benen började göra sig påminda, skönt att vi bara hade 16mil kvar...
Baggy bjöd in oss till sitt fort och bjöd på härliga förfriskningar såsom vatten saft och sportdryck, Rippa som tydligen dricker som en kamel var glad!

Nu blev vi ledda av Figge1 som visade oss fina vägar i Västmanland, vindarna var med oss och alla log och var glada igen. Många i klungan började känna av sin hunger, några var nära bonk eller hade bonkat så när Mc Donalds skylten dök upp så svängde vi in och försåg oss med diverse mat/glass. Vi bestämde oss för att sänka farten lite då vissa var slitna och med 10 mil kvar så var det ett klokt beslut. Dagens ända punktering inträffade även här, Rippa var överlycklig - mer vila för honom!

Sedan var det bara att trampa hemåt, men vinden och solen i ryggen var det riktigt propagandacykling - cykling när den är som bäst! Ett kort stopp i Enköping och ett lite längre fikastopp i Bålsta.

Rippa och Ari hade fått nog här och tog pendeln hem, vi andra trampade vidare dom 3 sista milen, när vi såg Pendeln fara förbi i höjd med Bro så skrek vi "Svikare" åt Ari och Rippa, dom lär inte ha hört det men vad gör det när dom kan läsa om det här!

Dagens skratt bjöd Rippa på. På vägen ut så stannade vi till i Bålsta jag bad gruppen sänka farten lite då vi hade ganska långt att cykla idag, närmare bestämt 35mil, minen på Rippa var obetalbar, han trodde att det var något med 20, han insåg att det skulle lidas idag!

Dagens vurpa bjöd Rippa på som gick omkull på Dödsgrus i Västerås trakten, det gick förhållandevis bra.

Vill passa på att tacka alla som var med på rundan och ni som mötte upp i Karmansbo, det var sommaren roligaste runda! Den kan man minnas tillbaks till när under dom kommande vintermånaderna.

Självklart gör vi om detta nästa år, kakor är gott!

[lvg] Karmansbo - kaktur
Ren och skär cykelpropaganda igår. Lagom varmt. Lagom blåsigt med medvind hem. Och en av de bästa klungorna jag åkt med. Jämn och effektiv fart och trevliga gubbar till höger o vänster. Tack för bogsering.

Mulligt att tajma en bonk-extraordinaire 500m från donken. 2 Big Mactvå cheese två stora läsk stor pommes och glass med gubbsås.

Idag blir det meditation i fosterställning.

Kroppen ska lida som straff för årets obefintliga lvg cyklande.

[lvg] Karmansbo - kaktur
Tack alla för gårdagens lilla tur till Karmansbo. Den kan väl sammanfattas med - cykling när den är som bäst! Helt magiskt att cykla så många timmar omgiven av så många "goa gubbar".

Det var lite motigt 1:a timmarna i vinden men vi fick god hjälp av de pigga ben med tillhörande cyklister och glada miner som mötte upp oss på vägen.

Otroligt kul att träffa riktiga människor bakom alla nicks på happy :-)

Tack:
- Fikasvettot som sådde fröet till denna smått galna tur.
- Rehan för initiativet att ta tag i tanken så att den blev verklighet.
- Figge1 som visade en väldigt fin rutt, runt istället för igenom, Västerås och drog oss precis som Bigmollo utlovat i närmare 40 än 30 från Munktorp till Västerås.
- Baggy för gästfriheten med skön vila i gräset och massor med sportdryck. Han vägrade släppa iväg oss innan han försäkrat sig om att de inte var något vi behövde få fixat eller ha i reserv på vägen hemåt.
- Alla som laddat upp massa fina bilder här som man kan titta tillbaka på när det är 3 plus och ösregnar i mitten på december.
- Sist men absolut inte minst - allihop, som gjorde att gårdagens tur blev succé. Efter en sån här strapats finns risk att man tänker "nja, det var nog sista gången" - jag säger - "när kör vi nästa kak-tåg"?

Gårdagens tjockaste pannben visade Rippa som trots kanske lite för få landvägsmil i benen INNAN denna tur, lite "kantstött" efter sin noggranna analys av gruskvalitén på Västerås småvägar och lite slut på energi någon gång, vann oräkneliga skyltspurter och tillförde gruppen massor med positiv energi.

Ja det här var alldeles för bra för att inte upprepas helt enkelt :-)

Rule #6 "Free your mind and your legs will follow"

Tillbaka
Topp