[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Runt mälaren nu? Galet, det är jag inte helt sugen på.

Jag har haft ett par veckor i ide men tänkte krypa upp igen idag och skulle gärna få ett distanspass på lördag. Men har lite längre till snäckan nu och det verkar bli lite tunnt med folk?

[LVG] Snäckantråden
Vindstilla, 10 grader och (i princip) nederbördsfritt utlovas till på söndag. Det vore väl synd att inte ta en sväng på Södertörn då?

[LVG] Snäckantråden
Vi kör från Farsta på Söndag, jag leder en grupp som kör alltid över 30 i snitt sista gången var det 10 st och en fin fika i Ösmo.

/gual

[LVG] Snäckantråden
gugo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kör från Farsta på Söndag, jag leder en
> grupp som kör alltid över 30 i snitt sista
> gången var det 10 st och en fin fika i Ösmo.

Inte omöjligt att vi skulle haka på där då, det här Snäckangänget är ju helt stendött. :-)

Är det 10:10 ni kör från Farsta simhall?

[LVG] Snäckantråden
Bra, jag ska göra vad jag kan för att hinna i tid.
Jag antar att ni rullar förbi Huddinge C ca 10.20 - 10.25.
DT, tempen ser ju ok ut.
Man kan väl fortfanade köra fincykel? Eller imploderar den ute i oktober?

[LVG] Snäckantråden
Det börjar låta som vi eventuellt åker hem ifrån Uppsala på lördag natt, isåfall är jag med på söndag morgon.

Trampe: Det går säkert bra att köra fincykel, överväger hur jag ska göra själv. Nackdelen är att om man är lika stark som dig och kör racer kan det bli lite, ...ähum..sämre träning, när vissa kör cross med skärmar, dubbdäck, vinterskor, lampor, ballastvikt, fendrar och stormkök ;-) Tyvärr är det oftast inte heller de snabbaste som "kör med handikapp", utan tvärtom.

Just ja förresten, skärmar, man brukar ju bli offetligt avrättad om man inte har skärmar på så det vette tusan om jag vågar komma.

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Ja det är bra, ta dubbdäck du också!

+1

DT vad ska vi kasta för barlast för att bli lättare??

Typ sadeln ;))

Jag kör fin hoj utan skärmar;))

[LVG] Snäckantråden
Jag kör Crossen med LVG hjul och det går ganska bra, min DOLAN vilar tills Bosön öppnar för oss och än så länge är det inga krav på kompislapp men det ser inte så lovande ut med vädret varken lördag eller söndag, man vill inte bli sjuk nu när det inte finns några mål i sikte.

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
gugo skrev:
> man vill
> inte bli sjuk nu när det inte finns några mål i
> sikte.

Nu ska jag inte vara sån, men är det inte precis när det inte finns några mål i sikte som man kan tänka sig en sjukdom? Värre när man har ett fast mål i sikte! ;-)

Ja! Kan du inte kasta sadeln Frille? skulle så gärna vilja se någon köra en 8-9 mils stående spurt ;-D

[LVG] Snäckantråden
Det ska ju visserligen bli lite kyligt men ändå soligt och fint. Blir ju inte heller ens så kallt att man behöver benvärmare, om man frågar DT, sååååååå:

En tur på Södertörn i helgen? lördag eller söndag kvittar för min del

[LVG] Snäckantråden
Morgontemperaturen är ett frågetecken. Vågar man köra räserfräser om det är omkring nollan...? Vill ju inte hamna på sjukhuset...

[LVG] Snäckantråden
På lördag klarar vi oss helt utan minusgrader även på natten enligt senaste rapport så då kanske alla vågar sig ut med de tunna och släta däcken :-)

Så lördag är mitt förslag, jag möter upp så en plan på riktning vid start kan behövas :-)

[LVG] Snäckantråden
Jag har också insett att Sndag är bättre då tillgänglig tid är snävare på lördag. Med en sjujäkla tur så har det lilla men befintliga lappmöglet hunnit avlägsna sig till dess också.

Föreslår ett liknande scenario som förra Söndagen, samåkning med Hovet's Farstaklunga? What 'ya say?

[LVG] Snäckantråden
Roadrunner skrev:
> Föreslår ett liknande scenario som förra
> Söndagen, samåkning med Hovet's Farstaklunga?
> What 'ya say?

Ja, om vägen är ren är jag på.
Vägren?

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Funderar på lilla Mälarvarvet på lördag. Kan
> man lura, jag menar locka med någon, tro?

Vilken tid?

[LVG] Snäckantråden
Tänkte mig nog vid 8-snåret eller allra senast 9. Solen går ju ner så tidigt numera och jag hade inte tänkte mig någon mörkercykling.

[LVG] Snäckantråden
;((( skit skit skit.

Jobbar i morgon, hade behövt en lite längre tur för benen nu men måste fixa klart mina föräldrars badrum.
Dom får ju duscha inne hos grannen nu tills jag är klar;)).

En annan dag DT;))

Kör lungt nu;))

[LVG] Snäckantråden
bonbon skrev:
> Det gör du rätt i
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1998789
>
> Närvaro är ju ändå obligatoriskt.

Precis, jag kom på att om jag kör Mälaren motsols så timar det illa med att kolla på det där spektaklet. Och om jag kör medsols så får jag styv kuling i nyllet på den långa sträckan från Enköping till Läggesta. Det håller ju inte. :-)

[LVG] Snäckantråden
Gjorde en omkalibrering av misärindex igår på några välkända Snäckansträckor.

Årets första distanspass i en plusgrad och snö/regn. Rundade Bornsjön på väg till Södertälje

1289.jpg

där jag fortsatte mot en välbehövlig lunch på Saltå Cafe. Skoöverdrag hade varit på sin plats idag, men det var något jag inte besvärade mig med att tänka på förrän det var väldigt för sent. Omfamnades av mörkret på min väg över M ö r k ö.

1285b.jpg

Grillade fötterna på elementet i passagerarhytten på färjan ack så kort tid innan det var dags att rulla vidare upp över Kagghamra, Rosenhill och Pålamalm.

1286.jpg

Sprängde fötterna i duschen när jag kom hem. Smärta. Detta uppvägdes dock av uppdukad finmiddag och väntande gäster när rekonditioneringen var klar.

Vägarna är med andra ord farbara. Någon som är sugen på en tur på Söndag?

Thomas

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp