HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
>
> För mig som har ramar på 60-64cm så borde en
> ISP-ram kräva en VÄLDIGT stor låda.
> Styvheten blir ju förutbestämd med ISP, det
> finns de som vill ha en stolpe med lite flex och
> byter till en mjukare eller tom en tunnare mha
> shims.
> Samtidigt finns det de som vill ha en stummare
> känsla och skaffar stolpe efter det.
> Inget av detta kan man göra med en ISP-ram.
>
> Man blir alltså mer begränsad redan från
> början.
> Är utseendet värt det? Inte för mig
> åtminstone.
>
det är ju just det håkan, inte för dig. det betyder inte att det inte är det för andra. för mig som inte har nå 60 i storlek, så skulle det funka me låda, i värsta fall skulle jg få ta av vevpartiet. men visst, det är inte lika behändigt som med en lös stolpe. har inte sagt nått annat heller.
JohanF, varför skulle många bli lurade av att det är samma ram, det är ju inte särskillt lika och har inte ens samma namn. o varför skulle den utan ISP vara dålig bara för att den är billigare. kollar du på kända märken så som t.ex. scott så är ju ISP ramen dyrare, är det skit då?
känns LITE som att du antyder att det är skit bara för att det inte är samma ram som du har. ¨
inte för att vara taskig, men jag personligen skulle nog lita mer på PF än på en ram jag köpt av dig. därmed inte sagt att dina ramar är dåliga, isp ramen är ju som sagt samma. bara det att PF så har man ett företag bakom, som har lite omsättning på ramar, där man dessutom kan få tag i lte feedback om deras tidigare ramar. info som inte kommer från säljaren själv, för den infon är på sätt o vis ointressant, då den ofta tenderar till att vara väldigt partisk.