Manitous service, sådär enligt mig.

Robin

Ny medlem
Nu har min Manitou Travis gaffel varit på service i 2 månader. Anledningen var ett klickande ljud/känsla i det ena gaffelbenet och då jag inte har någon erfarenhet av att serva gafflar bestämde jag mig för att lämna in den. Lämnade den först till cykelaffären där jag köpte cykeln, de i sin tur skickade den vidare till Duells. Duells hade inte verktygen eller liknande för att laga gaffeln och skickade den därför vidare till Manitou i Finland.

Nu har den alltså varit där i ca 2 månader, jag var helt säker att jag skulle få den i fredags då jag kom från en resa men icke. Jag har inte heller kunnat få någon direkt anledning till varför det dröjer så länge.

Idag ringde jag återigen till cykelaffären och frågade om den hade dykt upp, det hade den inte men nu hade de tydligen ändå skickat den från Finland och skall vara här på torsdag.
Ska det verkligen få ta 2 månader att serva en gaffel?

Illa Manitou, illa!

Galet dåligt, men jag i ärlighetens namn inte förvånad.
Får du en ny, eller lyckades dom fixa skiten?

Jag tror de har lyckats laga den men får väl se hur den fungerar, annars får jag ta och skaffa mig en 66 eller 888 eller liknande..

Robin: Köpa inte en ny gaffel utan att först ha slängt upp konsumentköplagen i ansiktet på dom. Två avhjälpningsförsök sen har du i princip rätt till en ny gaffel utan kostnad. :)

Mårten: Problemet är bara att jag inte orkar vänta på att få min gaffel, om jag då ska skicka tillbaka den för att kunna få en helt ny så kan jag ju fortfarnade inte cykla.

Du kanske kan köpa en begagnad att ha i väntan på reparation och när de misslyckats 3:e gången har du laglig rätt att häva köpet och då säljer du den begagnade?

Jahopp, ytterligare några dagar har gått och ingen gaffel har kommit. Jag har ringt och ringt och de verkar nu ha tappat bort den :S

Detta är den sämsta servicen jag varit med om och har den inte kommit imorgon kräver jag att antingen få en ny eller pengar till en ny gaffel. Att beställa en själv från typ CRC lär ju gå fortare än att få en av Duells plus att då behöver jag inte köpa någon Manitou.

Satan i gatan va dåligt säger ja. Man ska inte kunna tappa bort en Manitou Travis om man är en serriös cykeldistrubitör!

Robin skrev:
-------------------------------------------------------
Lämnade
> den först till cykelaffären där jag köpte
> cykeln, de i sin tur skickade den vidare till
> Duells. Duells hade inte verktygen eller liknande
> för att laga gaffeln och skickade den därför
> vidare till Manitou i Finland.
>
> Illa Manitou, illa!

Fucking amateurs.

Återigen har man problem med manitou reklamation service här i Sverige. Jag är mycket förvånad att distributörer fortsätter att specca deras hojar med Manitou gafflar här i norden.

Bråka med de och kräver pengarna tillbaka om du inte får den snart. Skit i konsumentlagan med 3 gånger lagring osv, de är bara riktlinjer. Ett seriöst distributör skulle antigen ge dig pengarna tillbaka eller skicka ett nytt gaffel från deras lager och be om ursäkt.

Nu har gaffeln äntligen kommit, känns som ny och jag tror de har bytt hela innhållet i det högra gaffelbenet då jag märkte att jag har fått fler inställnings lägen på compression skruven.

Fick också en liten kompensations present, ett par Conti Diesel Protection + slang. Skulle kanske även få fler grejer snart.

Men fortfarande, över två månader för en gaffelservice??!!

Bra att du får kompensations prylar, då har de bad om ursäkt till en viss del. Om du får mera grejer så är det också bra. Grattis till återkomsten.

Tillbaka
Topp