[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Jaha, det blev en bra cykelhelg iaf trots att ingen ville cykla med mig. Dvärgvarvet igår och Vaxholm idag, totalt 29 mil. Ganska snabba ben igår, lite mer slitna idag.

Tur att brevetsäsongen börjar nästa helg så att man kan cykla lite med andra människor som är intresserade av att cykla. Så kan ju ni posörer fortsätta att skriva i tråden utan att cykla. :-)

[LVG] Snäckantråden
Även jag fick lufta räsern i helgen. Första försöket med min gipsade hand. Lite meckigt att bromsa, men annars OK. Spotade Anders lite väster om crossbanan på 257:an på lördagen. Många klungor ute i finvädret. Samma väder nästa helg tack.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Så kan ju ni
> posörer fortsätta att skriva i tråden utan att
> cykla. :-)

Bekräftar mottagande av kränkning. Så praktiskt att detta kan utföras medelst internet nuförtiden.

(Bra hojat!)

[LVG] Snäckantråden
IMG_7991_BC.jpg

Jag fick bara ihop 22 mil. Och inget fikande blev det heller.
Uselt.

[LVG] Snäckantråden
Tänkte dra till Taxinge och mula kakor i morgon. Dom öppnar kl 11, så avfart från Snäckan runt 9. Hemvägen tänkte jag mig över Nykvarn, Gnesta och Mörkö (vilket blir min slutstation). 15 mil borde det bli för den som cyklar hela vägen tillbaka till Huddinge. Någon som är sugen på att hänga med?

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Låter as gott ju;))

Är i Göteborg i morgon men kör en runda på söndag med ett gäng älta killar om någon vill haka på då.

ca: 08:45 från snäckan.

[LVG] Snäckantråden
Frille66 skrev:
> Låter as gott ju;))
>
> Är i Göteborg i morgon men kör en runda på
> söndag med ett gäng älta killar om någon vill
> haka på då.
>
> ca: 08:45 från snäckan.

Jag är på så länge jag orkar

[LVG] Snäckantråden
Frille66 skrev:
> Låter as gott ju;))
>
> Är i Göteborg i morgon men kör en runda på
> söndag med ett gäng älta killar om någon vill
> haka på då.
>
> ca: 08:45 från snäckan.

Jag är lite sugen att cykla en tur i morgon.
Hur långt/länge kör ni ungefär?

[LVG] Snäckantråden
Starkt kört i dag Ivar;))
Jag satsade på en långspurt vid Rosehill i dag men mina ben stumnade rätt fort och det gjorde dom vi flera tillfällen i dag;))
Men fick en härlig genomkörare i dag och benen fick lida;)) det är sånt som är nyttigt.
Ses om 14 dagar nu ska jag dra utomlands och förstöra all träning med lite Goa drycker;)))

[LVG] Snäckantråden
Tack alla för en fin tur, det blev ett riktigt bra träningspass. Men jag märkte att jag är lite orutinerad/ringrostig. Kände mig jättepigg i början men eftet en fem sex mil blev jag jättetrött och jättehungrig och frös som fan. Tror jag har cyklat tre pass längre än fem mil de senaste tre åren så kanske inte så konstigt. Och så hade jag inte klätt mig för regn. Och så hade jag inget att äta med mig. Vill inte nämna några namn men Anders "Superfettot" (f.d.fettot) nämnde något om fika... ;-) Frille räddade i alla fall mig genpm att bjuda på en chokladkaka, tack! Sen gick det lite bättre, tror vi körde lite långsammare också mot slutet.

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
evo skrev:
> Fy fan vad tråkigt det ser ut.

+1.
Som det ska mao ;-)
Man kanske skulle ta och hänga på snart? Hängas av menar jag såklart.

[LVG] Snäckantråden
Anders (Superfettot) såg i alla fall minst pro ut i klungan. Som en Nishiki hybridpendlare ungefär, fast utan Nishiki och gul väst. Hade typ skidbyxor på sig lagade med nån slags grön plastpåse såg det ut som framme i grenen. Och så hade han enl egen utsago imte cyklat en meter 2013. Men farten var det inget fel på!

[LVG] Snäckantråden
Jaha, när jag vill cykla från Snäckan i finväder så är det inte en jävel som vill cykla med mig. När någon annan vill cykla i regn så blir det värsta klungan.

Jag har uppfattat er signal. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
> Nu hade jag ingen cykelfator men sällan att det
> gick i bara 30! (i så falll ska jag äta upp mina
> Vectorpedaler)

31,6 i rullsnitt.Så du slipper knapra på pedalerna

[LVG] Snäckantråden
Jag kan meddela att lördagsturen från Snäckan hade solsken hela vägen, finfika, var 13 mil, hade bättre rullsnitt och passerade vad som många skulle kalla för himlen.

Looooooohohohohosersss :-)

ladvinslandet.jpg

Thomas

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Men rullsnitt på 30 med så stor klunga...?

Delar av oss låg i utbrytning en del, men eftersom vi inte är vana Snäckan-cyklister så väntade vi in gruppen titt som tätt. Antar att det både var fel (o-Snäckan) och dåligt för rullsnittet?

Får skärpa mig till nästa gång. Då kanske det även blir fartigare när fler fått lite mer mil i benen?

[LVG] Snäckantråden
Det var då ett satans gnäll på att vi cyklade sakta i regnet;))
Med sporadiska dragningar av oss utan något som helst effektivitet i ledet för att ha en hög fart runt på rundan.
Årets första klungkörning och mycket snack i ledet då man pratade med varandra om hur man haft det under vinters dystra o mörka dagar:))

Kedja vad var det nu igen...

Vi fick några bra spurter i alla fall, men fikat ställde vi då det började gny om kallt o blött i ledet;))

Kan ju bara bli bättre!!

Vart höll ni andra hus då som gnäller över farten...

Nu drar jag o super bort den söliga formen ett par dagar och kommer tillbaka ännu söligare;)))

[LVG] Snäckantråden
Eftersom det inte var en riktig Snäckantur, med start från eller passering av just Snäckan, så är det ju tydligt varför det gick så infernaliskt långsamt.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Poopzilla skrev:
> Eftersom det inte var en riktig Snäckantur, med
> start från eller passering av just Snäckan, så
> är det ju tydligt varför det gick så
> infernaliskt långsamt.
>
> Thomas

Var hittar man den officiella bansträckningen?
Rule#9 slår väl för övrigt alla eventuella träningssnitthastigheter i världen... :)

[LVG] Snäckantråden
Vilka läckerbitar!

Prognoserna säger finväder nästa vecka. Vi kanske kan dra igång med tisdagsrundor (eller annan vardagskväll) då?

[LVG] Snäckantråden
Ivar skrev:
> Jag kör bara Snäckan-turer om det är kasst
> väder och snittet ligger under 32.
> Rule#9 kombinerat med lathet liksom...

På tisdag kommer det bli sol och snittas "närmare fyrtio än trettiosju" som man brukar säga. :-)

[LVG] Snäckantråden
Snitthastigheten är hög uti benen
närmare fyrtio än trettiosju KOMMA FEM!
Så ska det kännas när mjölksyran kommer
å så är fallet uti detta nu!

Vi trampar vi trampar, vi trampar vi trampar...

[LVG] Snäckantråden
Vid Snäckan vi samlas för å låta oss plågas
i närmare fyrtio än trettiosju KOMMA FEM!
Släpp inte rullen, bli inte avhängd
håll minst till Jordbro så håller du hem!

Vi trampar vi trampar, vi trampar vi trampar...

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Ivar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag kör bara Snäckan-turer om det är kasst
> > väder och snittet ligger under 32.
> > Rule#9 kombinerat med lathet liksom...
>
> På tisdag kommer det bli sol och snittas
> "närmare fyrtio än trettiosju" som man brukar
> säga. :-)

Hur långt brukar ni hinna på vardagar innan det blir kolsvart så här års?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp