manitou sx

jockeifalun

Ny medlem
manitou sx
Har fått ärva en manitou sx (01:a tror jag) av en cykelpolare, är det nått att ha eller är det bara skrot?? det enda som va trasigt på den va hårdhets justeringen, detta fixade jag genom att ta bort justeringen. jag satte dit en distans istället. Så nu är den låst på det "hårdaste" läget.

manitou sx
det finns fler bilder om det behövs

Bilagor

• DSC03872.JPG
    DSC03872.JPG
    62.9 KB · Besök: 15
manitou sx
den fungerar säkerligen bra, jag brukar ta lite "teflon" sprejj o spreja på innerbenen o jobba in då brukar dom gå lite mjukare, ifall de stått länge.

de där fanns väll med carbon krona o grejer med har jag för mig?

manitou sx
det gör inte den i alla fall, vet inte hur dom där ser ut inuti. Ser ut som en lite enklare modell så då är det nog inga olje haverier o grejjer skulle jag tro. montera o kör!

manitou sx
Det kanske finns olika versioner, jag hade en sån där, tror modellen hette sx sport. Funkade väldigt bra och var en fjäder/olje dämpare. Vänster ben fjäder + gummikloss, höger olja. Inte så mycket att ställa in men bra bacic dämpare som var väldigt lätt. Mitt tips är att hitta en manual på nätet nånstans och göra en ordentlig service.

manitou sx
Den har TPC ämpning i ena ben; kan vara värt att plocka top-cap och byta olja.
Viktigast me alla gafflar är att håller om rent och välsmöjde - plocka av yttregaffel ben, regnöra och smörj upp.

Tillbaka
Topp