[LVG]Tour de France 2009

[LVG]Tour de France 2009
Contador lär gå till Caisse d'Epargne nästa år. Ffa om Valverde skulle bli avstängd.
F ö så kollade jag på "Stjärnorna och Vattenbärarna" idag. Skulle älska att se favoriterna köra som Merckx. Pulverisera motståndet på egen hand! Vackert! Vackert!

[LVG]Tour de France 2009
Fast var det inte någon högt upp i Astana som sa att de ville bygga ett lag med Conta och Vino som stjärnor och resten av laget skulle bestå av spanska och kazakhiska (stavning?) hjälpryttare, och Conta har väl kontrakt med dem över 2010?

Hur som helst så blir det nog inget mer för Lance (om han fortsätter), Levi, Horner, etc i Astana efter denna säsong..

[LVG]Tour de France 2009
Fick igång det nu med Safari, men i Firefox kommer ingen bild/inget ljud alls, fast igår gick det utmärkt i Firefox. Nåväl, bara det går att se så...

[LVG]Tour de France 2009
Dubbla språk i Telia ?
Någon mer som hör dansk kommentatorer som ligger "bakom" Vacchi/Adamsson ?
Jäkligt irriterande att höra gurglingarna hela tiden !

[LVG]Tour de France 2009
kennenneth skrev:
-------------------------------------------------------
> Dubbla språk i Telia ?
> Någon mer som hör dansk kommentatorer som ligger
> "bakom" Vacchi/Adamsson ?
> Jäkligt irriterande att höra gurglingarna hela
> tiden !

Samma här, Det är felanmält hos Telia.

[LVG]Tour de France 2009
stocke skrev:
> kennenneth skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dubbla språk i Telia ?
> > Någon mer som hör dansk kommentatorer som
> ligger
> > "bakom" Vacchi/Adamsson ?
> > Jäkligt irriterande att höra gurglingarna
> hela
> > tiden !
>
>
> Samma här, Det är felanmält hos Telia.

Nu har jag inte Telia. Finländare som jag är. Men ibland brukar min box få frispel och dubbelköra danska och svenska.
Då har det hjälpt att bara välja utsändningsspråk via boxen så har danskarna försvunnit.

[LVG]Tour de France 2009
chksix skrev:
> Ok. Skumt att inte vila på söndan...

Eller så inte eftersom de flesta i allmänhet är lediga på söndagar och kan följa allehanda sportevenemang mer intensivt.

Edit. blev tvåa med den kommentaren

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Tour de France 2009
stocke skrev:
> kennenneth skrev:
> -----
> > Dubbla språk i Telia ?
> > Någon mer som hör dansk kommentatorer som
> ligger
> > "bakom" Vacchi/Adamsson ?
> > Jäkligt irriterande att höra gurglingarna
> hela
> > tiden !
>
>
> Samma här, Det är felanmält hos Telia.

Sjukt irriterande. Men en liten snabblösning på problemet är att ställa in ljudet på TV:n så att det bara kommer ur vänstra högtalaren. Då slipper ni grötälskarna från Danmark.

[LVG]Tour de France 2009
Jo, jag har hört att man kan skaffa nån sånhära eurosport pleyers om man vill höra både svenska och danska kommentarer. Är det nån här som vet mer om det?

Hur funkar det? Funkar det med windows 98?

[LVG]Tour de France 2009
mytomspunnen skrev:
> Jo, jag har hört att man kan skaffa nån
> sånhära eurosport pleyers om man vill höra
> både svenska och danska kommentarer. Är det nån
> här som vet mer om det?
>
> Hur funkar det? Funkar det med windows 98?

Nä det funkar bara på mac.

[LVG]Tour de France 2009
SuperApe skrev:
> +1
>
> JT skrev:
> -----
> > Kan ni inte starta en eurosportplayer-tråd
> för
> > allt det tjafset?

+1

[LVG]Tour de France 2009
breezer skrev:
> SuperApe skrev:
> -----
> > +1
> >
> > JT skrev:
> >
>
> > -----
> > > Kan ni inte starta en eurosportplayer-tråd
> > för
> > > allt det tjafset?
>
> +1

Kan inte ni alla som skriver +1 starta en egen tråd....

[LVG]Tour de France 2009
Så där. Ordningen återställd i managerspelet.

Banläggarna har verkligen dragit nytta av Col du Tourmalet när en spurtare som Oscar Freire är en hårsmån från att vinna etappen. Får hoppas att bergen under sista veckan blir mer utslagsgivande.

//j

[LVG]Tour de France 2009
Man gillar cykling men jämmer vad jag ibland blir less på vissa av dessa gubbar/småpojkar som håller på med det nu under deras största tävling.

Gnäller över Cadel för att han plötsligt befinner sig i en lite oplanerad utbrytning. Jag trodde TdF var en tävling.
Tamej tusan, de borde vara glada över att någon storfavorit hittar på något sådant eftersom det ger mer spänning och trevligare PR för evenemanget. Annars blir ju TdF rena öknen. Det håller årets upplaga redan på att bli vad totalen anbelangar.

Gnäller över radiostoppet under ett par kommande etapper. Stackars cyklister. Lämnas helt åt sitt öde.

Så. Nu har jag själv fått gnälla lite.

[LVG]Tour de France 2009
Undrar vad kniv+gaffel-symbolen betyder i höjdkartorna över de olika etapperna. En blå rund med kniv och gaffel. Fanns också en med endast gaffel...

ps. Tycker det är skönt att se att även proffsen måste ställa sig upp och vila röven ibland! ds.

[LVG]Tour de France 2009
rback skrev:
> Gnäller över radiostoppet under ett par kommande
> etapper. Stackars cyklister. Lämnas helt åt sitt
> öde.

Hehe, precis. "Då kan vi ju lika gärna köra utan hjälm. Eller utan bromsar."

Jag måste tydligen skaffa radio innan jag cyklar nästa gång, hur klarar man sig utan?

[LVG]Tour de France 2009
Intressant att jämföra bromsar med radio. Hur kokko i bollen är Voigt?

från cyclingnews: "In the Tour de France, there are lots of people on the roads, maybe crashes, or a truck on the road, or something like oil on a descent. Radios could save our skin," said Jens Voigt (Saxo Bank). "You could also have two days without a helmet. How about that? Or two days where we cut the cables from the brakes."

[LVG]Tour de France 2009
Jens är Jens liksom... men jag trodde faktist att han skulle vara den siste som skulle klaga. Ett sätt att lösa säkerhets aspekten kunde ju vara att enbart tillåta tävlingsledningens frekvens och köra med envägskomunikation.

[LVG]Tour de France 2009
Rock skrev:
> Jens är Jens liksom... men jag trodde faktist att
> han skulle vara den siste som skulle klaga. Ett
> sätt att lösa säkerhets aspekten kunde ju vara
> att enbart tillåta tävlingsledningens frekvens
> och köra med envägskomunikation.

Exakt så kommer det också att skötas. Och säkerheten tror jag nog att ASO har lika bra koll på som JB och Bjarne. Voigt mfl. är bara pinsamt medvetna om att de har den mentala kapaciteten hos en genomsnittlig fotbollsspelare, dvs en hårsmån från klinisk hjärndödhet, och inte klarar av att ta ett enda beslut själva utan att fråga Fröken (Bjarne) först.
Heja ASO, det här kan vara det bästa som hänt cykelsporten på mycket länge.

Edit: Klaga på andras intelligens och själv glömma bort hela ord ...

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Tour de France 2009
Mjah.

Har nog oftast tyckt att Voigts uttalanden normalt varit sakliga och förnuftiga men den här gången låter det mer som om någon slags lättja och bekvämlighet lyser igenom. Man vill inte konfronteras med de taktiska bekymmer som skapas av att kommunikationen är borta trots att cyklisterna säkert förstår varför och givetvis även skulle kunna se det ur positiva (publikens) synvinklar.

Men oftast tycker jag att teambossarna är bedrövligast när det gäller uttalanden om det ena och det andra. Finns några undantag givetvis.

[LVG]Tour de France 2009
slors skrev:
> Heja ASO, det här kan vara det bästa som hänt
> cykelsporten på mycket länge.

Alltså först har ASO helt pajat årets tour med bansträckningen (4-mils lagtempo på teknisk bana, i princip noll GC-selektion på hela Pyreneerna, etcetera) och sedan förväntas radioförbud bli "det bästa som hänt på länge"?

Årets Giro var det bästa som hänt cykelsporten på länge och som bekant fick man köra med radio om man ville.

[LVG]Tour de France 2009
bonbon skrev:
> slors skrev:
> -----
> > Heja ASO, det här kan vara det bästa som
> hänt
> > cykelsporten på mycket länge.
>
> Alltså först har ASO helt pajat årets tour med
> bansträckningen (4-mils lagtempo på teknisk
> bana, i princip noll GC-selektion på hela
> Pyreneerna, etcetera) och sedan förväntas
> radioförbud bli "det bästa som hänt på
> länge"?
>
> Årets Giro var det bästa som hänt cykelsporten
> på länge och som bekant fick man köra med radio
> om man ville.

Håller med om att bansträckningen hitills är helt kass, har inte sagt något annat heller. Gillar också Girots upplägg mycket bättre än Pyreneetapper där en Oscar Freire är med hela vägen. Men tänk vad som skulle kunna hända om man kombinerar dessa två parametrarna! Bansträckning à la Girot och radioförbud.

[LVG]Tour de France 2009
Jag tror de har lagt banan utifrån att Armstrong och hans team skulle köra bra på lagtempot, Lance skulle hänga med i de lite snälla bergen, rycka, och hålla ledningen genom hela touren och stå som vinnare i Paris, nu var Contador lite olydig och ryckte till sig en ledning och förstörde hela planeringen och Lance kan inte sticka iväg själv för det ser dåligt ut gentemot Contador ;)

[LVG]Tour de France 2009
Om vi ska fortsatta pa konspirations teorierna sa kommer Lance att ta trojjan efter tempo etappen for Contador far av ngn konstig anledning punktering med 12 km kvar till mal.. =)

[LVG]Tour de France 2009
Jag tänkte säga ett flygande tefat med massa gröna gubbar som landar och strålar honom till en makaron.. Men den teorin kanske inte håller i längden.. vad vet jag

[LVG]Tour de France 2009
Contan och Armstrong kommer att fortsätta bråka och när det urartat till att Lance hoppar på Contans huvud skrikandes "Take this u cunt!" kommer finurliga Sastre och kammar hem tröjan.

[LVG]Tour de France 2009
SuperApe skrev:
> Contan och Armstrong kommer att fortsätta bråka
> och när det urartat till att Lance hoppar på
> Contans huvud skrikandes "Take this u cunt!"
> kommer finurliga Sastre och kammar hem tröjan.

Inte helt omöjligt det heller....he he

[LVG]Tour de France 2009
Varför förstörde dom 2 pyreneetapper med att ha mål 4 respektive 7 mil från sista toppen, en bergsetapp ska förstås ha målgång i bergen, inte någon trist platt avslutning där klungan ges världens extrachans att köra ikapp utbrytare. Dessutom är det ingen av dom eventuella slutsegrarna som chansar på att gå solo längre utan det blir väldigt tråkigt rävspel av hela tävlingen :-( T

[LVG]Tour de France 2009
Angående radiokommunikation, vilket år började de med detta? Försöker komma ihåg om det var någon större skillnad på racet före och efter radiokommunikationens intåg.

/O

Tillbaka
Topp