Marbella

Danne Dizel

Ny medlem
Marbella
Vi har fått nys om en lägenhet i Marbella att hyra i sommar. Familjen är överväldigad och vill åka, jag är dock inte speciellt road av strandliv och vi har varit på solsemester de senaste fyra åren. Men en nöjd familj är en trevlig familj. Så jag får nog böja mig för majoriteten, men det borde väl finnas bra cykelmöjligheter runt Marbella så jag får en trevlig semester också.Cykla på förmiddagarna och sola på eftermiddagarna låter ju som en trevlig kombination.Är det någon som har tips om cykelrutter i de här krokarna av världen och vill delge dem så skulle jag bli glad och tacksam. Även tips om bra cykeluthyrare emottages tacksamt.

Marbella
Har varit i och runt Marbella ett flertal gånger, dock har det ej hunnits med någon cykling (ännu). Det finns en hel del vandringsleder utmärkta runt La Concha som är bergstoppen rakt ovanför Marbella. Vet ej om man får cykla där dock...

I Fuengirola ca. 2 mil öster om Marbella finns det en engelsk MTB-guidnings firma. De har främst paket-resor, men finns det plats kan man följa med för 25 GBP. De har lite turer utlagda på sidan, men tyvärr inte så detaljerat. Kan ju vara en bra start dock. Sierra Cykling Holidays

Den lokala MTB-klubben heter MTB Marbella.com, de har ett forum. Du kan ju alltid fråga där...

Tillbaka
Topp