Tack alla! Kul att läsa svar :)
Jag bestämde att jag inte ville ha dem, jag behövs dem inte för det går ju jättebra utan. Vill inte heller köpa nya vinter-, höst- och sommarskor (dyrt som fan och jag trivs ju mycket med dem jag har). Vanliga SPD går inte pga is på pedalerna så det skulle inte heller gå med magnetiska, och tror inte jag blir lyckligare i fjäll och på jobbiga stigar när jag sitter fast på fattien så jag tackade nej. Lite ledsen för jag skulle gärna ha testat dem, och då skickat vidare till #GammalTuffGuySomKöpteEnXCtillVåren :)
Berk sa:
Jämfört med SPD vinner man att min inte behöver lära sig att klippa in och ut. Det är bara att sätta på och drar av.
Magped verkar att har vanligt, platt magnet. Så jag undrar fortfarande vad man vinner jämfört med vanliga plattform pedaler med pinnar.
Enligt Magped själv: "The magped safety bike pedal is a true innovation for mountain bikes and e bikes. Our patented magnet mechanism makes quick and simple release of the foot from the pedal possible at any time. In comparison to standard click in pedals the risk of crash and injury will be reduced to a minimum – and your head stays free for a hassle free biking experience without fear."
Alltså snabbare klicka in och ut, därför kanske också populär hos e-mtbers, för dem är ofta oerfaren och därför kanske mer rädd? Men iaf kul att det funkar, kul också att ebikers är inte så rädd och konservativ att använda nya cykelprylar :)
Berk sa:
Men Yonna, förstår inte varför du är intresserad i vara kopplad till pedalarns på din fatbike.
Oj, nu kommer ett konstigt tjej svar, inte alls som en flahute som jag egentligen vill vara skulle svara ..
Det är så att jag mötte en jättesnygg belgare i fjällen i höstas. Olálá vad snygg han var! ? Precis min typ; lång, vilthårig, inte för snäll och intelligent (det är ju bara tråkigt) men härligt galen och fel. Nu är jag inte heller intelligent för det är ju inte smart att bli kär i nån som bor i Belgien men fördel är ju att vi talar samma språk (jätte tröttsamt att hela tiden tala med armar och ben) så jag har hittills inget emot hans trevliga chattar. Jo, det är tyvärr bara chatt för det finns ju några tusenmil mellan oss :(
Men han ville plötsligt skicka magiska pedaler till mig, romantisk kille alltså, för vilken tjej vill ju inte få en present för sin fatbike och framförallt pedaler kan ju vara jättesexy. Bara en sadel känns ännu mer romantisk, särskilt när sadeln får samma namn som killen ('jag är helt slut efter en dag riding på Lars'). Men den snygga belgare kunde bara få pedalerna jättebillig idag så därför fick jag bestämma omedelbart så jag var liiite förvirrad och visste inte vad jag skulle svara. Hade ingen aning vad magnetiska pedaler var för nåt och inte heller om jag behövde.
Så jag frågade som vanligt om happyhjälp och tackade som sagt nej till pedalerna. Jepp, det känns ju helt fel att tacka nej till en snygg kille, även jävladumt och tråkigt. Men äsch han bor ju i Belgien så det kan ändå inte bli nåt mellan oss. Så nu har jag hjärtesorg och inga magiska pedaler så livet känns ännu kallare än den minus 20grader det är nu ..... ;)
Men det känns ju också bra att veta vad jag vill, och det är ju inga SPD- eller magnetiska pedaler på min tjockis :)
Tack igen för hjälpen!