Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Det blev en väldigt stor skillnad till det bättre.
Bra köp säger jag, framförallt till det det priset.
sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Fast det beror ju på länkaget också...
McLeod’ns hållbarhet åtgärdades (nåja iaf förbättrades) genom designutveckling av någon packning till 2018-modellerna.
sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
McLeod’ns hållbarhet åtgärdades (nåja iaf förbättrades) genom designutveckling av någon packning till 2018-modellerna.
sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Eftersom den fortfarande bara har tre lägen på plattform istället för ett kompressionsvred hade jag nog fortsatt snegla åt McLeod.Tomcaten sa:Ding ding ding nu dök Monarchen upp i ringhörnan än tyngre som utmanare med RC3 plus utgåvan, vad tros om den i sammanhanget?
feeblesmith sa:Det som är lite skumt med McLeod är väl den negativa fjädern som folk tunar genom att lägga dämparen i frysen annars. De har väl även bytt design på dämparens skaftgenomföringsvägg (vad kallar man sealhead på svenska?) där de var problem ibland tidigare. Nya är rödeloxearad.
Det går att få halvlägen på den med om man kör med lite special.Rattnalle sa:Eftersom den fortfarande bara har tre lägen på plattform istället för ett kompressionsvred hade jag nog fortsatt snegla åt McLeod.Tomcaten sa:Ding ding ding nu dök Monarchen upp i ringhörnan än tyngre som utmanare med RC3 plus utgåvan, vad tros om den i sammanhanget?
Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Jojjes läcker väl, det är väl lika mkt ett argument som att din inte gör det?
Att byta ut min Monarch Plus mot en Vivid Coil var också en uppenbarelse. Kan tänka mig att din uppgradering var precis lika bra. Vividen har dock ett visst servicebehov.. Skulle köpt mer Manitou ;-)Velocipeden sa:Halvt ot., men ännu mer av den där Manitoupeppen!
Jag kör en Revox, köpte beg. mest för att testa fjäder (och onöjd med Monarch RC3, som sen visade sig vara trasig från fabrik...) men det är den enskilt bäst uppgraderingen jag gjort, klockren!
Har ett rätt progressivt länkage, så passar bra med fjäder. Varit problemfri i typ två år.
Så mer manitou, köp bara!
sdx sa:Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Läcker det olja i luftburken så är det inte så farligt förutom att man tappar tryck.
Det enda du letar efter är fel men du kan väl tala om var dom läcker efter som du vet så mycket om fjädringen eller läser du om den på internet men vet ingenting i verkligheten.Luthman Photography sa:sdx sa:Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Läcker det olja i luftburken så är det inte så farligt förutom att man tappar tryck.
Så det du säger är alltså att manitou ofta läcker, men det kan vara olika mkt dåligt läckage?
sdx sa:Det enda du letar efter är fel. Men du kan väl tala om var dom läcker eftersom du vet så mycket om fjädringen, eller läser du om den på internet och vet ingenting i verkligheten?Luthman Photography sa:sdx sa:Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Så det du säger är alltså att manitou ofta läcker, men det kan vara olika mkt dåligt läckage?
Vill du ha en coil? Titta mer på DHX2 eller CCDB, ej inline. Revox är inte nåt man hör så mycket om...Tomcaten sa:Ding ding för sista gången det blev en ny o sista utmanare >Revox Pro.
För jag tror att jag ska ha coil över air alla dagar i veckan och inte många dämpare till det här priset kom i min storlek.
sdx sa:Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
JojjeM sa:sdx sa:Det beror väl på var den läcker läcker den i ifp behållaren då kommer oljan garanterat fort ut med ett tryck på 300 psi.Luthman Photography sa:sdx sa:Har inga problem men min från 2016 och sedan gärna en källa på det.larsaw sa:sdx sa:Med större luftburna så blir den ännu bättre och lite hand på läggning.jekyll sa:Pajade min Monarch utan piggyback. Skulle köpa ny hoj om 3-4 månader så jag gick på en McLeod.
Min hade det vanliga felet (på tidigare modeller?) att den tappade negativt tryck. Tillräckligt snabbt för att bli obrukbar,
Efter en tid i utvisningsbåset är den nu tillbaka på hojen med en King Can och jag gillar den bättre än nånsin. Har haft två olika Monarch Plus RC3 Debonair. På andra hojar så det är svårt att jämföra rakt av men jag tycker bättre om McLeoden (när den funkar).
Fast den slår inte min gamla Swinger 4-way coil som Dr. Spoke shimskonverterade.
/Johan
Tomcaten sa:"JojjeM skrev:
Ännu en dämpare ska bli sönderhamrad, stackars."
Inte alla hade din tur hörru du...