Lycka till på Gästrike Cup-premiären

Konsnablius

Ny medlem
Själv kommer jag tyvärr inte till start och det beror inte på det dåliga vädret faktiskt. Har känt mig risig hela dagen. Hoppades in i det sista att jag skulle bli piggare framåt eftermiddan, men nix pix, det blev jag inte! Jäkla skit! Jag som är i bättre form än någonsin... :-)

Nåväl, nästa tävling är ju inte längre bort än en vecka och då kommer jag igen var så säker... (och då vet jag ju dessutom vem jag ska ta rygg på :-)

Kör hårt!

Liksom de fiskar man aldrig fick upp i håven var de största man krokat är formen inför tävlingar man inte cyklar den bästa...

Det där blev lagom svårläst...

Jag klarar mig jag också från att tävla! :)

Hojen känns inte riktigt ok, har bakluft i framdäcket, det har kommit smuts på sadeln, styret är snett med mera...

Sedan kommer det besök ikväll så tyvärr kan jag inte åka i väg i skitvädret och tävla *host* :-)

Men som sagt, lycka till ni som åker dit. Är det Glennsa som kommer att ta hem småbarnspappaklassen trots att han inte är farsa än?

- Chicks digs scars -

snabel@nders skrev:

> Jag klarar mig jag också från att tävla! :)
>
> Hojen känns inte riktigt ok, har bakluft i framdäcket, det har
> kommit smuts på sadeln, styret är snett med mera...

LOL!

Fattas bara att du fått luft i ögat...

I ren och ädel sympati med Konsablius avstår jag också från att stjäla poäng i cupen när han inte kan vara med och försvara sig!

(Jag vill ju inte utnyttja motsåndaren när och där den är som svagast.. :-)

Oj, vad han hostar här i rummet bredvid..
Det blev förresten mycket värre när jag sa att jag trodde att han simulerade..

Märkligt..

snabel@nders skrev:

>Är det Glennsa som kommer att ta hem småbarnspappaklassen trots att han inte är farsa än?

Blir svårt det... för han är i de stora staterna på andra sidan havet. Men de resterande loppen kommer han nog att kamma hem lätt!

Jag tänkte däremot ta mig ut trots vädret... Får se om jag hittar någon ursäkt innan det är dags att bege sig..... har i och för sig ett ömmande vänsterknä.. skulle vara det då! ... +2... brr.. och regn.. aja... skam den som ger sig!

Glenn blir nog inte så svår om jag varje gång ser till att välta honom i starten som jag gjorde sista deltävlingen förra året. :-)

Näe.. han hamnade rejält på efterkälken då! Vi får lägga upp en taktik över hur vi "välter" honom! ;-)...

Förresten... Konsnablius.. har du ICQ eller MSN?

Lycka till Ville, får vi en recension av tävlingarna i morgon?

Själv är jag lite vek och blir förkyld så fort jag är ute när det är kallt så i preventivt syfte får det bli motionscykeln i kväll.

Det är där knepet med att välta var ju bra.

Att bromsa i uppförsbacke så bakomvarande kör in i en och måste stanna är ett mer sublimt knep..

Ok, då får jag läsa om det i morgon, orkar inte köra med mitt gamla sega modem hemma med fast lina på jobbet blir man bortskämd..

Jo, tipset är lite elakt men i kärlek och cykling är väl allt tillåtet?

Råkade ut för det och tillämpade det själv på samma gång förra året i Valbo.
Åbyvallen heter det väl? I en uppförsbacke stannade den framför mig till så jag i min tur fick tvärnita med följd att jag var tvungen att kliva av. Cyklisten bakom mig blev förstås också tvungen att göra samma sak..
Det var bara att promenera resten av backen..

Sen körde jag fel två ggr. och kom lika mycket efter näst sista man som han var efter ettan..

Sen dess har jag inte åkt Gästrikecupen mer.. :-)

Snabel@nders
Konsnablius
och ni andra....

Här kommer en liten lägesrapport från första deltävlingen i Gästrike Cup!

Det här blir en ren uppskattning vad det gäller antalet deltagare.
Herrar sport ca 20 stycken.
Herrar senior ca 5 stycken, även hemmaåkaren Magnus Palmberg var på plats, givetvis inte någon som lyckades klå honom.

Personligen var det mitt livs första Gästrike cup och jag hade faktiskt förväntat mig betydligt mer motstånd. Pontus och jag låg och drog vart om vartannat i drygt två varv av tre. När vi kom ikapp en HerrSenior trappades tempot ner en aning och en tredje person ur Herrar sport kom ikapp bakifrån.

I slutändan får jag vara nöjd med att hamna på en tredje plats 10 sekunder efter segraren! ;-)

Vad kan jag lära av mitt första lopp? Ja.. först och främst klä mig varmare.. fingrarna domnade bort efter första varvet... det enda som hölls sig varmt var fötterna. Och ja.. jag glömde totalt bort att dricka... och det visade sig på sista varvet då den riktigt snabba energin började tryta... aja... en lite läxa till nästa gång.. när det nu blir!

Klart starkt av de som var ute och körde gästrike-cup. Jag tyckte det var kallt och trist att gå fram och tillbaks till gymet. Där man sen kunde sitta inne i värmen och svettas och goa sig under 2 spinningpass.

Ett grattis till Vilde Ville också, pallplats ju! kommer gå än bättre när fingrana slipper bli isbitar

Det där med drickandet brukar ju vara klassiskt på MTB-lopp, särskilt sånna där kortisar, blir hetsigt och intensivt så andan sitter liksom i vägen i halsen för att få ner nå vatten.

Själv har jag fått min tävlingsdebut förskjuten en vecka, hjälmaren runt som jag tänkt börja med är flyttad, så då får det bli faluloppet som blir det första istället, surt, jag vill börja NU!! Men jag måste ju ha en klar cykel förstås :-/

+2 grader!

Sitter anda pa ett soligt och idag varmt (25 grader) Mallis och langtar efter cupen. Antar att Pontus tog hem den mest prestigefyllda klassen an en gang, bra gjort i sa fall! Har i alcudia blir jag sjuk av att se alla cyklister som verkar ha riktigt trevligt, lantar efter att cykla men jag har fullt upp med att se efter ungarna som nu antligen sover.

Lantar nu till abyvallen, da blir det kora av!

Grattis till tredjeplatsen Ville!
Och starkt av alla som var ute trots kyla och regn!

Själv tog jag ett långt och lugnt pass på motionscykeln framför TVn. Sverige slog Ryssarna! -)

Har hört att det skulle vara tre klasser i år, en amatörklass också..
Blev det inget med den eller var det helt enkelt så att ingen åkte i den?
(tror den skulle passa mig annars :-)

Förresten, herrar senior är det eliten?

Nu ska jag i väg och titta på Curling VM!

(Sverige slog USA med 2-1 och går vidare)

Post Ändrad (04-04-22 16:04)

Tack Mohawk!

Nästa körning ska jag utmana mer.. ;-)

Hm... det var en aningen rörigt vid anmälningen, men jag hörde inte något om separat amatörklass eller Elit-klass.

Hörde att det skulle finnas Senior, Sport och Motion i år. Senior burkar vara de som är duktiga på att åka och vill ha lite mer träning. Sport är för vanliga dödliga motionärer och motion för föräldrar tillhörande tävlande juniorer som inte tränar i vanliga fall.

Vilde Ville skrev:
> Pontus och jag låg och drog vart om vartannat i drygt två varv av tre. När vi kom ikapp en HerrSenior trappades
> tempot ner en aning och en tredje person ur Herrar sport kom ikapp bakifrån.

Tre varv verkar det som... :-)

Mohawk.. ser nu att det även fanns en motionsklass... fast i deltog bara en person.. kanske skulle vara något om du inte vill stressa i Sportklassen :-)

Tillbaka
Topp