M6x16, rostfri och kullerförsänkt skalle?

Belse

Aktiv medlem
Var kan man hitta ovan nämda skruv? Har kollat på Sifverts som brukar nämnas när det gäller skruv, och några till som hittats via Google, men det är bara storpack som säljs, 200-500st. Jag behöver max 50 st... Har hittat M6x20 på Biltema men dom verkar vara utgående så finns inte på alla butiker, och så är dom lite för långa så då måste dom kapas av 4-5 mm allihopa...

Har kollat på Sifverts som brukar nämnas när det gäller skruv, och några till som hittats via Google, men det är bara storpack som säljs, 200-500st.
I Sifverts butik i Västberga går det att handla styckvis som privatperson, antagligen till ett ruskigt överpris, men det går.

Köpte en sådan skruv senast förra veckan när jag bytte ut en skruv på en lucka till en lyktstolpe, men då är jag ju också bortskämd med att ha Sveriges bästa butik Regale på ett stenkasts avstånd (i Partille utanför Göteborg).

Om det inte löser sig på smidigare vis får du höra av dig via PM @Belse, så kan jag köpa 50 st och skicka till dig. Prioritera att hitta något lokalt först, men går det inte lär jag kunna lösa.

EDIT: APP APP! Läste "kullrig" och inte "kullerförsänkt". Blir förvånad om Regale inte skulle ha en sådan skruv, men jag köpte kullrig M6:a och inte kullerförsänkt så det jag skrev ovan stämmer inte riktigt..

Senast ändrad:
Har du kollat med Swedol ?
I Borlänge hade de bra sortiment med skruv. I Falu-huset har jag inte varit, men de borde ju ha de också.
Annars kanske handla via Ahlsells och jobbet om du har möjlighet.
Inte i butik, bara på hemsidan utan stt hitta, har personalköpt på Ahlsell förut men är stopp för det låter det som.....

Kolla med Bsiab.se. De säljer skruv och muttrar över disk. Hittade exempelvis försänkt rostfri m4 insex här, dessutom i olika längder.

m6 insex.PNG

Det verkar vara en jäkla skillnad på försänkt och kullerförsänkt så jag förstår att det är svårt att hitta.
Kullerförsänkt är väl en "finare" skruv till en speciell produkt. Man kan se den skallen i gamla snickerier bland annat, men då träskruv såklart.

Ursäkta lite trådkapning, men när vi ändå är inne på bultar så undrar jag var man kan få tag i rostfria bultar med skalle enligt bilden? Alltså rundad skalle med uttag för en stor insex.
Cykelbult2.jpg

Tillbaka
Topp