Mallorca 2010 tråden

Mallorca 2010 tråden
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Överväger att rapportera detta inlägg till
> moderatorerna så jag slipper se det samtidigt som
> snön utanför fönstret :-( T

+1, BU för den här tråden!

Mallorca 2010 tråden
Åker 17/4, 1 vecka. Kommer att ta med egen cykel för första gången. Bor i Playa de Palma och cykelturerna kommer att sträcka sig både bort till Cala d'Or och upp i bergen vid Valdemossa - Deia - Soler. Allt är redan planerat.

Mallorca 2010 tråden
Avdelning frågor man inte vågar ställa: var hittar man info om sådana där cykelresor som går till Mallis mm? Eller köper ni endast flygbiljett och hyr hoj därnere ngnstans? Har aldrig pallrat mig dit för att cykla liksom :)..

Mallorca 2010 tråden
Vecka 19.

Åker på vanlig charter. Hur enkelt är det att komma över en bra hoj ett par dar i Alcudia? Blir uthyrarna vansininga om man sätter spd på deras hojjar?

//Erik

Mallorca 2010 tråden
saltgurkan skrev:
> Avdelning frågor man inte vågar ställa: var
> hittar man info om sådana där cykelresor som
> går till Mallis mm? Eller köper ni endast
> flygbiljett och hyr hoj därnere ngnstans? Har
> aldrig pallrat mig dit för att cykla liksom :)..

Kolla i senaste numret av kadens alternativt deras hemsida www.kadens.se tex ? :-) T

Mallorca 2010 tråden
Vi är 4 stycken som åker till Alcudia den 27 mars och tillbaka till Sverige den 3 april. Vi hyr cyklar där nere och trampar runt på eget bevåg. .... Såvida vi inte hittar nån grupp att ta rygg på :-)

Mallorca 2010 tråden
saltgurkan skrev:
> Avdelning frågor man inte vågar ställa: var
> hittar man info om sådana där cykelresor som
> går till Mallis mm? Eller köper ni endast
> flygbiljett och hyr hoj därnere ngnstans? Har
> aldrig pallrat mig dit för att cykla liksom :)..

Lifestyle Nordic har t ex resor http://www.campmallorca.se jag åker med dem för 3:e gången.
Bra om man åker själv och vill cykla i grupp.
Jag brukar hyra cykel på plats så man för en anpassad utväxling. Givetvis tar man med pedaler & sadel.

Kadens/Springtime brukar ha resor men inte i år.

Annars finns det ju mycket cyklister, så med lite flyt kan man hitta en rygg..

Senast redigerad av en moderator:
Mallorca 2010 tråden
Sitter på hotellet i Alcudia nu. Vädret idag var fantastiskt, 15 grader, sol och 10 m/s motvind för pannbenets skull.

Tyskarna är i absolut majoritet på vägarna, därefter kommer norrmän, några britter och lite svenskar. Men jag har också sett schweiziska och slovakiska team vara ute och blåsa på. Det är lite halvdåligt för självkänslan att vara här när så många duktiga lag är här och hårdtränar... Som tur är ser man också en del guidade turistgrupper på väg hem från Sa Calobra och Puig Major med knäna pekandes utåt, och enstaka tyska gubbar med cyklar för sexsiffriga belopp och noll tryck i benen.

Ni som vill hyra cyklar, boka nu! Jag bokade min hos Sport-Bequi för tre veckor sen och hade rejäl tur som fick precis vad jag ville ha, trots att säsongen för oss lökiga turister inte riktigt börjat ännu.

Mallorca 2010 tråden
Åker den 21:a mars och stannar en vecka. Bor i närheten av Soler, hyr av http://www.procyclehire.com/
Bra utbud av cyklar, trevligt bemötande, men det börjar tunna ut om man ska ha ngt speciellt. Vi passar på att finåka ett par Giant TCR Carbon med Dura Ace. Verkar fö. som om man kan haka på deras grupp om man vill ha sällis.

"The Pro Cycle bike group leaves from Tolo’s restaurant in Puerto Pollensa, every morning of the week. Anyone can join the ride and it is free of charge and is an excellent way to meet other cyclists and to get a flavour of the area and roads."

Thomas

Mallorca 2010 tråden
Patrik skrev:
> imorgon, fast för klättring.. det kanske inte
> räknas:)

Hey, var då? Finns det bouldering?

//Erik

Mallorca 2010 tråden
Nu ska jag plocka av pedaler och sadel och rulla iväg kolfiberöket till butiken. Slutcyklat för den här gången, och imorgon bitti hem till is-helvetet. Till er som åker ned i vår - ta inte med några svenska förkylningsvirus, det blir bättre cykling utan!

Mallorca 2010 tråden
anderski skrev:
> 3 veckor kvar!
> Nu börjar deffen, ska under 80kg innan Mallis.
> 80.7 kg i morse

33 gram om dan bör du ju klara.

Mallorca 2010 tråden
Verkar vara halvkackigt väder nu därnere. Snöfall i Alcudia och vägarna börjar ramla ner i dalarna igen. Bilden visar vägen mellan Andratx och Estellences. Hoppas det hinner ordna upp sig till mitten april när vi ska dit.

Bilagor

• 2010-03-10_IMG_2010-03-10_00_26_31_correo_20100308_195108_18_part_forana_4_web.jpg
    2010-03-10_IMG_2010-03-10_00_26_31_correo_20100308_195108_18_part_forana_4_web.jpg
    105.3 KB · Besök: 41
Mallorca 2010 tråden
Hörde också från tillförlitliga källor att det snöade i Alcudia idag, blötsnö iofs men ändå... Min kropp gör dessutom sitt bästa för att för att förstöra mina förberedelser. I lördags morse satt jag vid frukostbordet och skulle plocka upp en leksak som låg vid mina fötter, när jag böjde mig ned så högg det till något fruktansvärt i ryggen och den var helt låst... Lite bättre nu efter 2 naprapatbesök, ytterligare 3 behandlingar bokade så förhoppningsvis kan jag cykla där nere nästa vecka. Det går dessutom kräksjuka hemma just nu vilket jag också försöker undvika...

Mallorca 2010 tråden
bigmollo skrev:
> Ryggskott och kräksjuka låter som en ganska
> sub-optimal uppladdning för Mallis.
> /J

Det håller jag med om, i planen ingick en massa grisiga intervallpass på trainer osv men det har skitit sig kan man säga. Får åka ner och ta mig fram på pannben...

Mallorca 2010 tråden
anderski skrev:
> 3 veckor kvar!
> Nu börjar deffen, ska under 80kg innan Mallis.
> 80.7 kg i morse

Ät som en höna och skit som en elefant så löser det sig. En timme på trainern innan invägning föra avresan fixar också biffen.

Thomas

Mallorca 2010 tråden
slors skrev:
> Verkar vara halvkackigt väder nu därnere.
> Snöfall i Alcudia och vägarna börjar ramla ner
> i dalarna igen. Bilden visar vägen mellan Andratx
> och Estellences. Hoppas det hinner ordna upp sig
> till mitten april när vi ska dit.

Ajj då.
Då blir det att cykla samma väg upp efter Tarta de Fresa-stoppet på Utsiktscafee't i Banyalbufar.
Får väl bygga på med tripp till hamnen i Valldemossa
3988301_l.jpeg

/Håkan

Mallorca 2010 tråden
Ojävlar. Finaste vägen pajad :( Fast nu sket sig mitt boende i Andratx pga regnet (taket måste renoveras) så jag kommer att på på Horizonte i Palma.

Mallorca 2010 tråden
bigmollo skrev:
> anderski skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 3 veckor kvar!
> > Nu börjar deffen, ska under 80kg innan Mallis.
> > 80.7 kg i morse
>
>
>
> 33 gram om dan bör du ju klara.

Visste, men mitt mål till säsongen är egentligen 76Kg. Var väl lite otydlig där..
Så då blir det några kilo till.

Mallorca 2010 tråden
JLarsson skrev:
> Ojävlar. Finaste vägen pajad :( Fast nu sket sig
> mitt boende i Andratx pga regnet (taket måste
> renoveras) så jag kommer att på på Horizonte i
> Palma.

Inget synd om dig som får bo på Horizonte :-) Nära ut via militärvägen får du också ! T

Mallorca 2010 tråden
Ska ner till Alcudia Sön den 14-21.Tankte hyra en cyckel, har aldrig hyrt lr cycklat där,tar gärna emot tips
-var ska man hyra?
-vad ska man ha med sig?
- är det någon som är där samma vecka och vill cykla ihop på motionär nivå?

Mallorca 2010 tråden
gunno skrev:
> Ska ner till Alcudia Sön den 14-21.Tankte hyra en
> cyckel, har aldrig hyrt lr cycklat där,tar gärna
> emot tips
> -var ska man hyra?
> -vad ska man ha med sig?
> - är det någon som är där samma vecka och vill
> cykla ihop på motionär nivå?

Skrev lite högre upp i tråden om uthyrare som även ordnar gemensamma rundor för alla.

Thomas

Tillbaka
Topp