Märkligaste lasten på cykel?

Finnen

Aktiv medlem
Vad är det märkligaste ni har fraktat med cykel? Jag kände själv att det kunde ha blivit lite bisarrt ifall jag hade vurpat igår kväll, med tanke på lasten:

En sopsäck innehållande (i fruset skick):
5 kråkor
2 kajor
1 trut
1 rådjursklöv

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig...

Finnen: Expressbud till naturhistoriska? :D

Det märkligaste jag har fraktat på en cykel var två berusade kvinnliga jämtlänningar. Fast egentligen bara en, den andra henkade bakom på sin longboard.

En plåttunna ca 120cm hög hittade jag i en container på väg hem från en lerig tur i skogen.
Lade den uppe på styret på min heldämpade scott och vinglade hem de sista 2km.(den vägde säkert 30kg)

När jag började gymnasiet i början av nittiotalet blev jag på nåt sätt vald till supernolla i min klass eller möjligen på hela vår linje. "Priset" för det var en fullstor vattentunna med hängslen och en gigantisk tygballe applicerad på framsidan. Den fraktade jag hem ett par kilometer på cykel, på nåt jävla sätt. Först åkte jag buss med den. Ställde den på barnvagnsplatsen.

Sprockets skrev:
-------------------------------------------------------
> Frusna kråkor i sopsäck? Leverar du till
> kinakrogar?

Hmm...undrar hur kråka smakar? Man kanske ska testa...

Edit: Har Markus F något bra recept?

Senast redigerad av en moderator:
Märkligaste lasten....
Kan nog inte kalla det en last.

Men jag fick dra min kompis Lätt MC som vägde ca 190kg med han på med min Peak dirt 024"

Varför?
Bensinstopp. Fick dra honom sisådär 2,5 km innan vi hittade en mack.

Hade köpt en TV 20 tum som jag lyckades få hem på cykeln. En ganska brant uppförsbacke klarade
jag också. Var svettig som efter ett riktigt intervallpass efteråt. Balanserade tvn på överröret
och färden var vådlig och vinglig. Men hem kom jag och burken funkade i tjugo år.

Finnen skrev:
> Sprockets skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Frusna kråkor i sopsäck? Leverar du till
> > kinakrogar?
>
> Hmm...undrar hur kråka smakar? Man kanske ska
> testa...
>
> Edit: Har Markus F något bra recept?

Kråkor smakar ungefär som kajor men är lite segare i köttet. Ska du äta kråkor så är det bäst att ta en som är under ett år. De äldre blir väldigt sega och smakar inte så bra.

/Stellan

jag har fraktat en del på min cykel och här är några exempel

* Ett dött lodjur
* Kraniumet från en känguru
* En död pilgrimsfalk
* Vingarna från en tornuggla
* Ett levande får

Det senaste som fraktades på min cykel som inte hör till det vanliga är för några veckor sedan då jag cyklade med en 18 kg gasflaska 7 km på stigar genom en skog. Det blev ganska jobbigt efter ett tag.

/Stellan

under inflyttningen i ny lægenhet hær i oslo så fick cykeln agera flytthjælp så både kontorsstol och ett litet skrivbord hængde med dock inte samtidigt :)

Göksbolingen skrev:
> vore intressant med en förklaring till alla dessa
> kadaver/kadaverdelar. korvfabrik!? vetrinär?
> avantgardistisk konst?

Jag tänkte att folk skulle få undra lite, men jag kan väl spoila:

Vi har två apporterande hundar, och känner rätt många andra som har det. De ska alltså användas för apporteringsträning inför framtida jakt och jaktprov.

Klöven är dock till för att lägga viltspår.

Senast redigerad av en moderator:
Stellan skrev:

> Kråkor smakar ungefär som kajor men är lite
> segare i köttet. Ska du äta kråkor så är det
> bäst att ta en som är under ett år. De äldre
> blir väldigt sega och smakar inte så bra.

Samma med snorkråkor. Gamla smakar helt enkelt inte lika bra.

Bang skrev:
> En gammal hederlig Overheadmaskin :/ Den vägde
> skitmycket! Min Timbuk höll på att spricka :/

Haha, bekvämt? =)

Det absolut tyngsta jag någonsin budat var ett metallprov från en tillverkningsindustri. Trodde de råkat limma fast paketet i bordsskivan när jag skulle lyfta det.

Jag fraktade en full tjejkompis på styret back in the days.
Det i sig var väl inte så märkligt, men den påsen med öl som hängde från styret trasslades naturligtvis in i framhjulet. Detta i kanske jogginghastighet knappt..

Det skumma var att jag flög över henne när det sa stopp..

Ingen skadad, dock fick sig stoltheten sig en törn och den tjejen såg jag aldrig igen ^^

16 meter 45*60mm virke, fördelat på fyra längder. Pakethållaren dog faktiskt av det.

Ibland händer det att jag sätter hela familjen på cykeln också, men det känns inte lika märkligt.

När jag var i Egypten fraktade jag två japaner med packning från hotellet till busstationen som låg 5 km iväg. De araber som såg det tidigt på morgonen skrattade mycket.

/Stellan

Ett mänskligt kranium har faktiskt åkt på min pakethållare på promenadcykeln ett par mil.

Tjena!

Fyra tjejer på en militärcykel, en på ramen, en på styret och två på pakethållaren..
Annars är det nog en 5 meter lång stolpe med tillhörande stoppskylt i ena änden.. Från shtlms universitet till söder..

rikard skrev:
> 16 meter 45*60mm virke, fördelat på fyra
> längder. Pakethållaren dog faktiskt av det.

Hmmm... jag ska hämta 30 meter 45*70 i eftermiddag... ska jag ta cykeln eller bilen....

Korde en gang 20 kg stenplattor i barnstolen (utan barn i dock) pa en Peugeot racer 23 mm daeck fran Rosersberg till Sollentuna.
Min fru cyklade med en kontorsstol fraan IKEA Barkarby over Jarvafaltet o hem for nagra ar sedan.

Har sett en del makabra cykelbud här i Kina i dagarna. En hade en sån där trehjulig lastcykel som är väldigt vanliga här, full med vattendunkar. Vi snackar säkert 350l vatten och det såg jääääävligt tungt ut. =)
Har ni sett bilden på nätet ifrån afrika nånstans där en kille har en bilkaross på cykeln? Det är fan respekt..

Jag fraktade en skabbig katt i min budväska. Min fru hittade katten slängd i soprummet på sitt jobb. Efter två nätter hemma hos oss förstod jag varför någon hade slängt kattan, så hon fick flytta vidare.

Med hjälp av en gammal cykelkärra och en postcykel har jag transporterat ett trummset flera gånger.När jag var i de yngre tonåren så brukade en vän och jag duelera på trummorna,så vi fick helt enkelt frakta hem kompisens trummor till mej.Baskagge,stativlåda,golvpuka,cymbalväskan och 13"hängpuka på kärran och virvel på pakethållaren i bak.12" pukan i korgen fram.Kompisen fick hoja bakom för att kolla så allt låg kvar...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp