LVG VM 22-29/9, 2024, Zürich

GoranS

Aktiv medlem
Bara två dagar kvar tills VM drar igång i Zürich.

Porgram enligt wikipedia.

Linjelopp
26/9   10.00  Damer juniorer      74 km
       14.15  Herrar juniorer    127 km
27/9   12:45  Herrar U23         174 km
28/9   12:45  Damer U23+elit     154 km
29/9   10:30  Herrar elit        274 km

Mixed
 25/9  14:00  Mixed teamstafett   54 km

Tempo
22/9  12:00  Damer U23+elit       30 km
      14:45  Herrar elit          46 km
23/9  09:15  Herrar juniorer      25 km
      14:45  Herrar U23           30 km
24/9  08:30  Damer juniorer       19 km 

Senast ändrad:
14:52 startar herrarnas tempo och eftersom kommentatorerna är snåla med att presentera mellantider under loppen, påminner jag om att man hittar (alla) mellantider uppdaterade i realtid i länken nedan.

Edit:uppdaterad länk

Senast ändrad:
Personligen tycker jag att det lågmälda tonläget är det som de gör bäst. Har aldrig gillat skrikiga/övertända kommentatorer. Dock kombineras med fördel ett lågmält tonläge med uppmärksamt och kunnigt kommenterande och där är firma Becksmo & Johansson inte lika mkt i min smak.

Edit: Dock är jag mkt tacksam att de satt herr Brännholm på avbytarbänken.

Personligen tycker jag att det lågmälda tonläget är det som de gör bäst. Har aldrig gillat skrikiga/övertända kommentatorer. Dock kombineras med fördel ett lågmält tonläge med uppmärksamt och kunnigt kommenterande och där är firma Becksmo & Johansson inte lika mkt i min smak.

Edit: Dock är jag mkt tacksam att de satt herr Brännholm på avbytarbänken.

Lågmält tonläge är bra tycker jag men ibland viskar och då hörs väldigt lite.

Sedan är känslan för vad, hur och när det ska vara utvikningar obefintlig.
Diverse kommentarer om torr i munnen m m när mellantider passeras
och så kommer de på 1-2-3 minuter senare att Kalle eller Lasse har passerat mellantiden.

Lågmält tonläge är bra tycker jag men ibland viskar och då hörs väldigt lite.

Sedan är känslan för vad, hur och när det ska vara utvikningar obefintlig.
Diverse kommentarer om torr i munnen m m när mellantider passeras
och så kommer de på 1-2-3 minuter senare att Kalle eller Lasse har passerat mellantiden.
Viskar Becksmo & Johansson menar du? Har bara sett en del, men har inte störts av för lågt tonläge. Kör visserligen med hörlurar, men inte speciellt hög volym.

Undrar om Pogi någon gång framöver kommer att satsa på att vinna tempo-VM. Han verkar ju ha någon sorts ambition att försöka vinna så många olika prestigefyllda tävlingar som möjligt.

Varför är sändningstekniken från 1980? 2024 så går det utmärkt att få ut aktuell fart och kraft och puls från den åkare man visar inklusive alla grafiska staplar man kan drömma om, vi får se en klocka, suck

Är det säkert att åkarna är intresserade att visa sin effekt och puls i bild?

Fart visas ibland. Sen funderar jag på om det är motorcykelkamerans fart snarare än cyklistens. I och för sig är de väl rätt nära varandra, men ibland flaxar den på ett inte helt begripligt sätt om det skulle vara cyklistens fart.
1727021733211.png

Det skulle jag inte lita på, eftersom Eurosport sänder. Dessutom brukar det vara så att SVT och UCI inte kommunicerat så att geoblockningen släppts på sånt som SVT inte sänder.

Det skulle jag inte lita på, eftersom Eurosport sänder. Dessutom brukar det vara så att SVT och UCI inte kommunicerat så att geoblockningen släppts på sånt som SVT inte sänder.
Tror inte det är SVT:s kommunikation som brister, på mtb-vm var deras sändningar helt korrekt listade. Det som brast då var att det stod att eurosport skulle sända fast de inte gjorde det. Nu är det återigen så, men Sverige står även listat under youtube-sändningen, vilket inte många av de andra länderna där eurosport ska sända gör.

Kul kontrast till de vanliga worldtour tävlingarna att se folk dyka upp med vanliga hjälmar och landsvägscyklar till TT tävlingarna.

Bra tendens på Söderqvist.
Ca 40 sek efter vid första mellantiden(mycket uppför).
Vid den andra mellantiden 6.75 sek efter.
10 km kvar.
Spännande.
Medalj?

Tillbaka
Topp