[LVG]Tour de France 2009

[LVG]Tour de France 2009
puh, då gjorde det inget att man glömde programera in digiboxen i morse. fast jag gillar sömniga cykeletapper också. Någon borde ersätta testbilden med sömniga etapper.

och så kul att det gick hyfsat i managerliret också, hade topp 3 och rätt captain.

[LVG]Tour de France 2009
Jag såg bara sista kilometrarna av etappen. Läste senaste nytt på nätet (typ svd) att åkarna genomförde en tyst protest mot förbudet av komradio och därmed fisåkte genom hela etappen. Farten var tydligen aldrig över 40 knyck, vet inte om detta stämmer men om dt gör det så är dt ju riktigt fjantigt. Ska se om jag hittar länken i så fall redigerar jag in den sen.

[LVG]Tour de France 2009
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon mer än jag som inte tror Arvesen kommer
> till start i morrn ? :-( T

Schleck twittrade just att Arvesen har ett brutet nyckelben så, det blir nog inget mer för honom...

Åter till mysteriet med Ridley cykeln, jag kan inte komma på vilken model det är, kan iofs vara en 2010:a...

[LVG]Tour de France 2009
Ser ut som det är den här va?
Katusha_roadbikeaction.jpg

I så fall är det troligtvis en helium. Från texten:
"The new Russian super team Katusha not only stole Robbie McEwen away from Silence-Lotto, but they also took their bike sponsor Ridley as well. The team Katusha Ridleys feature Campagnolo components and wheels, along with Deda handlebars and stems. Prologo saddles finish off the team bikes. Team riders will have a choice between the Ridley Noah or Helium."

[LVG]Tour de France 2009
Näe, tycker inte att det ser ut som en Helium, det ser fel ut där framme vid gaffeln, och på även om det inte syns på bilden så på eurosport idag så bakgaffeln mycket grövre ut... Så jag tänkte att det kunde vara en Damocules Pi, men den känns inte heller helt rätt, oh well...

Bilagor

• ridleys.jpg
    ridleys.jpg
    26.5 KB · Besök: 32
[LVG]Tour de France 2009
Pozatto körde en Damocles Pi på Paris-Roubaix iofs. Sen får du ju tänka på att de säkert har customgeometrier på cyklarna som kan ställa till det. Som exempel körde Gotland på en Giant förra året som var Large på höjden men Medium på längden.

[LVG]Tour de France 2009
Pilen skrev:
> Har Boonen rökt på eller är han helt ur slag?
> Kanske han till och med har klivit av touren?

Precis, känns ju meningslöst att tjata och hota sig in i Touren för att sen sitta längst bak i klunga etapperna igenom.

[LVG]Tour de France 2009
Boonen har inte klivit av, men han väntar nog på att kunna gå i utbrytning och vinna en en mindre spurt. Han fattar att man inte kan utmana Cav.

//O

[LVG]Tour de France 2009
Pilen skrev:

När han blev intervjuad sa han att han inte har något tryck i benen längre och kan inte spurta som förr.

[LVG]Tour de France 2009
Pilen skrev:

Nä, han har kommit till den del av idrottskarriären där man är slut-föredetta-nobody... :-/ T

[LVG]Tour de France 2009
Little Stereo skrev:
> Nä, han har kommit till den del av
> idrottskarriären där man är
> slut-föredetta-nobody... :-/ T

Paris-Roubaix? Nästa år tänkte jag sitta och fisåka TDF med klungan.

[LVG]Tour de France 2009
Miss Lycka skrev:
> Är det inte en Noah, som inte är krockad?

Krockad? Alla Noah jag har sett har haft det bojda overroret, men om det finns dom utan det sa skulle det kunna vara en sadan... Fast sadelstolpen ser lite smal ut for en Noah imo..

[LVG]Tour de France 2009
mytomspunnen skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nä, han har kommit till den del av
> > idrottskarriären där man är
> > slut-föredetta-nobody... :-/ T
>
> Paris-Roubaix? Nästa år tänkte jag sitta och
> fisåka TDF med klungan.

Det var sista rycket...
Edit: Eller snarare så unnar jag inte honom att vinna mer, jag tycker inte om när rekreationskarkare vinner tävlingar över skötsamma idrottare helt enkelt. T

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Tour de France 2009
Little Stereo skrev:
> mytomspunnen skrev:
> -----
> > Little Stereo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nä, han har kommit till den del av
> > > idrottskarriären där man är
> > > slut-föredetta-nobody... :-/ T
> >
> > Paris-Roubaix? Nästa år tänkte jag sitta och
> > fisåka TDF med klungan.
>
>
> Det var sista rycket...
> Edit: Eller snarare så unnar jag inte honom att
> vinna mer, jag tycker inte om när
> rekreationskarkare vinner tävlingar över
> skötsamma idrottare helt enkelt. T

+1

[LVG]Tour de France 2009
JT skrev:
> Vad heter belgisk kedja i Belgien? "Kedja" bara
> eller?

Belgarna har 97 ord för det som vi lite barbariskt kallar "belgisk kedja".

[LVG]Tour de France 2009
radioutrustningen återfås visst vid första langningen. det var enda sättet att få dem att tranmpa på. Boonen missförstod vad som skulle langnas och leder nu med 5 minuter redan.

[LVG]Tour de France 2009
Forvanad att Hushovd inte korde for poangen vid forsta spurt priset idag, han verkar ju inte kunna sla Cav i spurterna, sa han behover ju alla poang han kan fa om han vill vara gron i Paris..

[LVG]Tour de France 2009
Börjar nästan bli litet tjatigt med Cavendish nu! Är väl bara Barcelona-sprinten han missat av de där han spurtat om segern och det var ju en finish som man hade på känn att den kanske skulle vara litet för tuff för honom. Skulle i "värsta fall" kunna bli sju etappsegrar om han skulle lyckas knipa morgondagens etapp, lördagens och sedan sista. Övriga etapper bör han i alla fall inte ha någon chans på.

[LVG]Tour de France 2009
Tror jag måste köpa en såndär scott, man verkar ju bli löjligt snabb när man har en sådan... Han får säkert ligga en massa också...

Näe, nu måste de andra lagen göra något åt det här....

[LVG]Tour de France 2009
Cav är bäst, ingen protest! Så länge som Cavendish vinner så betyder det mindre press om Armstrong. Jag är nöjd! Nu hoppas jag på Ballan, Pozzato, Haussler och Wegmann de kommande dagarna. Vore skönt med lite klassikeråkning!

[LVG]Tour de France 2009
Vilken dag måste man bara bänka sig framför TV/dator, dvs när kommer de verkligt roliga och händelserika etapperna? Om man som jag inte kan sitta dagarna i ända eller kan spela in.

/Magnus

[LVG]Tour de France 2009
Imorgon kommer en ratt tuff etapp, tror dock inte att det kommer att handa sa mkt bland GC favoriterna, men Nocentini kan bli av med trojjan tror jag.

Pa sondag klattrar de till Verbier, da kan det bli intressant

Tisdag, ett HC och ett kategori 1 berg

Onsdag, fyra kategori 1 berg och en kategori 2

Nasta torsdag, individuellt tempo

Nasta lordag, klattrar de till mont ventoux.

De ar val de intressanta etapperna (ffa verbier, tempot och mont ventoux) som ar kvar for GC akarna

[LVG]Tour de France 2009
Då var vi igång igen.

Kan inte hela Cervelo Team bilda en vinge på upploppet och stänga in Cavendish så att Hushovd kan få fritt fram.

Sjooons: Här får du låna några bokstäver (å, ä, ö) ;-)

[LVG]Tour de France 2009
Tänk en tour med bara alpetapper och ind. tempo! Hatar slätetapper passionerat! Så länge de fortsätter att börja dagen med en spruta borde det ju inte vara några problem...

[LVG]Tour de France 2009
Gustav Larsson verkar vilja försöka något idag. I alla fall rapporterar Cyclingnews att han var med i en 11-mannagrupp som försökte komma iväg, men som blev inhämtade.

Tillbaka
Topp