Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
glitch sa:Sticker i januari en vecka. Hoppas på lika fint väder som förra janari. Tänk svensk höst.
Peach sa:glitch sa:Sticker i januari en vecka. Hoppas på lika fint väder som förra janari. Tänk svensk höst.
Hade du "bara" tur eller är det vad man kan förvänta sig? Var i Alicante i början av feb 2017 och det blåste sinnessjukt mycket och så var det ca 16gr varmt som varmast - så för min del blev det arm- och benvärmare eftersom blåsten kylde så förbaskat.
Re Mallis 2018 har jag ännu inte bestämt mig ännu
Åkt tre gånger med TOS. Tycker överlag det fungerat väldigt bra, även om man kanske gärna hade bott lite närmre bergen.Flanker sa:Jag reste till Mallorca första gången förra våren med arrangören Trip on Sport. Själva lvg-cyklingen med ledare var jättebra, men jag tyckte hotellet var lite halvtrist och läget strax utanför Palma skulle kunna vara bättre ur cykelsynpunkt.
Flanker sa:Jag har t.ex. sneglat på cykelresor.com.
Guldragge sa:Ska ner till Palma, El Molinar, för tredje gången 16/4-20/4. Har kört en sväng med Raphagänget där nere och tycker det är prima vara. Den här gången ska jag och mina polers köra en tuesdayride med dem....men sen vill jag också ta mig upp för Sa Calobra. Nån som har tips på bästa väg dit från Palma så man kommer dit via så platt väg som möjligt?
Guldragge sa:Ska ner till Palma, El Molinar, för tredje gången 16/4-20/4. Har kört en sväng med Raphagänget där nere och tycker det är prima vara. Den här gången ska jag och mina polers köra en tuesdayride med dem....men sen vill jag också ta mig upp för Sa Calobra. Nån som har tips på bästa väg dit från Palma så man kommer dit via så platt väg som möjligt?
Rock sa:Guldragge sa:Ska ner till Palma, El Molinar, för tredje gången 16/4-20/4. Har kört en sväng med Raphagänget där nere och tycker det är prima vara. Den här gången ska jag och mina polers köra en tuesdayride med dem....men sen vill jag också ta mig upp för Sa Calobra. Nån som har tips på bästa väg dit från Palma så man kommer dit via så platt väg som möjligt?
Ta dig platt till Calobra går inte men den långa vägen är minst höjdmeter. Då följer du MA-13A till Inca där du tar av mot Selva. Efter Selva så kommer du till backen upp till "Tankställe". Där är det perfekt med en fika och fylla flaskor. Sen följer du bara vägen mot Sa Calobra, det är skyltat Soller och det står nog först Sa Calobra när du ska svänga av. Det går inte att missa.
Guldragge sa:Bor i El Molinar och som det känns nu kommer vi köra Rocks variant. Sen får det nog bli ett par vilodagar på det:) Har en Garmin 520 och den knäpper jag bara på och av. Har så att säga aldrig använd mig av några sofistikerade funktioner i den. Om jag tankar hem Rocks GPX över hans rutt.....kommer jag då kunna följa den via min Garmin samtidigt som vi hojar mot Sa Calobra? Ehum? Sorry att jag glider in på nybörjarfrågor till min Garmin här....men hoppas ni hajar frågan?
Jocke77 sa:Guldragge sa:Bor i El Molinar och som det känns nu kommer vi köra Rocks variant. Sen får det nog bli ett par vilodagar på det:) Har en Garmin 520 och den knäpper jag bara på och av. Har så att säga aldrig använd mig av några sofistikerade funktioner i den. Om jag tankar hem Rocks GPX över hans rutt.....kommer jag då kunna följa den via min Garmin samtidigt som vi hojar mot Sa Calobra? Ehum? Sorry att jag glider in på nybörjarfrågor till min Garmin här....men hoppas ni hajar frågan?
Har en Garmin 705 så vet inte hur menyn i 520 är men om man väljer att navigera efter en rutt så ligger rutten kvar även om man avviker från den. Då kan man bara zooma ut kartan så man ser var rutten är och köra in på den när man vill. Om det inte passar att följa någon annans rutt är det enkelt att skapa en egen i Strava route builder.
Testa och ladda ner något pass du själv kört hemma och följ den rutten så du lär dig gps:en innan du åker.
kntzn sa:Kanske är lite tidigt ute men det är väl nu man ska boka in bästa veckan på året? Vi har bokat Mallis 28/4 - 5/5 och bor utanför Alcudia där vi hyr cykel, förmodligen LVG men funderar lite på MTB. Vore kul med sällskap någon dag!
Guldragge sa:Funkade såklart finfint. Gillade gränssnittet på 520:n när man följde rutten. Inte en massa gytter med omgivningarna utan bara en fin linje att köra efter. Klockrent! Om jag ritat upp en rutt jag vill köra i tex Maps...hur gör jag då för att spara ner denna som en gpx? Sorry om det börjar bli lite OT nu....
För att tanka ned GPXer behövs inte Strava Premium, åtminstone inte senast jag gjorde det.Guldragge sa:Såja. Så fick man en klart vettig anledning till att go Premium på Strava! Har tankat ner Rocks GPX:er nu. Samt min egen hem-från-jobbet-rutt som jag skall köra efter nu!
Lingon sa:Blir Port de Sóller för mig i år. Gött att börja varje runda med en fin stigning. :)
Lingon sa:Blir Port de Sóller för mig i år. Gött att börja varje runda med en fin stigning. :)
Raggamuffin sa:Åker ner i slutet av april. Efter ett par år med lvg funderar jag på mtb istället men kan inte riktigt bestämma mig.
Hittar ingen klockren shuttle-service.
anderski sa:najs, Vanliga randa är en favorit! Vars börjar den södra då ?
anderski sa:Raggamuffin sa:Åker ner i slutet av april. Efter ett par år med lvg funderar jag på mtb istället men kan inte riktigt bestämma mig.
Hittar ingen klockren shuttle-service.
Lite tips på mtb rutter, som jag hittade i en cykel butik i Alcudia i fjol.
http://www.tracksdemallorca.com/en/home/