Lyckas inte skruva fast Park Tool IR-1.2 i hydraulisk GRX-bromsslang

T0TTE

Aktiv medlem
0.47 in i exempelvis denna video visas hur det ska gå till:

Mitt problem är att jag inte är i närheten av att kunna skruva fast för ändamålet ämnad IR-1.2-vajer.

Helt vanlig GRX-hydraulik, så borde inte vara några konstigheter. Eller?

Tack på förhand @marr !

IMG_20201228_201816.jpg

Det sitter en oliv i din slang... Då funkar de ikke

I filmen är slangen tom på delar och vätska.

Problemet i ditt fall, klipper du slangen så rymmer vätskan, du kommer behöva lufta. Behöver du kapa slangen oavsett? Ja dåså, då är det bara att klippa. Har du extra oliv?

Edit: oliv=pin. Sorry. Hjärnsläpp :)

på din slang sitter redan inre ändhylsa på plats mao de går inte gänga in de verktyget som på slangen i videon som inte har den hylsan i

Tackar alla <3 Det följde med extra ändstift men ej oliv. Och så vet man ju inte huruvida man behöver kapa ännu :'(

Det är en 3T Exploro Team-gaffel och övre utgångshålet är så förbenat litet att nästan inget kommer igenom.

Var annars inne på detta trick:

TBC...

Oliven sitter redan förmonterad i handtaget. Ta INTE bort den i onödan... Handtaget är redan luftat och klart på så vis.

Ha, ha @NLC :D Tänkte börja med att hålla henne rejsig :-) Så rejsigt det nu blir med traktordäck liknande dem du finner på "dina" Deere ;-)
IMG_20201228_165912.jpg

Men jag har faktiskt en EW-JC130 framför mig på köksön bredvid morgonkaffet. Har ångrat mig ang. kabeldragningen, så den kommer fint till pass om det ska monteras C3 med växelknappar liksom på S3:an :-)

Är grymt sugen på Musettes "Skåne 500" fast med en, alt. ingen, övernattning:

Tillbaka
Topp