Mallorca hösten 2014

Mallorca hösten 2014
Halvvägs till cap de fermentor, fantastiskt vackert??

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    99 KB · Besök: 60
Mallorca hösten 2014
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu blev jag galet sugen på Mallis. Tur att det
> bara är 90 dagar kvar.

72 dagar kvar :-)

Mallorca hösten 2014
Rock skrev:
> Japp, det är ny asfalt där.

Tack Rock! Då blir 20 milaren den 27 april en ren fröjd att köra.

Mallorca hösten 2014
xyklisten skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu blev jag galet sugen på Mallis. Tur att det
> > bara är 90 dagar kvar.
>
> 72 dagar kvar :-)

För min del är det bara en vecka kvar. ;)

Mallorca hösten 2014
Vägen till Formentor var avstängd i början av oktober pga asfaltsarbete. Jag kan rekommendera Max Huerzler om ni ska hyra hoj. En kolfiberracer med Ultegra kostade 130 euro för en vecka. Portiern, en söt trevlig glad sådan, tipsade om några mindre städer/ samhällen: bl.a. Sa Pobla, fantastiska Buger, Campanet, Selva, Lloseta och sedan framme i Binissalem - med ett fint torg och en cykelaffär. Riktigt vackra vägar och mycket bördiga trakter. I Pollenca finns det ett trevligt familjeägt glasställe, Valls - som även har mandelslush utöver den mycket goda och mättande glassen.

Mallorca hösten 2014
Det börjar bli dags att boka en resa igen. Funderar på att ta första chartern ner på sportlovet som jag gjorde 2014. Två resor blev det. Februari(solo) och oktober med Bålsta CK.

[attachment 258624 04-1.jpg

04.jpg

10.jpg

06.jpg

09.jpg

13.jpg

002.jpg

03.jpg

Bilagor

• 04-1.jpg
    04-1.jpg
    132.1 KB · Besök: 52
Mallorca hösten 2014
Lyfter denna.

Reser till Mallorca i vår, 10 dagar. Tanken är att cykla 4-6 timmar/dag med fokus på berg. Önskemål är att cykla allt det bästa på ön. En bra utgångspunkt önskas därmed för att cykla samma sträcka så få gånger som möjligt. Några tips?

Funderar på att bo i Can Pastilla, lite sydost om Palma. Ser ut som att det är på "fel" sida av Palma och att man därmed måste korsa Palma för att komma till bergen? Hur illa är det och hur lång tid tar det att cykla genom staden?

Mallorca hösten 2014
Jag har varit där, men aldrig bott där, som du säger kan man korsa Palma och söka sig till bergen på västra udden, men trafiken kan vara ganska stökig genom Palma, alternativt ta av norrut precis väster om flygplatsen och sedan upp mot Bunyola eller Valdemossa, ingen jättekul cykling första 15-20km dock, mycket industriområden och trista små orter.
Om du kan välja och vill cykla berg så skulle jag rekommendera boende i Pollenca, Port d´Pollenca eller Soller, där är det nära till fina berg åt flera håll.

Mvh Ulf S.

Tillbaka
Topp