[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Trist att du behövde avbryta, Toni.
Jag fick ihop ganska exakt utlovade 15 mil hemifrån.
Tack alla för en riktig mysrunda, det var värt att gå upp i ottan!

Mötte andra gänget med några fina snäckantröjor på väg från Rosenhill, där vi förövrigt inte stannade.

[LVG] Snäckantråden
Fan vad surt att du fick strul Toni. Jag blev kränkt så det missade du ;-)

Tack för en bra runda. Det är gött att gå upp tidigt så man får vägarna för sig själv en sån här dag.

[LVG] Snäckantråden
Ja vi körde kl 10 och hade en avslappnad anarkirunda, tog flera ggr olika vägar och sammanstrålade sen med sekundprecision. The snäckan style. The real one. And only. Fika i ösmo, bra som vanligt där! Sen spurtdags in mot stan. Jääävligt lång spurt, jag dog efter jordbro. Sträcka, snittfart? Inte den blekaste, the snäckan style. :-) Tack alla för najs sällsis!

[LVG] Snäckantråden
staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja vi körde kl 10 och hade en avslappnad
> anarkirunda, tog flera ggr olika vägar och
> sammanstrålade sen med sekundprecision. The
> snäckan style. The real one. And only. Fika i
> ösmo, bra som vanligt där! Sen spurtdags in mot
> stan. Jääävligt lång spurt, jag dog efter
> jordbro. Sträcka, snittfart? Inte den blekaste,
> the snäckan style. :-) Tack alla för najs
> sällsis!

Shjysst "lingo-stajl" Staine, som du skriver kan man knappt tro att du är 55+!

[LVG] Snäckantråden
Staine stog för dagens självkränkning och asgarv fr min sida.
"Vi måste köra ikapp de" mumlade staine efter att en lucka skapats i ngt motlut. Modigt klev han fram och tog en förning, vek av och föll som en sten genom fältet. Stor humor.

Finfin dag på sadeln som sagt. Det känns som det var länge sedan man trampade runt i så härligt väder.
A-laget möttes också precis som trampedalen påpekade. De såg oberörda och snabba ut.

110km med 33km/h snitt till och från hemmet hade jag på min mätare.

/E

[LVG] Snäckantråden
Min tilltänkta solorunda förvandlades till en helt underbar runda med goa gubbar.
Rullsnitt 34,1 på 10 mil

IMG_1339.JPG

IMG_1340.JPG

IMG_1341.JPG

IMG_1344.JPG

[LVG] Snäckantråden
Det var rätt många cyklister på Södertörn idag (fast inte kl 06:50), och ännu fler på Färingsö. Prick 20 mil på prick 6 timmar skrapade jag ihop. Dryga 35 i snitt på de 13 milen vi körde tillsammans.

Bästa dagen i sadeln i år! :-)

Jobbigt haveri för Toni. Vi kunde ju ha knackat på i en stuga och frågat om de hade en låsring för Campa att avvara, men oklart hur sannolikt det hade varit. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Magnus79 skrev:
> Fan vad surt att du fick strul Toni. Jag blev
> kränkt så det missade du ;-)

Shit också, att kränka dig var ju mitt stora mål idag ;-)

[LVG] Snäckantråden
Härliga bilder gubbar, fin läsning. Själv är jag lite småmör men glad efter resan till Kreta, jo vädret är bra här också. Kul att se alla fint klädda:) BTW, jag har ett par snäckan-tröjor kvar. Ni som saknar, you know who you are.

moody, har du inskaffat en Boardman eller såg jag fel?

[LVG] Snäckantråden
Ser riktigt trevligt ut det dära! Snart kanske jag är redo för en snäckantur...

För egen del blev det en runda på 55km, för att känna hur det kändes i mitt strulande knä. Det var också första passet sen bikefiten.

Fick direkt känningar, men tänkte att det kanske antingen släpper eller så stabiliserar sig "smärtan" (eller vad man nu ska kalla det)... Säkert korkat... Men när jag efter c:a tre mil avvek från mitt cykelsällskap, för att korta ner turen, så försvann stundtals "smärtan" i knät... helt borta! Det känns dessutom bättre vid hög men jämn belastning.

Efter ett tag så kom det små återkommande känningar, men inte så att jag upplevde någon ökande "smärta". Svårt att veta hur man skall förhålla sig till detta. Det var ju inte heller så att jag fisåkte, snittade ju ändå 32...

[LVG] Snäckantråden
Tack för idag och tack för att ni väntade in mig hela tiden. Passade på att avvika under ett obevakat ögonblick under en av Superfettots förningar. (Tog cykeln under armen och sprang för livet genom skogen. Kom hem nyss)

[LVG] Snäckantråden
Superfettot (fd Fettot) skrev:
> DT skrev:
>
> > Garmin-detaljer:
> > http://connect.garmin.com/activity/177724102
>
> Kollade på detaljer, typ watt o så
>
> Känns som du kommer lindrigt undan
> DT:
> Medelkraft: 206 W
> Max kraft: 727 W
> Max Avg Power (20 min): 231 W
> ------------------------------
> Superfettot:
> Medelkraft: 283 W
> Max kraft: 1,059 W
> Max Avg Power (20 min): 308 W

Du antyder att jag ligger och fisåker? ;-)

Btw, det ser ut att bli oförskämt bra väder i veckan! Förutom onsdag så ska det i princip vara sol och hyfsade temperaturer varje dag (ta i trä...).

Givetvis kör vi ett snabbt kränkningspass på tisdag kväll, men på torsdag är det ju röd dag. Vad ska man hitta på för festligt då? Någon form av lite längre runda får det väl bli. Kanske en ny toffelhjältesväng på Södertörn? Eller kanske lite skärgårdseskapism i form av en ny Vaxholmsrunda med lite alternativa vägar? Eller rentav en Roslagsutflykt för att variera sig lite? :-)

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Superfettot (fd Fettot) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > DT skrev:
> >
> > > Garmin-detaljer:
> > > http://connect.garmin.com/activity/177724102
> >
> > Kollade på detaljer, typ watt o så
> >
> > Känns som du kommer lindrigt undan
> > DT:
> > Medelkraft: 206 W
> > Max kraft: 727 W
> > Max Avg Power (20 min): 231 W
> > ------------------------------
> > Superfettot:
> > Medelkraft: 283 W
> > Max kraft: 1,059 W
> > Max Avg Power (20 min): 308 W
>
>
> Du antyder att jag ligger och fisåker? ;-)
>
Japp, vi syns i morgon.

Tänker göra ett försök att hänga med till Jordbro rondellen denna gång

[LVG] Snäckantråden
Om jag hade haft dina Wattsiffror så hade jag varit Sverige-elit. :-)

För övrigt blir jag helt sprallig när jag ser väderprognosen. En hel vecka med kanonväder (förutom onsdag då det ändå är vilodag). Här ska cyklas!

Fintvder.jpg

[LVG] Snäckantråden
Haha, hyfsad skillnad i antal bilder - och framförallt bildkvalitet - på de två Snäckangängen...

F-n Mr Orange, du knäppte ju någon bild på mig på vägen till Torö. Blev den suddig, eller var det bara motivet som var ointressant? :-)

[LVG] Snäckantråden
Gahh! Får man bara en vilodag numera mellan dödspassen?

DT skrev:
> Haha, hyfsad skillnad i antal bilder - och
> framförallt bildkvalitet - på de två
> Snäckangängen...
>
> F-n Mr Orange, du knäppte ju någon bild på mig
> på vägen till Torö. Blev den suddig, eller var
> det bara motivet som var ointressant? :-)
>
Vilket gnäll på min antika telefon. Fast det kanske är befogat, det blev ingen bild på dig. Ska ta med min lilla Canon nästa gång.

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Ja, det kan bli jobbigt på tisdag.

Gårdagens runda gav en fin TSS på 422:
300-450 - high (some residual fatigue may be present even after 2 days)

[LVG] Snäckantråden
Jag kommer imorrn och blir kränkt, om jag inte råkar glömma cykeln.

Btw, jag kollade igenom gamla bilder och såg att DT var med på Ubus bonkrunda förra vintern den 19:e mars i första "vårsolen" 2011. :) Första gången vi hoja ihop tror jag!

Lite nostalgiskt, om man får vara det på bara ett år gammalt minne, minns jag när vi kom ut på stora fälten mellan årsta havsbad-skylten och årsta havsbad. Vilken grym känsla det var med solen som sken med ett tjockt lager snö på ängarna, efter den där otroligt kalla, snöiga och isiga vintern med enbart sommarkläder.

IMG_0707.JPG

[LVG] Snäckantråden
STIZZE skrev:
> Btw, jag kollade igenom gamla bilder och såg att
> DT var med på Ubus bonkrunda förra vintern den
> 19:e mars i första "vårsolen" 2011. :) Första
> gången vi hoja ihop tror jag!

Det stämmer. Du drog hela rundan. Men så hade jag dubbdäck också, till skillnad från dig. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Hillvitte!
Denna svängom kan jag redan nu ställa in:(

/E

moody skrev:
> Ska försöka dyka upp. Återstår att se om jag
> hinner.....
>
> /E

[LVG] Snäckantråden
Jag och brorsan tänkte dyka upp imorogn. Vi cyklar upp från Bettna som uppvärming. ;)
Blir intressant att prova köra efter en dag på jobbet. Hur långa brukar tisdagsrundorna bli/ Hur dags brukar ni vara klara?

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Thunder#1 skrev:
> Jag och brorsan tänkte dyka upp imorogn. Vi
> cyklar upp från Bettna som uppvärming. ;)
> Blir intressant att prova köra efter en dag på
> jobbet. Hur långa brukar tisdagsrundorna bli/ Hur
> dags brukar ni vara klara?

Om vi kör den vanliga sträckan för årstiden: dryga 7 mil. Med lite transportsträcka i slutet är vi tillbaka vid Snäckan ca 20:30.

[LVG] Snäckantråden
Mitt mål är att förbättra min statistik från förra veckan och inte bli avhängd 3 ggr ikväll. Vi får väl se hur det blir med det.

"Hänga av sig själv" låter ju annars rätt soft. :-)

[LVG] Snäckantråden
> "Hänga av sig själv" låter ju annars rätt
> soft. :-)

Här är ett klockrent exempel på självhängning :-) Ska se om jag kan kopiera det:

moody skrev:
> Staine stog för dagens självkränkning och
> asgarv fr min sida.
> "Vi måste köra ikapp de" mumlade staine efter
> att en lucka skapats i ngt motlut. Modigt klev han
> fram och tog en förning, vek av och föll som en
> sten genom fältet. Stor humor.

[LVG] Snäckantråden
Jag glömde cykeln(var för lat för att pendla) och får cykla cross med annat umgänge idag istället. Hinner inte till snäckan i tid.

[LVG] Snäckantråden
Blev ett rejält gäng starka killar så jag hade redan innan beslutat kliva av vid Årsta Havsbad

Körde solo mot Västerhaninge - Tungelsta -Grindsjön- Pålamalm och sedan till Tullinge korset.
Fick ihop 60 km dit med ett snitt på 35,4
För övrigt så kändes det väldigt bra idag

Lite data oxå

Medelkraft: 297 W
Max kraft: 1,012 W
Max Avg Power (20 min): 294 W

Och några bilder

IMG_1347.JPG

IMG_1349.JPG

IMG_1351.JPG

[LVG] Snäckantråden
Ytterligare en fantastisk tisdagskväll med starka snäckancyklister. Trots inledande motvind blev det nytt årsbästa med ett snitt på 38,3 km/h på dom 7 milen. Kände mig pigg idag, men missade rullen under slutspurten (igen...)

[LVG] Snäckantråden
Ja, det här var en kalaskväll.

Jag lyckades ånyo bli avhängd, fast bara en gång den här gången. Att det ska vara så svårt att komma in på rulle ibland! :-)

Kände mig lite starkare än förra veckan, även om jag bara tog rätt korta förningar. Ville inte gå fram och peta för mycket och dra ner det fina rullsnittet...

Körde du solo Anders, jag trodde att du körde med Frille? Eller vart tog han vägen? För övrigt såg du starkare ut idag, formen börjar nog komma!

Tillbaka
Topp