[LVG] VM 2021 i Flandern

zodah

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Drar igång idag och herrarnas tempo är i morgon. Damernas lvg-race på lördag den 25e och herrarnas den 26e.
Eftersom UCI sålt rättigheterna till bla SVT så gissar jag att vi hittar loppen på SVT-play. Vacchi och Adamsson får ledigt från kommenterandet. Vem har de satt in som kommentator för de svenska sändningarna?
Minns att förra årets kommentator var sådär…

WSMC

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
De här kommenterade VM 2020 på SVT:

Kommentator: Björn Becksmo
Experter: Isabelle Söderberg och Fredrik Kessiakoff

Inte omöjligt att det blir samma uppställning i år.

WSMC

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Här är tiderna på SVT:

SVT CYKEL-VM​

19 september
14.25-16.55 Tempolopp herrar SVT1/Play
20 september
14.35-16.40 Tempolopp damer SVT1/Play
22 september
14.20-16.45 Mixed lagtempo SVT1/Play
25 september
12.15-16.45 Linjelopp damer SVT1/Play
26 september
10.20-17.00 Linjelopp herrar SVT1/Play
Utöver ovanstående tävlingar körs även lopp för U23 och juniorer. Dessa sänds inte på SVT.

AdamLR

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Drar igång idag och herrarnas tempo är i morgon. Damernas lvg-race på lördag den 25e och herrarnas den 26e.
Eftersom UCI sålt rättigheterna till bla SVT så gissar jag att vi hittar loppen på SVT-play. Vacchi och Adamsson får ledigt från kommenterandet. Vem har de satt in som kommentator för de svenska sändningarna?
Minns att förra årets kommentator var sådär…
"Herrarnas tempolopp inleder VM, som avgörs i den belgiska regionen Flandern. Cyklisterna startar i Knokke-Heist och går i mål i Brygge (43,3 km). Kommentator: Björn Becksmo. Expert: Thomas Löfkvist." (svt.se)

Edit: och damernas tempo har Becksmo / Frida Knutsson.

fedde

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Fredrik Kessiakoff: ok utifrån det lilla jag hört
Thomas Löfkvist: ok utifrån det lilla jag hört
Frida Knutsson: har jag aldrig hört
Björn Becksmo: hittills alltid underkänt

/Fedde

r72

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Trist att det inte sänds på Eurosport i Sverige. Tycker att det brukar vara rätt plågsamt att se (höra…) cykel på SVT.

AdamLR

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Ingen Ludvigsson och ingen Fahlin, på grund av covid respektive dålig form. "Tobbe har ju haft maximal otur" säger förbundskapten Persson, och det kan man väl säga sammanfattar hans säsong i stort. Trist...

GustafH

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Man blir ju lätt bortskämd när man kollar på t.ex. GCN+ och liknande men samtidigt får vi ju också tänka på att SVT siktar mot en cykelovan publik. Jag tycker de gör ett bra jobb med det i åtanke.

EDIT: Men med mindre än en sekund mellan Wout och Ganna vid sista splitten kan det här bli lätt nervkittlande.

Pedalisten

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern

/Fedde
Frida är dotter till förra landslagsåkaren Magnus Knutsson. Inte helt oäven på cykel själv heller

/Fedde

GoranS

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Spännande lopp idag med tät fajt både om guld-silver och om brons-fjärdeplats. Sen väntar jag fortfarande på en producent som fullt ut klarar att hantera tempolopp. Ingen katastrof idag, men nog går det att göra bättre.

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Holländsk seger imorgon med AvV?
Känns för platt för AvV. Tror Marlen Reusser får revansch från OS och tar hem det. Van Dijk tvåa och AvV trea. Har någon av tyskorna eller amerikanskorna en riktigt bra dag kan de ev. knipa tredjeplatsen (så har jag därmed i princip helgarderat mig för pallen 🙂).

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Det kryllar väl å andra sidan inte av cykelkommentatorer i Sverige. Kan inte vara så lätt att komma in och leverera på Vacchi-nivå när man bara får göra det 1 gång om året. Få in rätt dynamik med bisittaren osv.
Tycker Becksmo gjort det bra när han kommenterat skicross men det är ju en helt annan intensitet i den sporten och kräver helt andra egenskaper från kommentatorn och experten. Finns kanske en del att jobba på men tycker inte kommenteringen är sämre än Discoverys+ OS-cykling (som Vacchi inte kommentera).

Svt får väl skola om Jakob Hård till nästa år. Han kan väl inte ha så mycket att göra nu när Viasat kör längskidorna...

GoranS

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Det kryllar väl å andra sidan inte av cykelkommentatorer i Sverige. Kan inte vara så lätt att komma in och leverera på Vacchi-nivå när man bara får göra det 1 gång om året. Få in rätt dynamik med bisittaren osv.
Tycker Becksmo gjort det bra när han kommenterat skicross men det är ju en helt annan intensitet i den sporten och kräver helt andra egenskaper från kommentatorn och experten. Finns kanske en del att jobba på men tycker inte kommenteringen är sämre än Discoverys+ OS-cykling (som Vacchi inte kommentera).

Svt får väl skola om Jakob Hård till nästa år. Han kan väl inte ha så mycket att göra nu när Viasat kör längskidorna...
Ska inte SVT köra SkiClassics?! Där tänker jag att det är viss sannolikhet att Hård dyker upp.

earnstrom

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Kul att man inte kan se mixed-tempostafetten idag på GCN+ för att SVT blockerar ett lopp de inte sänder.😣
I appen ser jag bara damernas linjelopp bland kommande, men på webben ser det ut såhär:
1632228007983.png
Idag är det juniorerna som kör tempo, men ja, trist att Svt inte sänder sånt de blockar.

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Kan vara så att det går att se på UCI:s youtubekanal.

De skriver i alla fall på sin hemsida:
The UCI will only geo-block the event if a National broadcaster or Streaming / OTT service is showing the event.

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Norskt högst upp på pallen i Juniorklassen. Lägg Per Strand Hagenes på minnet, norrbaggarna är bra oavsett sport numera. Ingen av svenskarna tog sig i mål tyvärr.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer