Mättnadskänsla per krona och kalori
landen sa:trailmig sa:landen sa:NLC sa:Alltså när jag läser inläggen om de som har så dålig disciplin att de måste hamsteräta _alla_ snacks som finns i huset tills det är tomt funderar jag ändå inte på om en gag ball hade varit en lämplig lösning. Eller kanske mindre kontroversiellt, sätt en prislapp på allt onyttigt - antingen i kronor (som betalas kontant i burk direkt) eller minuter träning (som betalas i förskott).
Gastric bypass är väl typ det? Och verkar ju funka bättre än både kostråd och träning :)
Nu vet jag inte hur pass mycket hårdare kraven blivit, om de ens blivit det ännu, men tidigare så träffade jag på folk som hade gjort gastric bypass och som mixade ner sina chokladbollar med grädde för att kunna dricka så mycket kalorier som deras psyke krävde. Helt bisarrt och en riktigt sjuk väg att gå egentligen. Konstigt att något så enkelt som kost ska vara så förbannat svårt för folk att förstå.
Alla har det inte så lätt. Jag fat-shamade rätt mycket förr i tiden och fattade inte hur det kunde vara så svårt. Några år senare så har jag fattat att alla har väldigt olika förutsättningar.
Kost är lätt. För alla. Sedan har man olika förutsättningar att förstå det men det har inget med kosten att göra.