Oscar
Aktiv medlem
[Mat] Vad äter du när du tränar (ny rubrik)?
Vad äter du en vanlig dag i veckan? Om du ska ut å cykelträna, spinna, gymma eller löpträna på kvällen?
Ange vad du tränar den aktuella dagen samt veckodag.
Jag äter till frukost antingen gröt med äppelmos eller lätt yoghurt med havrefras, torkade aprikoser och russin.
En grov macka med några skivor kalkon och brie, gurka, tomat och paprika.
Ett hårdkokt ägg med gulan bortplockad.
En kopp grönt the.
Ett glas multivitamin juice.
Färsk frukt tex banan, ananas eller melon.
Tilll lunch nästan till 90 procent asiatiskt. Sushi, thai eller indiskt. Annars husman. Aldrig pizza/pasta/burgare...
Lite senare på eftermiddagen mer frukt, några havreknäcke med kaviar och eventuellt en espresso på nån bar om den är schysst. Säger nej till mentholciggen som kollegan försöker bjuda på men bara om chefen är med. Han gillar inte cigg !!
30 min innan träning en Powerbar eller en 40 grams Snickers.
Efter träningen antingen en (ägg)nudelwok med kykling/biff eller nån typ av pasta.
Försöker hålla sockret nere så mycket som möjligt men får ju i mig en hel del fruktsocker. På en dag dricker jag nog 1 liter mellanmjölk också.
På helgerna rubbas detta avsevärt och jag äter ungefär hälften av detta. Anledningen är nog att tider och rutiner rubbas då jag är ledig. Det blir lite problematiskt emellanåt då orken kan försvinna och humöret svänga om. Så bitchar jag ur i ett inlägg en söndag så vet ni.
Synpunkter på ovan? Är jag rätt/fel/nja/dum i huvet osv...?
Edit av the_TnT: Nu är det inte längre tillåtet att SKRIKA i rubriken. :)
Ange vad du tränar den aktuella dagen samt veckodag.
Jag äter till frukost antingen gröt med äppelmos eller lätt yoghurt med havrefras, torkade aprikoser och russin.
En grov macka med några skivor kalkon och brie, gurka, tomat och paprika.
Ett hårdkokt ägg med gulan bortplockad.
En kopp grönt the.
Ett glas multivitamin juice.
Färsk frukt tex banan, ananas eller melon.
Tilll lunch nästan till 90 procent asiatiskt. Sushi, thai eller indiskt. Annars husman. Aldrig pizza/pasta/burgare...
Lite senare på eftermiddagen mer frukt, några havreknäcke med kaviar och eventuellt en espresso på nån bar om den är schysst. Säger nej till mentholciggen som kollegan försöker bjuda på men bara om chefen är med. Han gillar inte cigg !!
30 min innan träning en Powerbar eller en 40 grams Snickers.
Efter träningen antingen en (ägg)nudelwok med kykling/biff eller nån typ av pasta.
Försöker hålla sockret nere så mycket som möjligt men får ju i mig en hel del fruktsocker. På en dag dricker jag nog 1 liter mellanmjölk också.
På helgerna rubbas detta avsevärt och jag äter ungefär hälften av detta. Anledningen är nog att tider och rutiner rubbas då jag är ledig. Det blir lite problematiskt emellanåt då orken kan försvinna och humöret svänga om. Så bitchar jag ur i ett inlägg en söndag så vet ni.
Synpunkter på ovan? Är jag rätt/fel/nja/dum i huvet osv...?
Edit av the_TnT: Nu är det inte längre tillåtet att SKRIKA i rubriken. :)
Senast redigerad av en moderator: