Mac och Polars pulsklockor - ska det funka nu?

Johan T

Aktiv medlem
Kan någon förklara vad följande utsaga från Polars nyhetsbrev betyder för oss Macanvändare? Betyder det att Polar helt plötsligt är ett vettigt alternativ kanske?

--- Saxat ur nyhetsbrevet ---

Nu kompatibel med Mac
Den efterlängtade Mac-kompatibiliteten har nu blivit verklighet. Ett antal olika Polar träningsdatorer som använder dataöverföringsenheterna DataLink och FlowLink® stöder nu Mac OS X. Alla som använder dessa träningsdatorer kan ladda upp sina träningspass till sin träningsdagbok online på polarpersonaltrainer.com, både via PC och Mac. Polar känner sig stolt över att alla Mac-användare nu kan få ut så mycket som möjligt av sina träningsdatorer. Allt du behöver göra är att uppdatera programmet WebSync och ansluta din DataLink eller FlowLink till USB-porten.

--- slutsaxat ---

Min gamla pulssklocka med akustisk överföring är nog lite föråldrad, likaså min PowerBook G4... Men i framtiden...

Tjena,

Min polar FT80 funkar iaf med mac nu vilket den inte gjorde tidigare. Laddade ner ny programvara på Polars hemsida och det rullade igång direkt.

//H

Grundfelet är att de krånglar till det så jävligt. Redan för flera år sen, dvs innan t ex CS-serien kom, skulle de ha bytt till vanlig Bluetooth, så hade man haft full kompatibilitet åt alla håll rakt av, plus att man hade sluppit att krångla med antika IR-pluppar med halvtaskig funktion.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Grundfelet är att de krånglar till det så
> jävligt. Redan för flera år sen, dvs innan t ex
> CS-serien kom, skulle de ha bytt till vanlig
> Bluetooth, så hade man haft full kompatibilitet
> åt alla håll rakt av, plus att man hade sluppit
> att krångla med antika IR-pluppar med halvtaskig
> funktion.

+1

Man drar sig nästan för att ansluta klockan till datorn pga den krånglande ir kopplingen.

Dongle som dongle. Har inga problem alls med att ladda av min klocka trots ir. Frontmonterad usb-utgång, i med donglen efter passet, synca med programvaran, klart. Inga problem alls.

Annars är det väl kul att de med Mac nu kan använda den till något ;).

Tillbaka
Topp