[LVG] Köp av racer, Cannondale CAAD9 vs. Synapse
Hej! Jag är i processen att köpa min första racer och jag har få ner fältet till två cyklar i min prisklass. Cannondale CAAD9 eller Cannondale Synapse. Då det är min första racer är jag ute efter en instegscykel, men jag vill inte att den ska ha onödigt mycket komfort för det. Hellre tar jag en "riktig" racer jag kan träna med. Vad jag förstår är CAAD9an lite mer riktig och Synapsen har högre komfort, stämmer det?
Cykloteket har en CAAD9 med 105 för 15000kr vilket känns ganska ok, dock har den FSA-hjul som jag är osäker på. Jag vet inte specifik modell då dom inte har det utskrivet och jag har inte hunnit fråga.
Nu undrar jag om jag gör ett bra val om jag väljer CAAD9 eller borde jag lägga mina pengar någon annanstans?
Tack på förhand,
Alex
Cykloteket har en CAAD9 med 105 för 15000kr vilket känns ganska ok, dock har den FSA-hjul som jag är osäker på. Jag vet inte specifik modell då dom inte har det utskrivet och jag har inte hunnit fråga.
Nu undrar jag om jag gör ett bra val om jag väljer CAAD9 eller borde jag lägga mina pengar någon annanstans?
Tack på förhand,
Alex