Lvg-tröja med låsbar ryggficka som har plats för mobil

Shrue

Aktiv medlem
Efter att ha haft mobilen (iPhone XR) i ryggfickan när jag hoppade upp på en trottoarkant och skickade den flygandes i en fin båge innan den träffade asfalten, så är jag nu på jakt efter en tröja med dragkedjeförsedd ficka stor nog att rymma en större mobil.
Är både intresserad av lång och kortärmad variant.

tacksam för tips!

Jag har några Assoströjor som har liksom ett extra fack med dragkedja för lite mer "värdefulla" pinaler.
De köptes dock för många år sen så kan inte säga hur det ser ut idag.

Det brukar ofta finnas en "extra" ficka med dragkedja utanpå den mittersta ryggfickan numer, men frågan är om dagens blaffiga mobiler går ner där. Är nog mer tänkt för nycklar och sånt.

DHB och Specialized har fickor med dragkedja som rymmer en iphone 11 utan skal. Jag har skal på min och det är lite tight.

att sy in ett blixtlås eller sy fast kardborre i dina favoplagg är ju inte så svårt.

Skulle vara mitt val också. Jag har fler tröjor med dragkedjeförsedda fickor. De är riktigt krångliga att hantera på cykeln. Har tom Thorns "vattentäta" fickor på två tröjor och de är närmast oanvändbara. En liten kardborre skulle duga utmärkt för att slippa att joxet hoppar ur. Det finns ju karborre med klister på baksidan att testa med. Stora mobiler är rätt joxigt att få ner i trånga ryggfickor i alla händelser.

En liten dragkedjeförsedd ficka har jag på de flesta av mina tröjor, perfekt för nycklar och kontokort men man får nog gå tillbaka till omkring 2010 för att hitta en mobil som hade fått plats.
Håller med att det är lite krångligt att hantera ett blixtlås när man cyklar. Att sy in kardborre var faktiskt en rätt smart idé :)

En liten dragkedjeförsedd ficka har jag på de flesta av mina tröjor, perfekt för nycklar och kontokort men man får nog gå tillbaka till omkring 2010 för att hitta en mobil som hade fått plats.
Håller med att det är lite krångligt att hantera ett blixtlås när man cyklar. Att sy in kardborre var faktiskt en rätt smart idé :)
Att just sy och inte klistra på är nämnvärt i sammanhanget, den självhäftande varianten funkar inge vidare på textil, men är praktiskt för att hålla den på plats medans man syr :)

Att just sy och inte klistra på är nämnvärt i sammanhanget, den självhäftande varianten funkar inge vidare på textil, men är praktiskt för att hålla den på plats medans man syr :)
Håller med, tänkte mer som ett test. Jag tror det är viktigt med en så liten kardborre som möjligt. Karborre längs hela öppningen kan nog krångla till det lika effektivt som en dragkedja. Tryckknapp/magnetknapp?

det är nog bra med små öppningar på ömse sidor om kardborren, gör det lättare sticka in ett finger och öppna.

Decathlon RC100 har en blixtlåsförsedd ryggficka som passar stora telefoner, samt som bonus dessutom en mindre blixtlåsficka för nycklar och kort. Givetvis har den de vanliga tre öppna ryggfickorna också.
Av recensionerna att döma verkar användarna nöjda. För under en tvåhundring verkar det vara ett kap. Finns i ett flertal olika färgkombinationer.

Tröjan från Decathlon verkar inte sitta så bra, utan väldigt fladdrigt. Kan iofs vara modellens fel, men han ser inte extremt spinkig ut för att vara cyklist.

I assosfickan ryms min galaxy s9 med skal utan problem. En storlek 9 hand som referens :) 20200427_113744.jpg

För egen del kör jag med tryckknapp i någon av tröjorna. Enkelt och bra.

Tillbaka
Topp