[Mat] Bars i värmen?

• Trådstartare Trådstartare bic
  • Start datum Start datum

bic

Ny medlem
[Mat] Bars i värmen?
Brukar ha med en energibar eller två om man kör lite längre turer men nu i värmen är det ju ett helsike att försöka äta på rull. Dom smälter ju direkt i ryggfickan och det är mer som en gel tillslut. Finns det några vettiga bars som tål lite värme utan att kladda fast i förpackningen?

[Mat] Bars i värmen?
Mina kakor klarar sig rätt bra. Det blir definitivt inte sås i påse iaf.

Nu har det ju dock gått och blivit en extreeeemt sällsynt produkt men vem vet. Rätt vare e så finns det en hög att köpa...

Stalle

[Mat] Bars i värmen?
+1 på Vitarogos Endurance, långsamma och snabba, koffein och BCAA. Ungarna gillar dem också.

High5, Cliffbars funkar också. Flapjacks och Runekakor likaså. Gjorde egna på MCT, gryn, palatinos + vitargo. Ideala ur ett energidistributionsperspektiv.

Ska man köra ett pass om dan är det kanske skit samma men två långpass eller fler om dan uthålligt, då börjar det bli en utmaning.

[Mat] Bars i värmen?
Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Mina kakor klarar sig rätt bra. Det blir
> definitivt inte sås i påse iaf.
>
> Nu har det ju dock gått och blivit en extreeeemt
> sällsynt produkt men vem vet. Rätt vare e så
> finns det en hög att köpa...
>
> Stalle

Extremt sällsynt alltså. Tur att man har ett litet lager. Hur länge håller de?

[Mat] Bars i värmen?
Tille skrev:
> Måste man beställa Clif på det där hemska i
> internetz

Jag brukar beställa från Wiggle, vet inte om det finns någon svensk distributör och i så fall var man kan hitta dom.

[Mat] Bars i värmen?
Stuvstaix skrev:
Gjorde egna på MCT, gryn,
> palatinos + vitargo. Ideala ur ett
> energidistributionsperspektiv.
>
> Ska man köra ett pass om dan är det kanske skit
> samma men två långpass eller fler om dan
> uthålligt, då börjar det bli en utmaning.

Vad är MCT? Låter intressant. Har hittils kört Runekakor.
Recept?

[Mat] Bars i värmen?
MCT är mediumchained triglycerids. Fett med 6-8 långa kejor (om jag inte missminner mig). När man snackar kokosolja så är det ca 13% av MCT och det är därför det anses "nyttigt". Går direkt till levern - inte via lymfan som annat fett. Bränns som kolhydrat. Fördelarna är att man får ännu ett energispår vid sidan om kolhydraterna sat att fett har 9kcal/g mot kolhydraternas 4kcal/g.

Jag rotar i recpthögen.

MCT köps på flaska

[Mat] Bars i värmen?
JLarsson skrev:
> Cdon har ett e-handelsbolag inriktat mot
> kosttillskott för konditionsidrottare.

Ah, så Gymgrossisten är för styrkenissar och Milebreaker för konditionstomtar.
Ska Cdon ha en butik för varje sport snart?

[Mat] Bars i värmen?
Rätt smart faktiskt. Konditionstomtar skulle väl aldrig få för sig att handla hos gymgrossisten, så då startar man en ny site med överlappande sortiment. Skalfördelar.

[Mat] Bars i värmen?
Klubb-baren säljer schyssta o svensktillverkade bars. De som inte har choklad utan yoghurt överdrag testades av oss på Mallorca i 30 gr. Bra näringsinnehåll. Funkade super o smakar gott, blåbär är extra god. Trots att den kändes väl mjuk så satt de inte fast alls i plasten.

Tillbaka
Topp