[LVG] Köp av räser för runt 15k

En sån här köpte jag i november:

http://www.planet-x-warehouse.co.uk/acatalog/FSASpecialEdition.html

De har uppgraderat en del komponenter sen den jag köpte (min var utgående så jag fick den för 12500:- inkl frakt). Tryck på nån av länkarna högst upp så kommer en spec för hela hojen. Den nya modellen går på c:a 16000 med dagens valutakurs (frakten har jag för mig var billig, runt 15£ och det tar 4-5 dagar till dörren). Den kommer i delar, vill du att dom bygger den går det på 100£ extra.

Har inte kunnat prova den än, men de som har den säger att den är vettig ;) Ramen återkommer hos andra tillverkare oxå har jag för mig. Hjulen verkar helt ok, 1650 gram och ska funka bra. Ramen väger 1079g i medium...

bjolund skrev:
-------------------------------------------------------
> En sån här köpte jag i november:
>
> http://www.planet-x-warehouse.co.uk/acatalog/FSASp
> ecialEdition.html
>
> De har uppgraderat en del komponenter sen den jag
> köpte (min var utgående så jag fick den för
> 12500:- inkl frakt). Tryck på nån av länkarna
> högst upp så kommer en spec för hela hojen. Den
> nya modellen går på c:a 16000 med dagens
> valutakurs (frakten har jag för mig var billig,
> runt 15£ och det tar 4-5 dagar till dörren). Den
> kommer i delar, vill du att dom bygger den går
> det på 100£ extra.
>
> Har inte kunnat prova den än, men de som har den
> säger att den är vettig ;) Ramen återkommer hos
> andra tillverkare oxå har jag för mig. Hjulen
> verkar helt ok, 1650 gram och ska funka bra. Ramen
> väger 1079g i medium...

De hade ju en variant för 999£, den borde man få hem för 13.000Sek då... http://www.planet-x-warehouse.co.uk/acatalog/C18_Offer_SL_Pro_Carbon_-_Medium.html

Själv köpte jag en sån här, http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/12359/Felt_F5C_Bike_2007 förra året som jag är nöjd med, borde landa på 12.000 spänn med frakt. Annars har de lite smått å gott på sin "clearance bikes" sida, http://www.winstanleysbikes.co.uk/category/647/Clearance_Road_Bikes, men tillgången till rätt storlek kan vara lite knepig...

/CJ

Tja igen!

Det blev en Ultimate AL 8.0 för 16k. har surfat runt som en galning och letat men det verkar som om det var mest bang for the buck.. Hoppas på snabb och smidig leverans, om detta sker skall jag börja måla kors i taken på heltid!

Någon som ligger inne med en ultimate Al och vill dela med sig av lite erfarenheter?

//
Roffe

http://djungelbrand.blogspot.com/

Rolf.A skrev:
> Hoppas på snabb och smidig leverans, om detta sker skall jag
> börja måla kors i taken på heltid!

Det blir väldigt många tummar att hålla om man hoppas på något snabbt och smidigt av Canyon. ;-)

Grattis Rolf.A, det är en kul och bra cykel du beställt.

Jag har en aluminiumultimatum, (2008-årsmodell). Är väldigt nöjd med den. Det är nog så att det är mest för pengarna som sagt, för övrigt så är det ju en jädrans bra ram i sitt segment.
Det är den styvaste aluram jag provat och svarar rappt.
Den passar mitt motionscyklande ypperligt hursom och är kul att styra.

Hoppas nu bara att de där få veckornas leveranstid kan hållas och att det inte är tomma ord som i många tidigare fall.
Själv drabbades jag av en mindre hjärnblödning under min väntetid. Det var allt från datorstrul till att beställd cykel inte fanns till bortslarvad betalning, puh. 15 veckor blev det allt som allt om jag inte missminner mig. Detta för en expresscykel.

Lycka till

/E

Tja!

Fakturan är betald och planerad levernsdatum är 2 feb. Hoppas väl inte allt för mycket på att den ska komma i tid men man vet ju aldrig.

Känns ju skönt å höra att du är så nöjd med din moody :)

Var tvungen att shoppa ett par racerdojjer för att stilla abstinensen, ble ett par shimano R220 för 2500 hos LBS... FAN i helvete såg att dom kosta typ ingenting på andra ställen..

//
Roffe

http://djungelbrand.blogspot.com/

Jag har en ultimate AL 8.0 som jag är fantastiskt nöjd med! En 2007:a... lycka till med din nya hoj! Säg gärna till när du får den, ska bli kul att se hur lång leveranstid den har.

Rolf.A skrev:
> Tja!

>
> Var tvungen att shoppa ett par racerdojjer för
> att stilla abstinensen, ble ett par shimano R220
> för 2500 hos LBS... FAN i helvete såg att dom
> kosta typ ingenting på andra ställen..
>
> //
> Roffe
>
> http://djungelbrand.blogspot.com/

ja cykelcity sålde ju ut r300 för typ 800 kr eller nått förut. men ibland får man inte bara kolla på priset, r220 ä riktigt sköna skor.

Rolf.A skrev:
"Fakturan är betald och planerad levernsdatum är 2 feb. Hoppas väl inte allt för mycket på att den ska komma i tid men man vet ju aldrig."
-----------------------------------------------------------------------------------

kuba skrev:
"Säg gärna till när du får den, ska bli kul att se hur lång leveranstid den har."
-----------------------------------------------------------------------------------

Gott! Ja det ska bli intressant att se vika levtider de har i år.
Du är ju ute i god tid Rolf, så det ska nog grejja sig. Det är ju ingen katastrof om den inte anländer i början på feb, utan i slutet. Fast det är ju trist med väntan och felbesked....

Vi håller tummarna.

/E

Har mailat Stefan och frågat efter trackingnummer, dock inget svar :( Visst är det ingen direkt brådska, lär förhoppningsvis hinna med några mil innan VR.. men fan va jag vill ha den nu!

Ang. dojjerna så är det ju lite surt men nån gång måste man väl sponsra sin LBS så att dom inte dukar under.

Läste förresten att R220 är bakningsbar men det sa dom ingenting om när jag köpte dom ,sitter förvisso som en go fläskläpp, stämmer detta??

mvh
Roffe

En liten uppdatering

Cykeln fanns i lager och skulle levereras den 2/2 -09

Idag fick jag följande fina mail:

"vi har med all säkerhet fått din betalning men då Canyon Tyskland inte får referensnr från Nordea kan vi inte veta från vem vi fått betalt. Din cykel skickas när vi löst detta, vilket inte bör dröja så många dagar."

Så 2009 års stora Canyon-problem verkar vara Nordea, sikket jävla skämt!

//
Förbannad Rolf

Nä inte direkt, vill bara ge en bild av Canyon år 2009 efter att dom fixat till sina leverans problem (som dom hävdar).

Räknar surt med att vänta ett bra tag till, dock riktigt spännande och se vad dom kan komma för bortförklaringar.

Nä nu ska jag tröstköpa en SID till MTB:n...

//
R

Fick ett mail idag om att canyon Tyskland tagit emot stålarna och att cykeln var i "plockkö"... snabba puckar månne? Kanske hjälpe med mitt jävligt arga mail jag skickade igår ;)

//
R

enligt canyon så har de väll aldrig haft nå problem ens :D tur att det ändå inte är säsong. men vet hure är, har man väl betalt, vill man ha grejerna nu, helst igår :D

Jaha och idag anlände hojjen :)

Roffes åsikt om Canyon år 2009:

Beställde hojjen 19/1 och fick den 10/2, helt ok enligt mig. Allt var i sin ordning, rätt utrustning och inga leverans skador. Detta kanske inte är ett bevis på att Canyon har löst sina leveransproblem men men...

Fan va fina dom är och vilken finess allt är utfört med, jämfört med en polares Radon. Körde en liten liten sväng ikväll och man skulle ju kunna påstå att det är bra mycket trevligare med en räcer på asfalt än en heldämpad MTB ;)

//
Roffe

Man tackar!

Fan först trodde jag att klåparna satt på en Ultegra grupp istället för en Ultegra SL.. det stod ju fan bara Ultegra utan SL på allt. Blev sur men insåg min egen klåpighet och konstaterade att det inte skall stå SL.

Förresten någon som vet vad mitt styre väger, ett Ritchey PRO. Blev just sugen på ett i kolfiberarmerad plast ;)

//
Raffe

Nåja Leo, nog skulle jag iaf köpa Canyon om geometrin var rätt för mig. Allt annat verkar ju rätt med det märket.

Det verkar vara ett märke som det skrivs mycket om här på forumet, vare sig det är bra eller dåligt. Tydligen ett märke som ingen kan passera obemärkt när man snackar köp av racer eller mountainbike.

Grattis Rolf.A till ett irriterande bra köp ;)

Tillbaka
Topp