Malmö MTB med omnejd. [H-Ride]

Ok, trots att vi körde på Åstorps CKs tävling idag lördag är vi (jag, och tjejen :-) ) inte trötta nog utan funderar på att dyka upp vid 16:00 imorgon också.
Första mtb-tävlingen nånsin för mig! Jäklar vad kul att stressa upp i högt tempo i varv efter varv tills målgången äntligen kommer. Nästa gång ska jag nog bli lite snabbare bara... För jag borde tagit ut mig så hårt att jag inte ens funderar på en dagen efter-tur.
Nå, ses vi så ses vi... annars får ni ha en god tur!

Najs !
Det här kommer ju att bli jättekul.(hoppas jag :))
Med idrottsplatsen menas Idrottsplatesn i Genarp :)
Jag känner bara till en.
Typ. Den ödsliga med utedass vid sidan om eller vad F det är för något :)

Det är Zitrus som har lurat med mig till genarp och det är han (i vårat gäng) som kan rundan vi brukar köra.
Själv har jag aldrig lyckats utveckla något som kan tänkas kallas minne vad gäller stigar & dyligt :)

16:00 på parkeringen.
Jag förväntar mig se massor med glada cyklar & roliga miner :)
Ses imorrn.

Ps.
Lera smakar bäst som den är !

Ja, tack för turen, gött att få svettas lite när man är bakis!

Jag kör nog en tur nästa helg om det är nån som har lust att haka på, startar gärna lite tidigare i så fall.

Fick också förhinder, men om nån vill ut och hoja imorgon tisdag ca 18:00 genarp idrottsplatsen för en vanlig runda, upp till klinten och tillbaka innan mörkret faller så säg till så väntar jag där. Annars kör jag själv denna tisdag men hade uppskattat lite sällskap för tempots skull :)

Härlig runda! Nu vet jag hur jag ska förlänga min runda upp till stugan på bästa sätt! Tänk att man cyklat förbi sådana roliga stigar innan... Jag hänger på när tid finnes igen. Funderar på en runda på Torsdag. Då provar jag med de nya alternativen, 2,5 timmes cykling kanske.

/Joakim
----------
Blå Easton

Det var en rolig tur med roliga människor. Jag siktar mer på en tur på lördag eller söndag. Jag och lundatok pratade lite löst om det. Vi får höras här om detta.

Åter igen...skall man vurpa skall man göra det ordentligt!

Hoppas ingen stod och väntade vid 18:00 idag, fick inte igång bilen =C
Bättre tur nästa gång får jag hoppas annars kanske jag måste ta den radikala lösningen att CYKLA ut dit!!

Va hände med det hela sen, blev det någon klubb? Jag är såå sugen på att börja med MTB, men hittar inget ställe att börja lära mig på. Jag bor i Malmö o pluggar i Lund. Jag har inte ens en MTB ännu, behöver starthjälp. Det jag har gjort var att köra en crazy downhill från thailands näst högsta berg, och blev förälskad. Jag är skadad extremesportare sen innan så den biten har jag redan. Men vill gärna ha med MTB oxå! Kommer åka på liten cykelsemester österlen runt nu i augusti, och då lockade det ju givetvis att inte behöva hålla sig till vägarna utan kunna köra där man vill... men det får väl bli nästa tur då! Alla tips välkomna - var börjar ja??

queen extreme skrev:
-------------------------------------------------------
> Va hände med det hela sen, blev det någon klubb?
> Jag är såå sugen på att börja med MTB, men
> hittar inget ställe att börja lära mig på. Jag
> bor i Malmö o pluggar i Lund. Jag har inte ens en
> MTB ännu, behöver starthjälp. Det jag har gjort
> var att köra en crazy downhill från thailands
> näst högsta berg, och blev förälskad. Jag är
> skadad extremesportare sen innan så den biten har
> jag redan. Men vill gärna ha med MTB oxå! Kommer
> åka på liten cykelsemester österlen runt nu i
> augusti, och då lockade det ju givetvis att inte
> behöva hålla sig till vägarna utan kunna köra
> där man vill... men det får väl bli nästa tur
> då! Alla tips välkomna - var börjar ja??

www.malmoterrangcyklister.se blev klubben.

Det börjar bli några tjejer som kör nu, så det är bara välkommet med fler antar jag!

japp haha, jag hittade er bara en liten stund efteråt. Det svåra är att skaffa sig en bra cykel som man har råd med. Det blir mitt nästa projekt, och alla tips är välkomna. Helst hade jag hittat ett ställe att hyra cykel på till cykelsemstern jag åker på snart, men målet är ju att köpa en egen cykel att älska i nöd och lust!

Tillbaka
Topp