Mallorca hösten 2014

Mallorca hösten 2014
ölandstok skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok får köpa en dån karta :) finns det en sådan
> butik i alcudia ?

Du köper en bra cykelkarta på någon av Max Hürzelers cykeluthyrningsdepåer.
Dom har ett par stycken i Alcudia.
Och som skrivet om fika, det finns överallt men bland det jag själv uppskattar mest är nog att sätta sig på ett riktigt fik utanför turistorterna.

Mallorca hösten 2014
ölandstok skrev:
> butik i alcudia ?

Två stycken :-)

Mallorca hösten 2014
ölandstok skrev:
> butik i alcudia ?

Så här ser kartan ut:

karta.jpg

http://www.amazon.de/Radwanderkarte-Mallorca-Tourenvorschlägen-wetterfest-abwischbar/dp/3899201523

Mallorca hösten 2014
Skogling skrev:
> Bästa fikorna jag tagit är nog i Banyalbufar.

Har du glömt 2007, stora fiket i Llucmajor med den söta servitrisen?

Mallorca hösten 2014
Kanske lite gubbigt, men jag gillar torget i Petra.
San Salvador ska du absolut cykla till. Det är läcker utsikt från toppen. Svårt att tro det när man står nedanför.

Mallorca hösten 2014
Precis hemkommen efter en varm och skön vecka på Mallorca. Bodde på ett Iberostarhotell i Alcudia. Fortfarande ganska varmt på dagarna, 30-32 grader, så det blev utrullning i gryningen strax efter halv sju och sedan åter vid tolvsnåret för bad och familjeliv. Väldigt få cyklister på ön så här års jämfört med invasionen under april och maj.

Tyckte när jag körde Mallorca 312 i april att första backen från Pollenca (MA10) gick lite för sakta så jag höll faktiskt på och nötte i den backen och vidare upp till Piggen sex dagar i rad. Första dagarna var verkligen tunga men sedan gick det lite lättare mot slutet. På vägen tillbaka stannade jag några gången på Tankstelle vid LLuc och var i princip ensam cyklist där.

Hotellet tyckte tydligen att jag att jag var värd en flaska skumpa dagen jag fyllde år!

Bilagor

• bild (1).JPG
    bild (1).JPG
    64.5 KB · Besök: 53
Mallorca hösten 2014
Skogling skrev:
> Du menar Cava va? ,)

Mina kunskaper om mousserande viner är i det närmaste obefintliga men visst var det det spanska bubblet Cava :)

Mallorca hösten 2014
Vi var på Fuerteventura när jag och frugan fylle 40. Då bjöds det på Champagne. Som visade sig vara ett simpelt mousserande. Kostade 2€ på Supermercado. Men tanken var god. :)

Mallorca hösten 2014
Är på plats nu, ca 30-32 grader. Hyrde en Orbea avant di2 på bimont i Alcudia, trevlig service.
Hyrde cykeln för 4 dagar och tanken är att cykla 2 av dom, familjen bestämmer =)
Fast rredan idag kunde jag inte hålla mig och ville testa cykeln.
Köpte en vaxad karta för €7 och tyckte att tor Cap Fermentor verkar som en mjukstart. 60km och ca 1000hm. Di2 har jag jobbat lite med tidigare men aldrig cyklat med, då jag är en sram fanboy var användandet av 2 knappar/reglage ovant och jag vande mig inte riktigt..
På framväxeln är väl 2 knappar totalt onödigt? En knapp 2 lägen, precis som hallampan...
Nåväl, trots att jag hade karta används den knappt, bra skyltat hela vägen upp till Pollenća och Fermentor.

Nu vill familjen ha uppmärksamhet, får fortsätta senare. Ska försöka få med lite bilder +ANNAT

Mallorca hösten 2014
Lite mer motivationsbilder.

San Salvador:
SanSalvador.jpg

Fika i Petra:
Petra.jpg

På väg till Alcudia från Petra:
PetraHem.jpg

San Calobra:
Calobra.jpg

Östkusten är av många underskattad:
ost.jpg

Glöm inte att få i dig tillräckligt med näring:
aterhamtning.jpg

Så här ser min Mallorca cykling ut hitintills för 2013-2014. Räknar med 90-100mil till innan året är slut:
Karta.jpg

Mallorca hösten 2014
Några bilder till, när vi ändå håller på.

St Magdalena med utsikt över Alcudiabukten:
SaMagdalena.jpg

Calobra igen:
Serpor.jpg

"Kusten Klassik" bör köras. Max Hürzaler har bussturer till Andratx om man inte orkar cykla hela vägen:
MarkusKusten.jpg

Utanför Sa Pobla:
nagot.jpg

Någonstans:
Led.jpg

Det går utmärkt att navigera med Burger King-kartan också:
karta2.jpg

Missa inte återhämtningen som sagt:
aterhamtning1.jpg

Mallorca hösten 2014
Vi hade en underbar resa till Mallorca , vi bodde i alcudia vilket passade oss perfekt . Första dagen vi skulle cykla visade sig att ironman gick samma dag å vårat hotell var race hotell ? men med ny karta å nya på ön+avstängda vägar blev inte så smidigt ....??
Vi cyklade många fina turer tex ermita de Betlem,Petra,ermita de bon any, cap de fermentor ,vi var lite små hängiga så vi fick cykla lite annorlunda än vad som tänkts Inan .
Vilken fin asfalt riktigt imponerad faktiskt ?
Vi har nu 4 st från Team Wrigstad bokat en ny resa dit första veckan i okt ?
Men Inan dess ska vi ha vårat årliga träningsläger på Öland .

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    71 KB · Besök: 56
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp