[Mat å kost] Vad tycker du om Eldorado?

Jag offrade mig igen för den här trådens skull och testade Eldorado russin. Helt ok i gröten - ICA-russinen är bättre dock.

PontusL skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter lite mer ingående test av russina så
> ångrar jag mig, dom e inget vidare faktiskt.
> Torra och smaklösa.

Passar ju dig då eller? Haha skojja bara :))

DN testade Julmust. Eldorado blev klart sämst i testet:

"Eldorados must fick en etta med omdömen som kemiskt besk och artificiell i smaken.
Ungdomarna tyckte lukten påminde om modellera."

Oscar skrev:
> Köpte deras potatismos 20 portioner.
>
> Vågar man testa den?

Gör eget ist.Pulvermos är vidrigt

om jag inte minns helt fel så vann eldorados julmust någon annan test i någon tidning.. GP?
ähh.. jag föredrar eldorados julmust framför Apotekarnas hur som helst. godare och framför allt mindre skum som gör att man kan dricka upp den snabbare.. :)

Har testat deras Kinesiska soya (soja) ser precis ut som den vanliga jag brukar köpa, men härmed måste varnas! den luktar diesel smaken är precis likadan, provade att göra en skysås till pannbiffarn a men jag fick lov att hälla ut den och åka och köpa min vanliga soya (mrs cheng?)

Härmed har alla varnats.

/Mats

Vår familj hade en sådan (i mörkgrön metallic) på sen 70-talet:

75FearnEldo5.jpg

Det var OK då, men jag skulle inte vilja ha en nu.

Jag är (dessvärre) fantastiskt oekonomisk när jag handlar mat. Kollar nästan aldrig på prislappen, väljer altid ekologiska varor och storhandlar i stort sett aldrig. Har funderat lite på hur mycket man skulle kunna spara på en månad genom att handla och äta smartare...

Ni som sparar och har er, hur mycket handlar ni mat för på en månad? Om ni får lunch på jobbet eller alltid käkar lurre ute får ni gärna skriva det så att jag inte får en totalchock och måste spendera helgen i fosterställning.

/J.

" väljer altid ekologiska varor och storhandlar" är väl dom 2 största fel man kan göra om man vill komma undan billigt.
skulle gärna handla ekologiskt OM de inte va så jävla mycke dyrare.

Han storhandlar ju INTE säger han ju…

Ok tips 1 kolla prislappen och jfr priser alltså va det kostar KILOT. tex apelsiner ska kosta max 20 spänn kilot. Handlare försöker gärna sälja grönsaker för styckpriser vilket är bedrägeri. Tex tre paprikor i flera olika färger för 19:90 som kanske väger 250 gram. Detta blir ett kilopris på 80 spänn kilot när de separat ligger på max 40 spänn kilot

Tänk steget längre handla sånt du kan kombinera på ett smart sätt och använda i flera olika måltider. Kombinera färskt och fryst på ett smart sätt.

Handla inte för mycket !!

Skippa recept å använd fantasin. Koka mycket ris...det håller en vecka i kylen. Lätt att ta fram och steka på....även på fyllan. Gäller även pasta

Ja jag äter lunch på jobbet ute på stan betalar mellan 35-105 spänn

Senast redigerad av en moderator:
Småhandla ofta är det ju som gäller nuför tiden: http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,975711,00.html

En liten översiktskalkylering på matkostander/månad:

Nu gäller det iof för mig och mig sambo, vilket gör att det inte riktigt kan delas på hälften.

3500:- i månaden totalt. Äter frukost hemma, lunch i låda(gårdagens middag), lagad middag hemma. Sällan kvällsmat. Handlar aldrig eldorado och dyl, ekologiskt eller närproducerat ibland ex köttfärs och grönsaker. Äter sällan ute.
Handlar varje dag på väg hem från jobbet. Oekonomiskt säger vissa, sällan säger jag. Handla det man ska äta, nothing more noting less.
Så säg att min mat kostar någonstans runt 2000:- /mån

Pelle Hå skrev:
> Bran Flakesen är exakt samma som Signums. Hade
> båda paketen hemma och kunde jämföra
> innehållsförteckningarna.
>
> Varning för Eldorados Kaviar, den förstörde min
> äggmacka totalt. Smakar som dåligt margarin med
> räkspad i.
> Willys och Coops är dock helt ok, liknar Kalles.

Rättning mittåt

testade Eldorado Kaviarmix och för 9:90 tuben e den suverän. Lättöppnad tub med en fluffig delikat kaviar helt utan cancerframkallande ämnen. Lite fet dock 40 % men rekommenderas som budgetalternativ!

Tillverkad i sverige...betyder det att de importerat massa skit från långtbortistan å blandat ihop här?

Slint skrev:
> Fiskpinnarna är ju en riktig arbetshäst att ha i
> frysen. Knäcker Coop extra hur lätt som helst.
>
>

va ere för spec på dom? kostar?

ska testa gillar ju fiskpinnar å har en ny fritös nu

nä det är inget transfett i fritösen om nån trodde det!

Oscar skrev:

> va ere för spec på dom? kostar?
>
> ska testa gillar ju fiskpinnar å har en ny
> fritös nu
>
> nä det är inget transfett i fritösen om nån
> trodde det!

Här förstår du:

fisk.jpg ht=636

Vardagsmat ska inte smaka det ska tryckas ner i mängder därför är det bra om det är billigt. På helgen däremot tar jag gärna en fin melerad bit huggen ko, en fet sås och gärna potatisgratäng till det. Och icke att förglömma öl. Öl är fint det nästan som snus fast inte lika dyrt.

edit. eldorados popcorn är fina.

Nu har Eldorado kryddmix fått sig ett test! Gjorde Tacos änna. Den var helt ok å kosta 6:90 :)

EDIT: Chillivampyrer som Dick får ursäkta men ibland e man bara lat :))

Köp inte sylt!!! Om du tittar på innehållsförteckningen kan jag gissa att det står minst 40 % kolhydrater, dvs socker. I princip all sylt innehåller mängder med socker, som är ett billigt konserveringsmedel, och det gäller i synnerhet de sämre märkena.

El berggeto skrev:
> Köp inte sylt!!! Om du tittar på
> innehållsförteckningen kan jag gissa att det
> står minst 40 % kolhydrater, dvs socker. I
> princip all sylt innehåller mängder med socker,
> som är ett billigt konserveringsmedel, och det
> gäller i synnerhet de sämre märkena.

skulle kolhydrater vara dåligt? man får ett chockpåslag av insulin som bygger både muskler o fett.kan fan inte bli bättre ju;)

Rårörda lingon testade. Rätt bäska, lite mosig konsistens men för 11:90??? 40% av priset Önos tar ut

Alltså nya frukosten några veckor frammöver blir
Havregryn
Rörörda lingon
Mellanmjölk

:))

nu e kalkonen i skivor grundligt testad..äter den just nu...*ler* klockren och naturligtvis BILLIG

REKOMMENDERAS!!!

öhh just det ja brassekött då änna

Jag hörde lite lösa rykten om att eldorado är nedlagt. Kan någon verifiera detta eller komma med närmare fakta? Annars kanske det är läge att bunkra eller?

Verkar vara ett rykte jag har inte hört nått men om så är fallet hamstrar jag mer en gärna. Nu ett år efter jag blev frälst har jag totalt ändrat uppfattning om eldorados produkter. Hälften är av dom e rent lysande och löjligt billiga.

Dragonfly skrev:
> Eldorado går fetbort. Coop's egna varor är
> bättre dock, särskilt deras konserver tycker jag
> håller bra kvalitet. :)

vad kan skillnaden vara?? inte mycket

TigerMale skrev:
> Euroshopper's jordnötter @ 22.-/kg på kvantum
> säger jag bara;)

Du bara sjunker och sjunker... Klart det skall vara KP Jumbonötter från Martin Olsson. Finns bara i 1 eller 5 kilospack. Har man tillräckligt med öl hemma gör man lätt slut på ett kilo nötter på en vecka. "Been there, done that".

Passar klockrent med min diet "ät vad du vill dieten". Fast det kräver ju att man motionerar en hel del förståss...

aaahaaaa, har jobbat natt o lyssnar på spindelmannen från tv:n så ja kopplar sunkigt:D
nu ska jag gå o trycka i mig eldorado's jordnötter som krossats i mixer tillsammans med torkad chili och limeblad, aah, fresh!

Är det någon som orkar göra en sammanställning på bra och dåliga produkter, den kan sedan läggas under läsvärt!

/Mats

Tillbaka
Topp