[LVG] Tips på forta hjul?

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
prülnörd sa:
Peth sa:
Pfaff sa:
Spacekitty sa:
NLC sa:
Hmm, jag trodde man redan borde fått betala svensk moms från Hunt mtp att det borde sälja för tillräckligt mycket för att hamna över tröskelvärde.

Bra fundering. Tittade på min order, det står 20% moms. Har skickat mail till supporten och frågat vad som händer nu med moms & tull.

Om priset inkluderar 20% moms är det ju rätt?

Vi har väl ändå 25% moms i Sverige.

Moms läggs på med 25% och ingår med 20%. Ex. Vara 400 kr + 25% moms (100 kr) = 500 varav 20 % av det är moms = 100 kr

Fast momssatsen, den som enligt lag ska redovisas på fakturan, är i Sverige 25% och i UK 20%. I fallet med Hunt så är det definitivt UK-moms. Vilket, efter 31 januari, kommer ersättas med 25% svensk importmoms.

Peth sa:
prülnörd sa:
Peth sa:
Pfaff sa:
Spacekitty sa:
NLC sa:
Hmm, jag trodde man redan borde fått betala svensk moms från Hunt mtp att det borde sälja för tillräckligt mycket för att hamna över tröskelvärde.

Bra fundering. Tittade på min order, det står 20% moms. Har skickat mail till supporten och frågat vad som händer nu med moms & tull.

Moms läggs på med 25% och ingår med 20%. Ex. Vara 400 kr + 25% moms (100 kr) = 500 varav 20 % av det är moms = 100 kr

Fast momssatsen, den som enligt lag ska redovisas på fakturan, är i Sverige 25% och i UK 20%. I fallet med Hunt så är det definitivt UK-moms. Vilket, efter 31 januari, kommer ersättas med 25% svensk importmoms.

Nix! Handeln med UK för privatpersoner kommer att vara precis som förut året ut.

Drosa sa:
Peth sa:
prülnörd sa:
Peth sa:
Pfaff sa:
Spacekitty sa:
NLC sa:

Nix! Handeln med UK för privatpersoner kommer att vara precis som förut året ut.

Helt rätt, jag svamlar i nattmössan.

Dom här Hunt LAD 48. Frihjulet har nog det mest högljudda smatter jag varit med om, det här är hjulen för att ligga på rulle och stressa framförvarande som inte trampar tillräckligt mycket.

Dom här Hunt LAD 48. Frihjulet har nog det mest högljudda smatter jag varit med om, det här är hjulen för att ligga på rulle och stressa framförvarande som inte trampar tillräckligt mycket.

Måste vara samma som sitter på mina 50 Carbon Aero Disc med dryga 18 månader på nacken. Otrolig ljudvolym.
Lustigt nog är det andra nav med väsentligt mycket tystare frihjul på de 30 Carbon Aero Disc som min sambo fick hem i veckan.

Måste vara samma som sitter på mina 50 Carbon Aero Disc med dryga 18 månader på nacken. Otrolig ljudvolym.
Hörselkåpor rekommenderas om det skall frihjulas inomhus.

Jag upptäckte häromdagen vid cykelunderhåll att bakhjulet, C50,inte snurrade vibrationsfritt. Visade sig att lagret i frihjulet rostat. Hjullagrena var dock okej.

Lite extra fett på frihjulslagret är nog inte fel.

Shameless bump - fast nu med en liten twist

Ponera man vill "villhöver" ett par skivbromsade hjul för 25-30 mm däck (monterat) med 45-50 mm profil? Max 15 loppor.

Om du vill bygga eller be någon bygga så har LB precis släppt denna som lightwheight.
Med dt240 och Dt aerocomp/sapim cx-ray blir nog setvikten under 1350g. Väl inom budget.
Går såklart att köpa kompletta men då lär du få cx-ray på 4 sidor.

Screenshot_20200607-221554_Chrome.jpg

@Raggamuffin kanske har nåt att säga om sina nya LB hjul.

Spontant är Swissside snabbare, men de har stuckit iväg i pris numera. Jag är annars väldigt nöjd med mina LB, väldigt tysta på gott och ont beroende på hur man vill ha det. Tycker inte de är vindkänsliga direkt men inte åkt många mil med under 60mm sista 5 åren.

Tillbaka
Topp