Manitous service, sådär enligt mig.
Nu har min Manitou Travis gaffel varit på service i 2 månader. Anledningen var ett klickande ljud/känsla i det ena gaffelbenet och då jag inte har någon erfarenhet av att serva gafflar bestämde jag mig för att lämna in den. Lämnade den först till cykelaffären där jag köpte cykeln, de i sin tur skickade den vidare till Duells. Duells hade inte verktygen eller liknande för att laga gaffeln och skickade den därför vidare till Manitou i Finland.
Nu har den alltså varit där i ca 2 månader, jag var helt säker att jag skulle få den i fredags då jag kom från en resa men icke. Jag har inte heller kunnat få någon direkt anledning till varför det dröjer så länge.
Idag ringde jag återigen till cykelaffären och frågade om den hade dykt upp, det hade den inte men nu hade de tydligen ändå skickat den från Finland och skall vara här på torsdag.
Ska det verkligen få ta 2 månader att serva en gaffel?
Illa Manitou, illa!
Nu har den alltså varit där i ca 2 månader, jag var helt säker att jag skulle få den i fredags då jag kom från en resa men icke. Jag har inte heller kunnat få någon direkt anledning till varför det dröjer så länge.
Idag ringde jag återigen till cykelaffären och frågade om den hade dykt upp, det hade den inte men nu hade de tydligen ändå skickat den från Finland och skall vara här på torsdag.
Ska det verkligen få ta 2 månader att serva en gaffel?
Illa Manitou, illa!