[lvg] sönd kl 9 franssons NDL snitt 30+

paprikan

Medlem
På söndag tänkte jag testköra nationaldagsloppssträckningen.

Vi kör kl 9 från Franssons och tempot borde bli typ en bit över 33 beroende på vilka som kommer och hur många vi blir.

11 mil ungefär.

Fika? Nej, vi kör nonstop. Ta med energi och vätska och intag under tiden.

Sträckningen finns att hämta på NDLs hemsida.

Ses vi?

Patric

Senast redigerad av en moderator:
karta:

Bilagor

• karta.jpg
    karta.jpg
    34.9 KB · Besök: 29
  • karta-100km.jpg
    karta-100km.jpg
    13.4 KB · Besök: 24
paprikan skrev:
-------------------------------------------------------
> På söndag tänkte jag testköra
> nationaldagsloppssträckningen.
> Ses vi?

Jepp, mest troligt!

/Stefan

Kommer det bara sub8:or och liknande? Jag vill också köra 11-12 mil på söndag, men med lite mindre hets kanske.

Vet inte faktiskt! earnstrom.

Sträckan är backig så vi kommer nog köra hårt i backarna men vänta in alla på toppen. Kanske slänger vi in lite lagtempo, utbrytningar som klungan skall jaga ikapp. Så alla kommer nog kunna åka med på något sätt.

Blir man trött behöver man inte ta några förningar utan bara rulla med.

Häng på och se om det funkar, vädret skall bli fint så hamnar man solo är det inte så synd om en. Är alternativet att köra en tur själv så tycker jag du skall hänga med och leka så länge det går. Det är alltid bra att med hjälp av andra flytta fram sina gränser.

Patric

paprikan skrev:
> Häng på och se om det funkar, vädret skall bli
> fint så hamnar man solo är det inte så synd om
> en. Är alternativet att köra en tur själv så
> tycker jag du skall hänga med och leka så länge
> det går. Det är alltid bra att med hjälp av
> andra flytta fram sina gränser.

Hade tänkte köra en solotiomilarunda på söndag morgon, men varför inte hänga med och leka så länge det går?! Har inte så mycket vana att köra klunga, så i så fall får jag ta det lite försiktigt. Vädret är riktigt lovande!

Tjena Patrik
Jag backar, tufft pass med klubben i tisdags, trainer intervaller torsdag och backträning idag gör att jag kör en "jämn puls" runda på egen hand söndag morgon. Platt - Hisingen runt. Behöver lite återhämtning efter allt detta. Blir för frestad att dra på om jag hänger med Er.

Hälsningar
Gabriel

Även jag brukar köra lite jämnare/lugnare rundor på helgen efter intervallpassen och kortare högintensiva pass plus löpning under veckan. Men vad gör man inte för att få hänga med sub8-kompisarna.

Imorgon är det sista dagen av två hårda träningsveckor (sedan kommer en lite lugnare vecka); får se vad som finns kvar i kroppen.

Ses imorgon

Sven

Herr Arnström behöver inte oroa sig för solotur, jag hänger oxå på en stund och håller vi till toppen av Ödenäsbacken så hittar jag resten!

/Per

Ja, om jag gör ett ryck så skulle ju cykeln kunna vara ihopplockad tills imorgon.
Men: jag har till slut åkt på det som yngsta kotten gått och dragit på sista veckan, någon jädra halsåkomma av något slag. Satt sig långt ner i bröstet har det gjort också, kittlar & värker i bröstkorgen, och jag hostar klumpar.

Kul...

Har jag tur och så är jag på cykeln under veckan igen, men jag vet inte om det blir Hisingen Runt ännu. Hals- och slemstatusen på ons/tors får avgöra. Samt att jag tänker inte chansa i år och ge mig ut och träna/tävla innan jag blivit helt frisk igen.

Funderar på att haka på i starten.
Även om löpformen är hygglig och uthålligheten bra så har jag inte cyklat racer iår och misstänker att jag inte hänger med i hastighet, speciellt i backar. I värsta fall så blir jag avhängd direkt och kör solorunda, typ NDL 60km eller via Jonsered.

Jag får nog hoppa över turen, blev alldeles för sen hem och jag behöver min helgsömn för att fungera under veckorna. :)

Sådär,Då var racerpremiären avklarad.

Idel starka gossar vid Franssons, så jag var rätt glad att jag hängde med till Råbockekullen.
Insåg att jag behövde köra egen fart i backarna som komma skulle så jag brydde mig inte om att sprätta ikapp efter nedförslöpan till Hemsjö.
Tuffade på i solskenet och fick tack vare en punka i klungan välbehövlig assistans från Hindås till Landvetter där jag vek av hem mot Mölndal. Tack för skjutsen gubbar.

Jag och Herr Arnström släppte efter backen vid Edsås, men passerade klungan när de punkat. Sedan slet vi som djur för att inte bli ikappåkta, men i Jonseredsbacken var bitar av klungan ikapp!

stark kört! fattar inte hur ni kan köra så hårt i backarna!

/Per

En mycket fin premiärtur!
Jag hängde ju inte med längre än jag befarade, till backarna i Jonsered. Struntade i hastigheten efter det, bara trampade på med låg puls och hastighet. Körde via Mölnlycke i slutet.
Grundformen är OK, men tränar man inte cykling (speciellt backar) är det svårt att hänga på VR sub8 aspiranter, när man själv tror att sub-9 skulle vara möjligt vid riktig träning.

Jepp, det blev en rikigt bra tur i strålande väder, kändes nästan varmt vid något tillfälle tom!
Och backarna i Tollered, Edsås och Ödenäs är ju alltid "trevliga" och grymt kört av framförallt Patric och Robyn i dessa, Robyn var tom så snabb att han försvann för gott i den sista!

Tyckte vi rullade på rikigt bra, framförallt den belgiska klungan vi körde från Ödenäs till Landvetter var helt grym! Bra gjort alla!

Snitt (Franssons - Utby) 33,3 km/h (98,39 km)
Max: 72,3 km/h (Jonseredsbacken)
Medelpuls: 141 (80%)
Maxpuls: 170 (93%, mina två fruktlösa försök till att rycka i Tolleredsbacken)

Märks att det är vår nu, gott om cyklister ute på vägarna, vi fick tom lite sällskap in mot Landvetter.

PerFormance skrev:
> Sedan slet vi som djur för att inte bli
> ikappåkta, men i Jonseredsbacken var bitar av
> klungan ikapp!

Och då hade vi haft ytterligare ett stop i Landvetter pga av kedjestrul m.m. ;)

Tack för idag! Full fart runt Hisingen nästa söndag!

ndl_happy.png ht=463

Tack alla som var med!

Det blev en riktigt trevlig tur med god fart. Jag hade 33.8 som snitt på min GPS, stannade den vid varjes topp så det är rullsnittet.

Vi hade bra snurr på den belgiska klungan, speciellt bra funkade den från Edsås då vi körde som tåget, lätt nerför och medvind....

Skönt väder, bra sprätt i benen och trevliga polare gjorde den här turen till av årets bästa.

Nästa söndag är det Hisingen runt - skall bli kul att se vad man kan göra där. Vi ses på onsdag om inte förr!

Patric

Trevligt, själv vilade jag denna vackra vårdag, efter gårdagens +12-timmarstur i skogen. :-) Saknade dock Robin/hajtand, men ser nu att han var med idag istället.

hajtand: Ska du med till Gran Fondo Stockholm, har du fixat boende? Åker från Göteborg på fredag efter jobbet, vid ca 17 tiden.

Japp, årets bästa runda.
Efter två rätt hårda träningsveckor kändes kroppen seg i början men kom igång under andra halvan av rundan. Backarna är roliga men tuffa för oss lite tyngre cyklister; hängde dock bra med Patric och Stefan i backarna efter Landvetter så att vi tillsammans med Jonas avslutade dagens pass i Utby/Kviberg. Backarna mellan Fransons och Högsbo njöt jag av helt ensam... 13 fina mil i underbar solsken. Tack alla.

Sven

Kan bara instämma med övriga - härlig runda! Bättre premiär i happy-sammanhang kan man väl knappast få.

Kändes hur fint som helst tills backen efter Landvetter, där jag for av klungan och fick trampa hem solo. Kanske beroende på lite hybris i Råbocksbacken och backarna upp mot Edsås/Hemsjö i kombination med ganska få distanspass (läs inga) i år...

Tack alla för en kanonrunda!

Tillbaka
Topp