Jaha då har man lyckats ta sig igenom en Mälaren Runt utan att bli vit i ansiktet pga vätskebrist och utan att krampa ihjäl ena vaden. Jag körde i 28-30 km/h gruppen och det var nog lagom, känner mig fortfarande fräsch efter hemkomst och dusch. Slänger med några kassa mobilbilder från Bålsta och broöppning. Grymt bra arrangemang, väder, grupp och ledare. Tack!
Innan bilderna passar jag på att gratulera kontrapunkt som plockade Rudolph Lewis Award på liggcykel. Ryktena i sekretariatet sa att han fick slita för det. Bra jobbat!
Paus i Bålsta. Ingen GurraG.
Notera det uppvärmda luftskåpet i bakgrunden som dessutom har vattenkran med vred. Rena lyxhotellet.
Efter 20 mil visade det sig med mer än tydlig önskvärdhet att min sadel och min röv inte är kompatibla. Fan vad mycket jag stod och cyklade sista sju milen. Skulle lätt vinna VM i babianröv nu om det fanns.
Broöppning. Fler som känner igen det?
Några i gruppen, Coolaste cykeltröjan tror jag bestämt.
Den här mannen hittade vi vandrandes precis innan grusvägen börjar. Han knatade längs vägen med en blå Raleigh med ramväxlar i ena handen. Bakdäcket hade gett upp. Vi var väl rörande överens om att listigheten att cykla MR med gamla däck var lite sådär. Hursomhelst fixade vi till ett nytt bakdäck tog med honom. Senare dog även framdäcket men det kom en snäll kompis på väg åt fel håll och som hade köpt däck och slang. Bägge upptogs i gemenskapen och vi fortsatte. Vid broöppningen ville han att jag skulle ta en bild så det gjorde jag. Tyvärr har jag ingen aning om nånting med honom så han får helt enkelt vänta tills han hittar bilden själv här.
Nu blir det skönt att sova!