Marin Wolf Ridge

Fischer

Ny medlem
Marin Wolf Ridge
Min bror som är 185 cm lång är sugen på en Marin Wolf Ridge. I kontakten med butiken (Cykelnetto) hävdades att rätt storlek för den längden är 17,5''. Jag tvivlar i och för sig inte på handlarens ord, men det vore intressant att veta vad ni hört om (eller provat) när det gäller storleksval av Marin Cyklar. 17,5'' låter ju lite litet, men de kanske mäter eller har designat cykeln på ett anorlunda sätt?

Fischer

Senast redigerad av en moderator:
Marin Wolf Ridge
Jag är 182cm ch har en 17.5 tum Wolf Ridge, som handen i handsken!

Marins cyklar är designade med lite längre top tube än andra märken har jag för mig.

Marin Wolf Ridge
Marins överrör är tokigt långa. Jag testkörde en 18,5" HT och den var betydligt längre i överröret än vad min 19,5" Turner är.

Mät på din cykel och kolla hur långt överröret är på en 17,5" marin.

Marin Wolf Ridge
Kan ju ckså påpeka att det inte bara är överrören, som det ju heter på svenska..., som är ovanligt långa på Wolf Ridge (och dom andra TARA hojarna, samma ram ju). Allting är ovanligt långt! Hjulbasen, kedjestagen, överröret, styret är imponerande 70cm. Det enda som verkar vara i normal längd är nog gaffelröret... :)

Detta innebär, kan jag som självkritisk Wolfe Ridge-cyklist meddela, gör att hela cykeln känns väldigt stabil men samtidigt lite väl seg. Det knns inte som en cykel man trixar runt med i hög fart i snäva svängar, däremot går den stadigt rakt fram genom stök och bröt såväl uppför, nedför som på platten...

Jag har iofs inte mycket att jämföra med men Wolf Ridge är riktigt trevlig.

Tillbaka
Topp