[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
haha det bjuder jag på DT.

Men vid rosenhill skylt spurten för ett par veckor sen så kom jag upp i 74km/t när jag drog om Anders i slutet av nedförsbacken;-))

Nu drar jag till Turkiet 1V och super ner mig ännu mer i träsket där man hamnade efter BikeFitten(Fitta)

Lycka till på Lördag och hoppas att ni kommer under 8tim med inte under 7,54 ;-))

( Då måste jag ju träna för att slå Anders igen )

[LVG] Snäckantråden
Jag ska försöka vara med på Söndag. Lycka till alla som ska under 8 timmar. Jag tror ni klarar det galant så snabba som ni tycks ha varit den här våren.

[LVG] Snäckantråden
Roadrunner skrev:
-------------------------------------------------------
> Om det är nån som inte ska gneta runt den där
> avlånga pölen i helgen så funderar jag starkt
> på en Taxingetur på söndag, start 10, nån
> omväg dit så man jobbar upp aptiten och får typ
> 13-14mil

Jag är på!
Rastade benen idag och jag tycks vara frisk, det var nog bara latmasken som skulle ur häromdagen.

Vilken ungefärlig tid räknar du med att vi är i Taxinge?
Ser ev regnigt ut, men ok temp så det funkar nog.
Fikat får väl kompensera.

[LVG] Snäckantråden
Då är vi en trio åtminstonde, gött!

Väderprognosen ser inte så bra ut, ger iofs inte så mycket för dem just nu eftersom de haft mer fel än rätt, låt oss helt enkelt hoppas på sol!

Tittade lite på förslag till rundor och hittade på en sväng som blir cirka 9 mil till Taxinge på rätt schyssta vägar, med lite chanser till förkortning om vädret är illa.
http://kartor.eniro.se/m/91Zt9

Då är man lagom tom för en fika sen och kan därefter ta raka vägen hem, vilket är typ 5 mil.

[LVG] Snäckantråden
9 mil dit? Jag tog en runda på 6 mil i förrgår (den första på typ 8 månader) och var helt färdig sista milen. Det blir nog solo hem:)

Jag är preliminärt på, glömde att kolla hemma men det går nog bra. Bara det inte blir riktigt skitväder, då ställer jag in (haft nog av den varan:).

[LVG] Snäckantråden
evo skrev:
> 9 mil dit? Jag tog en runda på 6 mil i förrgår
> (den första på typ 8 månader) och var helt
> färdig sista milen. Det blir nog solo hem:)
>

Trampedalen och Roadrunner brukar ju inte cykla så fort, det kommer nog gå fint!

[LVG] Snäckantråden
Känns 9 mil helt orimligt så kan vi alltid strunta i den extra biten över Laxne och köra direkt Järna -> Nykvarn, spar man ett par mil på.

Men det är också biten över Laxne som nog är som finast, vi kan ju bestämma längs vägen.

I riktigt pissväder väljer jag också något annat.

[LVG] Snäckantråden
Sträckningen ser bra ut!
Om det känns kort kan man ju alltid förlänga på hemvägen. :-)

Jag är inte heller sugen på att köra i monsunregn.
Men jag hoppas på sol!

@DT: lycka till med rundan!

[LVG] Snäckantråden
Fin runda Roadrunner har skissat, och vädret ser ut att bli bra!
Är förresten vägen mellan Sjunda och Laxne (Ö Klemmingen) asfalterad? Vet att den iaf tidigare är grusväg... men det kan ju funka (punka) också! ;-)

[LVG] Snäckantråden
Jag får lov att stå över då jag tog en löprunda i 38g värme nu på eftermiddagen ;))
Är i Turkiet nu och får inte tag på en riktig cykel här nere;((

Kör hårt nu grabbar SKÅÅÅL ;- ))

[LVG] Snäckantråden
Vägen öster om Klämmingen var tvättbrädegrusväg 2010, sen dess har jag inte kört där. Men en tänkbar genväg är norr om Gnesta vid Kattnäs kyrka. Det är grus en liten bit, men inga problem med räser. Då slipper ni cykla genom Gnesta.

[LVG] Snäckantråden
Alltså, det här med Taxinge imorgon, vet ju inte riktigt…

Tänker inte kasta in handduken än men som prognosen ser ut nu är risken stor att jag drar täcket längre över huvudet imorn morgon

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    36.7 KB · Besök: 82
[LVG] Snäckantråden
Jag lär nog cykla hur som helst, på nåt sätt, nån slinga... Som småbarnsfar gäller det att ta till vara den träningstid som blir! Och det blir bra övning - tänk om det regnar på VSM, då är det inte läge att "dra täcket längre över huvudet"... ;-)

[LVG] Snäckantråden
Fått nog med träning av att cykla i regn då det känns som varje tävling gått i regn i år, men på VSM kan det formligen ÖSA ner om det vill, är ändå i Frankrike då :-D

Men håller alla tummar för uppehåll, inte sugen på trainer imorn, men rejält sugen på Taxingefika :-P

[LVG] Snäckantråden
moody skrev:
> Hehe.
> Hur ni sockergubbar lyckades med bedriften idag
> är för mig en gåta?

Det var faktiskt inte så farligt, regnet hade i princip upphört när vi startade. Fast det var ju väldigt blöta vägar, och det kom en del skurar. Men hela västsidan var torra vägar och nederbördsfri. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Regnar och är rejält blött här, och SMHI säger fortfarande klass 1 varning för att det ska fortsätta regna ännu mer.

Du är vad du äter, och jag gillar socker så jag ställer in idag!

[LVG] Snäckantråden
Hoppas ni har en bra tur som kör idag. Jag drog täcket över huvudet och inväntar kvällen ihopp om bättre väder. I värsta fall står TC:n redo i vardagsrummet.
Känns som jag har blivit en finväderscyklist på senare dar...:-)

[LVG] Snäckantråden
Vad ni gnäller här är det ju bara 35g i skuggan i dag;((

Får bli en lätt löprunda uppför berget efter kl 17;)) i dag med.

Då jag inte får tag på en bra hoj att trampa på;(((

[LVG] Snäckantråden
Slänger upp en tisdagsrunda som jag själv bangar då jag kom på att jag fyller år på tisdag...

Vilka är intresserade av en Snäckanrunda till Södertälje på söndag för att kolla på Landsvägs-SM? Herrarna startar kl 14, så det blir väl en lite senare runda i så fall, om det nu är bra väder vill säga... :-)

[LVG] Snäckantråden
Trampedalen skrev:
> Blev trainer idag.
> Kan inte på tisdag men däremot onsdag.

Onsdag kanske är det nya tisdag i så fall?

Iaf den här veckan.

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Trampedalen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blev trainer idag.
> > Kan inte på tisdag men däremot onsdag.
>
> Onsdag kanske är det nya tisdag i så fall?
>
> Iaf den här veckan.

Ja, varför inte?
Du får bara fira lugnt...

Tillbaka
Topp