manitou splice comp delar???

kovacs

Ny medlem
manitousplicecomp2.PNG ht=397

behöver hjälp med min gaffel undrar vad delen heter på svenska och engelska och var man kan fåtag på den??? behöver inte va orginal eller samma märke, bara den passar, hitter inget och vet knappt vad jag ska söka på:/ den sitter uppe på gafflen på vänster sida, den man ställer in ??hårdheten??

Springside topcap, Preload topcap, Preload adjuster.

Kärt barn har många namn. TFtuned i england kan ha, tyska servicestället som handhar manitou kan ha.

Men generellt så är det svårt att lösa delar till en sådan där.

Har du kikat på Manitous hemsida? http://www.manitoumtb.com

Jag vill minnas att Manitou inte säljer reservdelar till slutanvändaren..

Deras swingers är omöjliga att fixa grejer till utan att lämna bort det till verkstad.

//K

Jaså?

kanske är det bara delar för bakdämpare de inte säljer?

Det är bra service att kunna köpa direkt från tillverkaren tycker jag!

//K

det ska jag försöka ska maila dem, återkommer med vad jag fick för svar från dem, allid någon annan som har nytta av det juh

fyfan vilken grym service från manitou mailade dem igår och fick svar idag:) han skrev bara, vart ska jag skicka delen så svarade jag på det och frågade hur mycket det kommer kosta för mig, så svarade han 5min senare,

"It will cost you nothing more than a thank you. I will send it out to you this week."

det, det e service på hög nivå tycker jag iaf:) får hoppas det är rätt del nu bara:)

Hola

Mitt problem är nästan identiskt med ditt kovacs. Förutom att det är air topcap ventilen som inte håller tätt. Hittar ingen svensk importör till manitou och hade nästan gett upp hoppet tills jag läste ditt inlägg. Kan man få fråga vilken adress du mailade?

// petter

Tillbaka
Topp