[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Haha! Så kände jag mig igår när jag körde ca 40km efter 6,5 månaders paus :-)

Poopzilla skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har glömt hur man cyklar
>
> Thomas

[LVG] Snäckantråden
Förresten, tack för en fin runda. Det var den klart lugnaste tisdagsrundan från Snäckan hittills i år, kanske för att det var på en onsdag...

Kanske lite väl mysigt tempo bitvis. Vi ska nog som sagt försöka ta lite kortare men en smula hårdare förningar - det blir väl lätt så att man ska visa sig på styva linan och inte dra kortare än den som var innan, men det går inte i raketfart när man ska ligga och nöta i 6 minuter... :-)

Fast i slutet skruvades tempot upp som vanligt. 35,7 i snitt blev ju ändå helt OK i slutändan.

Galet mycket cyklister ute för övrigt, stor skillnad mot för bara någon vecka sedan. Fast de flesta verkar köra åt fel håll!

Blir för övrigt inte klok på mina Watt. Garmin hävdade 220W i snitt, SportTracks säger 212W och WKO+ ynka 201W?? Visst är det en düsk snikmätare, men oavsett om den mäter fel eller ej så borde väl olika program visa samma data? Det kanske har att göra med hur de inkluderar/exkluderar nollvärden när man frihjular eller nåt. :-/

@Stizze: tyvärr, jag ska iväg på en liten minicykelsemester på fredag så jag måste ta en vilodag i morgon.

[LVG] Snäckantråden
Gå på WKO+ så blir du snart monsterstark! ;-)

DT skrev:
> Blir för övrigt inte klok på mina Watt. Garmin
> hävdade 220W i snitt, SportTracks säger 212W och
> WKO+ ynka 201W?? Visst är det en düsk
> snikmätare, men oavsett om den mäter fel eller
> ej så borde väl olika program visa samma data?

[LVG] Snäckantråden
Btw, jag har förresten inte monopol på att föreslå rundor bara för att jag råkade starta tråden. Nu till helgen borde ni väl t.ex. cykla en runda? Då slipper ni dessutom lyssna på mitt knak.

Jag kan till och med vara behjälplig i att ändra trådtiteln när ni har bestämt er. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Frille66 skrev:
> Söndag kl 0915 då ;-)) jag var först

För de som eventuellt vill åka pendel till Snäckan är hel- och halvtimmestider bättre (om man nu vill få så stor uppslutning som möjligt)... :-)

[LVG] Snäckantråden
Fiber skrev:
> Vart ligger snäckan?
>
Huddinge pendeltågsstation. Dom senaste helgrundorna har gänget tagit vägen förbi Fittja, bara några hundra meter från Slagsta-färjan. Jag (som bor i Vällingby) har då cyklat ut på Ekerö och tagit färjan kl 0900 och har mött upp dom där.

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
>
> Galet mycket cyklister ute för övrigt, stor
> skillnad mot för bara någon vecka sedan. Fast de
> flesta verkar köra åt fel håll!
>
>

Ja, jag mötte också ovanligt många i går kväll, bl a er precis när ni svängt in på Pålamalmsvägen... Ni såg lite mosiga ut ;)

Om det inte blir för sent på lördagkvällens middag, så dyker jag upp vid snäckan... eller ansluter vid glömstavägen.

/ Thomas

[LVG] Snäckantråden
Jag har uppdaterat första inlägget med en Snäckan-FAQ för att svara på den återkommande frågan om var Snäckan ligger (+ ANNAT). :-)

[LVG] Snäckantråden
Bra med FAQ uppdatering!
Har egentligen endast en, men en MYCKET VIKTIGT invändning:
Vi vet nu att Snäckan finns, och var. Bra så.
Däremot har du skrivit om en sak som INTE finns: "onödiga fartökningar".
Rätta det, sen är det perfekt! :-)

[LVG] Snäckantråden
Den där bilden i FAQen är felaktig.

apan_pausar.jpg

Källa: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1475155/1475155#msg-1475155

/E

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Fiber skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vart ligger snäckan?
> >
> Huddinge pendeltågsstation. Dom senaste
> helgrundorna har gänget tagit vägen förbi
> Fittja, bara några hundra meter från
> Slagsta-färjan. Jag (som bor i Vällingby) har
> då cyklat ut på Ekerö och tagit färjan kl 0900
> och har mött upp dom där.

OK! Det låter ju smidigt!

/Danne

[LVG] Snäckantråden
moody skrev:
> Den där bilden i FAQen är felaktig.
>
>
>
>
> Källa:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1475155/14751
> 55#msg-1475155
>
> /E

Visste att den där snubben hade snott snäckan den dagen. Jag är inte galen.

Jag är lite frestad att damma av räsern och följa med till Jordbro i alla fall, vi får se.

[LVG] Snäckantråden
evo skrev:
>
> Jag är lite frestad att damma av räsern och
> följa med till Jordbro i alla fall, vi får se.

Ja, bra idé! ...chansen finns ju att du dessutom får kränksällskap ;)

Förövrigt så var ju det där i FAQ om kränkningar dagens underdrift :)

[LVG] Snäckantråden
Söndagsrundorna går numera ofta via Bornsjön, men man kan ju lika gärna bli kränkt innan Södertälje som kränkt innan Jordbro... ;-)

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Ett litet aber bara. Vädret i helgen ser ganska
> kass ut.

Lördag ser bättre ut än söndag...

[LVG] Snäckantråden
Ja det ser faktiskt förjävligt ut. Lördag är enda vettiga dagen, men det lär ju inte vara särskilt torrt på vägarna efter ett dygns regn och snöblandat regn.

Tur att man är bortrest i helgen...

[LVG] Snäckantråden
Det blev ett pass med Älta killar i dag och där har vi ju Magnus Nillsbo med och han hade ett par 20min intervaller inplanterade på schemat i dag.
Så dom första milen rullade vi i ett lugnt snack tempo innan han drog iväg på sin första intervall med oss efter.

Det gick bra o hänga på i suget men han fick slita hårt i motvinden på dom 2 första innan vi fick lite sidvind och medvind så gick det betydligt fortare, så när vi kom mot årsta havsbad och med 10 mil i benen så hade man inte mycket o sätta emot på den skyltspurten.

Magnus tog ett extra varv runt årstahavsbad och de e 18km till och det kände jag att mina ben inte skulle orka med i dag, vi rullade hemåt med krampkänningar i benen men klart nöjd med dagens prestation efter förra helgens sjukdom.

135km 31,5 i snitt och den fortaste milen blev 38,8 och solen tittade ju fram med på slutet, det var ju lite blött kl 0700 när vi startade i morse:-))

[LVG] Snäckantråden
Två pass avklarade på Österlen, som var mer kuperat än vad jag hade trott. Nu på väg till Båstad för backintervaller i Hallandsåsen. :-)

#träningsläger #monsterkondition

[LVG] Snäckantråden
Uff, det är inte utan att man får dåligt samvete av att läsa om er träning. Själv har jag vårröjt här hemma idag.

Och med aktuell väderprognos blir det inte någon söndagstur för min del -> spinning på gymmet istället.

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:

>
> Och med aktuell väderprognos blir det inte någon
> söndagstur för min del -> spinning på gymmet
> istället.

Skärp dig det ska ju vara mulet men ej regn...

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
stridis4 skrev:
> Är det någon som tänkt sig köra från snäckan
> imorgon?

Kanske, men i så fall inte tidigt pga vädret.
Vet inte riktigt i nuläget.

[LVG] Snäckantråden
Hoppas att cykelvädret har varit bra i Stockholm i helgen. Här nere i Skåne skiner solen och jag har fått ihop 4 pass på tre dagar, totalt 32 mil och en jäkla massa backar på 150-ish höjdmeter. :-)

Kör hårt så syns vi på tisdag!

[LVG] Snäckantråden
Det blev en Solorunda efter att ingen dök upp vid snäckan i morse, men det var ju ändå skönt för mina trötta ben efter gårdagens tur.

Vädret var som i skotska högländerna dimma med lätt dis och fin natur med 4+ grader bara.

Rullade lätt dom första 5-6milen och pulsen låg bara mellan 70-80% men sen efter 7 mil så började jag o få kramp i vaderna, käkade upp den enda banan som jag hade med mig.
Men fan vad sekt det började o bli nu och det gjorde det inte bättre att det började o regna när jag hade ca 3mil kvar hem, man började o fundera på vad jag höll på med när det var 2mil kvar och nu frös jag eftersom jag inte ens orkade hålla någon fart och pulsen sjönk nu under 70%.

Dom sista 5km höll jag nästan på att somna på cykeln ;-)), väl hemma så kastade jag mig in och tog en lång varm dusch för att sen orka laga lite mat,
somnade som en klubbad oxe sen.

Trött men nöjd gubbe nu;-))

DT jag fick bara i hopp detta ;-(( 135km i går och 116km i dag blir bara 25,1km men på 2 pass;-))

IMG_1861.JPG

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Jag ska cykla imorrn efter jobbet, nån som vill göra mig sällskap? Är öppen för startplats, längd och sträcka. Vill tömma benen ordentligt men det räknar jag med att de flesta här inte har nått problem att hjälpa till med.

[LVG] Snäckantråden
Tyvärr så ska jag ha vilodag i morgon. Men jag kan bjuda på en höjdkurva från Hallandsåsen:

LVG2012-04-21Hjd.jpg

Nu ska jag hålla tyst om Skåne... Vi kör väl på tisdag? :-)

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Tyvärr så ska jag ha vilodag i morgon. Men jag
> kan bjuda på en höjdkurva från Hallandsåsen:

>
>
>
>Jag orkade bara en höjdkurva! och är fortfarande knäckt

Bilagor

• Cykel 2012-04-19, Höjd.png
    Cykel 2012-04-19, Höjd.png